biały rumak;)
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: biały rumak;)
A da sie wyciagnac ten zbiornik bez odkrecania czy luzowania belki?
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
TuYogi pisze:gdzie kupiles uszczelki?
http://allegro.pl/uszczelka-gumowa-zbro ... 45501.html
Ile potrzeba uszczelki? Z moich obliczeń wychodzi że ori ma ok 3,80m, a na płycie grodziowej bodajże 1,40m.
Bak jest mocno przetłoczony na belkę, więc go nie wyciągniesz bez demontażu, ale warto zdemontować belkę. Później pokażę dlaczego. Niestety najgorszym elementem, który trzeba odkręcić, żeby wyciągnąć belkę to te nieszczęsne pordzewiałe łączenia gumowych przewodów z belki ze stalowymi, które idą dalej w podwozie.Mowad pisze:A da sie wyciagnac ten zbiornik bez odkrecania czy luzowania belki?
Dopiero z garażu wróciłem. Jutro od rana dalsza walka.
Na razie jestem na etapie odrdzewiania strupków i czyszczenia. No i doszło kilka gadżetów. Wszystkie elementy są oddane do piaskowania i w tygodniu będzie konserwacja i malowanie. Jak się z tym uporam to wrzucę jakiś up z fotkami.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Re: biały rumak;)
Dzięki za info muszę zamówić, a nie wiesz gdzie dostane uszczelkę do dzwi?
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Nie wiem czy jest dostępna z metra, ale ponoć z jakiegoś poloneza pasuje, więc podejrzewam, że i nowa i nawet niedrogo można by dostać.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Re: biały rumak;)
Zamawiałeś po 11zł metr, dzisiaj szukam by zamówić są po 8zł jak by ktos chciał podaje link
http://allegro.pl/uszczelka-gumowa-zbro ... 05271.html
http://allegro.pl/uszczelka-gumowa-zbro ... 05271.html
Re: biały rumak;)
Trochę się jednak różnią te uszczelki po za tym to ten sam sprzedający jest.
Obarowa: http://allegro.pl/uszczelka-gumowa-zbro ... 45501.html
Obarowa: http://allegro.pl/uszczelka-gumowa-zbro ... 45501.html
Re: biały rumak;)
Wyślą mi tą co Obar kupił więc wszystko git
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Re: biały rumak;)
Widziałem te za 8zł. Mają niższy profil. Najbardziej pasuje właśnie ta za 11zł.
-- wtorek, 8 kwi 2014, 22:44 --
Czas kolejnych prac przy Szerokim wreszcie minął, więc jest chwilka na "małą" aktualizację .
UWAGA! Post zawiera drastyczne sceny. Wrażliwi proszeni o opuszczenie wątku .
Tak jak wcześniej pisałem, przyszedł czas na naprawę baku, bo przeciekał na zgrzewie. Chciałem przy okazji wymienić tuleje belki i na tym zakończyć, ale nie ma tak różowo, a że nie lubię drugi raz rozbierać tego samego to postanowiłem zrobić wszystko co się dało z tyłu jednym ciągiem.
Na początek kilka fotek pt. "obraz nędzy i rozpaczy"
Ale żeby nie było tak różowo to po demontażu było jeszcze gorzej:
Na całe szczęście po prawej stronie przy mocowaniu belki to tylko powierzchowna rdza pod baranem, więc już najwyższy czas był się za to zabrać.
Niestety z drugiej strony nie było tak ładnie...:
Jest mała dziurka, więc trzeba to załatać.
Przewody paliwowe też już proszą o wymianę:
Mocowanie rury wlewu paliwa też wyglądało nieciekawie. Jak się później okazało to nie mocowanie rury a mocowanie plastikowej ćwiartki sprawiło najwięcej problemów:
Sama rura wlewu nie nadawała się już nawet do łatania. Po piaskowaniu zostałoby z niej sito...
Wszystko zdemontowane i rozebrane:
Pompa hamulcowa też zrobiła out. Skoro już zdecydowałem się na zmianę przewodów hamulcowych, to zmienię i pompę.
Noorec, jednak miałeś rację. Poprzednik założył 10mm dystanse pod czopy, a ja nic o tym nie wiedziałem. Zabawne, niedawno poruszany temat, w którym ktoś rozkminił sposób montażu dystansów pod czopy ja mam od ponad dwunastu lat:
Ok, czas to wszystko jakoś ogarnąć.
Trzeba było się najpierw zaopatrzyć w kilka gadżetów. Do garażu zawitały nowe cylinderki ATE, Tylne łożyska FAG, pompa hamulcowa 22mm już czekała na montaż, zestaw przewodów miedzianych do układu paliwowego i hamulcowego oraz zestaw do zarabiania końcówek na baryłki lub lejki, nowe linki ręcznego, nowe przewody hamulcowe na belkę i na przód, klipsy na połączenia przewodów hamulcowych od audi B4, przygotowany pierwszy zestaw poli, oraz farba poliuretanowa w dwóch kolorach i kilka innych rzeczy, o których powiem później:
Najpierw postanowiłem ogarnąć komorę baku i nadkole. Szczota na flexa i jazda. Gdzie się nie dało dojść szczotką to resztę piaskowałem. Każdy zakamarek i budzący niepokój brąz na baranie był od razu szlifowany do gołej blachy. Nic nie może umknąć uwadze przy takiej operacji:
Na koniec postanowiłem prysnąć wszystko w kolor, żeby było jak w oryginale:
Na wszystkie zabezpieczone miejsca i na wszystkie łączenia blach poszła gruba warstwa masy uszczelniającej. Niestety czasem z rozpędu zapomniałem pyknąć kolejnej fotki, więc nie wszystko jest pokazane.
Następnie trzeba było zrobić nadkole. Nowa łatka z mocowaniem osłony wspawana i z obu stron została zapodkładowana, a od nadkola poszła gruba wartswa masy uszczelniającej.
Na całe szczęście mocowanie rury wlewu tylko wyglądało strasznie, ale miało tylko powierzchniowy nalot, więc obyło się bez jakichkolwiek ingerencji oprócz piaskowania i konserwacji:
Zabezpieczone mocowania dostały również porządną porcję masy uszczelniającej.
W międzyczasie wszystkie elementy poszły do piaskowania:
więc przyszedł czas na bak. Moja zmora. Poszło mi na niego ponad 1.5m3 argonu.
Przed piaskowaniem wyglądał tak:
Po oczyszczeniu i oszlifowaniu spawu krawędź finalnie wygląda tak:
Nie obyło się bez większych ingerencji, ponieważ pomiędzy blachami rdza hulała aż miło i jedno ucho wyglądało jak ruski pieróg. Albo raczej rdzawy . Trzeba było go odciąć i wyrzeźbić nowe mocowanie:
Przymiarka i wspawanie:
I po podkładowaniu, malowaniu poliuretanem i oklejeniu nowymi piankami:
Belka, stabilizator oraz wszelkie elementy też zostały zaraz po przywiezieniu z piachu oczyszczone, zapodkładowane i pomalowane.
Wszystko poskładane do kupy w całość wygląda teraz tak:
Fajną misją było wciskanie poliuretanów imadłem... ale jakoś się udało:
Na mocowanie belki poszły także podkładki płaskie i talerzowe, których ne mozna już dostać w serwisie, więc wytłoczyłem je u ojca na prasie:
Została jeszcze rura wlewu paliwa. Chciałem Wrzucić zapasową rurę, którą mam z rozbiórki sroki, ale okazało się, że wejście na korek jest starego typu.
Z racji tego, że chcę zachować swój korek, bo mam do niego kluczyk, no i bardziej mi się podoba, to zacząłem szukać alterantywy rury, którą można by jakoś wykorzystać. Znalazłem takie cudo:
Rura z audi 100. Nie pasuje i jest grubsza, ale jest z nierdzewki i na taki sam korek. Postanowiłem więc wykorzystać to, czego nie byłbym sam w stanie wykonać, czyli wejście rury. U ojca dorobiłem wszelkie potrzebne mi przetłoczenia z kwasówki i zacząłem zabawę z dorobienie na wymiar rury w całości wykonanej z materiałów odpornych na rdzę:
Chciałem zrobić wszystko jak w oryginale (choć w starszych modelach nie było tego mechanizmu i nic ise nie działo) i postanowiłem zrobić zwężkę z klapką jak w poprzedniej. Wykorzystałem klapkę, sprężynkę z rury z audi, bo były w idealnym stanie i skleiłem to do kupy:
Mała przymiarka:
I w całości:
Potem przyszedł czas pozbyć się starego koszyka pompy, bo się do niczego nie nadawał, więc wszystkie mocowania z koszykiem też wykonałem z kwasówki:
Akumulator paliwa też był już gryziony przez rdzę, ale na szczęście nie został przegryziony na wylot.
Mocowanie i aku wyszczotkowane i wypiaskowane. Miejsc oryginalnie zabezpieczonych w idealnym stanie nie ruszałem:
To też poszło w podkład i czarny poliuretan.
Następnym krokiem było wywalenie starych stalowych przewodów hamulcowych i paliwowych, które były prawie na wylot przeżarte. W audi mam mosiężne... czemu w sciro takich nie dawali .
Troszkę już było wcześniej widać na fotkach. Tu w pełnej okazałości:
hamulce
i paliwko
Spód z grubsza wygląda teraz tak:
Wiem, że jest kilka rzeczy, które trzeba będzie jeszcze porobić, ale bez konieczności demontażu nowych elementów i o to mi chodziło.
Ale i tak najlepszym finałem po skończonej pracy było otwarcie tymbarka, a na kapslu napis:
C.D.N.
-- wtorek, 8 kwi 2014, 22:44 --
Czas kolejnych prac przy Szerokim wreszcie minął, więc jest chwilka na "małą" aktualizację .
UWAGA! Post zawiera drastyczne sceny. Wrażliwi proszeni o opuszczenie wątku .
Tak jak wcześniej pisałem, przyszedł czas na naprawę baku, bo przeciekał na zgrzewie. Chciałem przy okazji wymienić tuleje belki i na tym zakończyć, ale nie ma tak różowo, a że nie lubię drugi raz rozbierać tego samego to postanowiłem zrobić wszystko co się dało z tyłu jednym ciągiem.
Na początek kilka fotek pt. "obraz nędzy i rozpaczy"
Ale żeby nie było tak różowo to po demontażu było jeszcze gorzej:
Na całe szczęście po prawej stronie przy mocowaniu belki to tylko powierzchowna rdza pod baranem, więc już najwyższy czas był się za to zabrać.
Niestety z drugiej strony nie było tak ładnie...:
Jest mała dziurka, więc trzeba to załatać.
Przewody paliwowe też już proszą o wymianę:
Mocowanie rury wlewu paliwa też wyglądało nieciekawie. Jak się później okazało to nie mocowanie rury a mocowanie plastikowej ćwiartki sprawiło najwięcej problemów:
Sama rura wlewu nie nadawała się już nawet do łatania. Po piaskowaniu zostałoby z niej sito...
Wszystko zdemontowane i rozebrane:
Pompa hamulcowa też zrobiła out. Skoro już zdecydowałem się na zmianę przewodów hamulcowych, to zmienię i pompę.
Noorec, jednak miałeś rację. Poprzednik założył 10mm dystanse pod czopy, a ja nic o tym nie wiedziałem. Zabawne, niedawno poruszany temat, w którym ktoś rozkminił sposób montażu dystansów pod czopy ja mam od ponad dwunastu lat:
Ok, czas to wszystko jakoś ogarnąć.
Trzeba było się najpierw zaopatrzyć w kilka gadżetów. Do garażu zawitały nowe cylinderki ATE, Tylne łożyska FAG, pompa hamulcowa 22mm już czekała na montaż, zestaw przewodów miedzianych do układu paliwowego i hamulcowego oraz zestaw do zarabiania końcówek na baryłki lub lejki, nowe linki ręcznego, nowe przewody hamulcowe na belkę i na przód, klipsy na połączenia przewodów hamulcowych od audi B4, przygotowany pierwszy zestaw poli, oraz farba poliuretanowa w dwóch kolorach i kilka innych rzeczy, o których powiem później:
Najpierw postanowiłem ogarnąć komorę baku i nadkole. Szczota na flexa i jazda. Gdzie się nie dało dojść szczotką to resztę piaskowałem. Każdy zakamarek i budzący niepokój brąz na baranie był od razu szlifowany do gołej blachy. Nic nie może umknąć uwadze przy takiej operacji:
Na koniec postanowiłem prysnąć wszystko w kolor, żeby było jak w oryginale:
Na wszystkie zabezpieczone miejsca i na wszystkie łączenia blach poszła gruba warstwa masy uszczelniającej. Niestety czasem z rozpędu zapomniałem pyknąć kolejnej fotki, więc nie wszystko jest pokazane.
Następnie trzeba było zrobić nadkole. Nowa łatka z mocowaniem osłony wspawana i z obu stron została zapodkładowana, a od nadkola poszła gruba wartswa masy uszczelniającej.
Na całe szczęście mocowanie rury wlewu tylko wyglądało strasznie, ale miało tylko powierzchniowy nalot, więc obyło się bez jakichkolwiek ingerencji oprócz piaskowania i konserwacji:
Zabezpieczone mocowania dostały również porządną porcję masy uszczelniającej.
W międzyczasie wszystkie elementy poszły do piaskowania:
więc przyszedł czas na bak. Moja zmora. Poszło mi na niego ponad 1.5m3 argonu.
Przed piaskowaniem wyglądał tak:
Po oczyszczeniu i oszlifowaniu spawu krawędź finalnie wygląda tak:
Nie obyło się bez większych ingerencji, ponieważ pomiędzy blachami rdza hulała aż miło i jedno ucho wyglądało jak ruski pieróg. Albo raczej rdzawy . Trzeba było go odciąć i wyrzeźbić nowe mocowanie:
Przymiarka i wspawanie:
I po podkładowaniu, malowaniu poliuretanem i oklejeniu nowymi piankami:
Belka, stabilizator oraz wszelkie elementy też zostały zaraz po przywiezieniu z piachu oczyszczone, zapodkładowane i pomalowane.
Wszystko poskładane do kupy w całość wygląda teraz tak:
Fajną misją było wciskanie poliuretanów imadłem... ale jakoś się udało:
Na mocowanie belki poszły także podkładki płaskie i talerzowe, których ne mozna już dostać w serwisie, więc wytłoczyłem je u ojca na prasie:
Została jeszcze rura wlewu paliwa. Chciałem Wrzucić zapasową rurę, którą mam z rozbiórki sroki, ale okazało się, że wejście na korek jest starego typu.
Z racji tego, że chcę zachować swój korek, bo mam do niego kluczyk, no i bardziej mi się podoba, to zacząłem szukać alterantywy rury, którą można by jakoś wykorzystać. Znalazłem takie cudo:
Rura z audi 100. Nie pasuje i jest grubsza, ale jest z nierdzewki i na taki sam korek. Postanowiłem więc wykorzystać to, czego nie byłbym sam w stanie wykonać, czyli wejście rury. U ojca dorobiłem wszelkie potrzebne mi przetłoczenia z kwasówki i zacząłem zabawę z dorobienie na wymiar rury w całości wykonanej z materiałów odpornych na rdzę:
Chciałem zrobić wszystko jak w oryginale (choć w starszych modelach nie było tego mechanizmu i nic ise nie działo) i postanowiłem zrobić zwężkę z klapką jak w poprzedniej. Wykorzystałem klapkę, sprężynkę z rury z audi, bo były w idealnym stanie i skleiłem to do kupy:
Mała przymiarka:
I w całości:
Potem przyszedł czas pozbyć się starego koszyka pompy, bo się do niczego nie nadawał, więc wszystkie mocowania z koszykiem też wykonałem z kwasówki:
Akumulator paliwa też był już gryziony przez rdzę, ale na szczęście nie został przegryziony na wylot.
Mocowanie i aku wyszczotkowane i wypiaskowane. Miejsc oryginalnie zabezpieczonych w idealnym stanie nie ruszałem:
To też poszło w podkład i czarny poliuretan.
Następnym krokiem było wywalenie starych stalowych przewodów hamulcowych i paliwowych, które były prawie na wylot przeżarte. W audi mam mosiężne... czemu w sciro takich nie dawali .
Troszkę już było wcześniej widać na fotkach. Tu w pełnej okazałości:
hamulce
i paliwko
Spód z grubsza wygląda teraz tak:
Wiem, że jest kilka rzeczy, które trzeba będzie jeszcze porobić, ale bez konieczności demontażu nowych elementów i o to mi chodziło.
Ale i tak najlepszym finałem po skończonej pracy było otwarcie tymbarka, a na kapslu napis:
C.D.N.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: biały rumak;)
jakiej średnicy użyłeś na przewody paliwowe, jakie końcówki oraz ile było potrzebne do wykonania obu linii.
- lehu
- Zaawansowany
- Posty: 869
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 526724
- Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków
Re: biały rumak;)
Widzę nie widziałeś jeszcze nędzy, rozpaczy i drastycznych scen , ale niestety sroki lubią gnić na mocowaniu belki i na tej podłużnicy za , na "szczęście" zostało już u mnie to przez kogoś ogarnięte. Wielu forumowiczów chciałoby mieć podwozie w takim stanie, czyli do oczyszczenia i konserwacji.obar pisze:Na początek kilka fotek pt. "obraz nędzy i rozpaczy"
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: biały rumak;)
u mnie na mocowaniach belki wyglądało to troszkę lepiej (pod nalotem miałam zdrową blachę) , ale miałem więcej miejsc do zabezpieczenia.
-
- Pisarz
- Posty: 1408
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1219647
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: biały rumak;)
Szacun za zabawę z rurą i zazdroszczę zaplecza, bo wiem co trzeba do takich prac
Podoba mi sie też to mocowanie kosza -wow!
Ale mogłeś tarcze na tył załozyć i pomalować na biało juz cały tył od spodu
Ogólnie extra.
Podoba mi sie też to mocowanie kosza -wow!
Ale mogłeś tarcze na tył załozyć i pomalować na biało juz cały tył od spodu
Ogólnie extra.
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: biały rumak;)
ladnie sie to prezentuje, teraz to juz chyba dozywotnio nie bedzie sie tym trzeba przejmowac
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: biały rumak;)
Grunt,że jest progres
Ja tez jestem w trakcie robienia całej rury wlewu z nierdzewki z ori orkiem:)
Udało mi sie znaleśc "fachowca"
Rób foty,na jesień czeka mnie identyczna akcja z reanimacja baku etc
Pozdrawiam Tomek.
Ja tez jestem w trakcie robienia całej rury wlewu z nierdzewki z ori orkiem:)
Udało mi sie znaleśc "fachowca"
Rób foty,na jesień czeka mnie identyczna akcja z reanimacja baku etc
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!