16v - rozpoznanie/remont/swap
16v - rozpoznanie/remont/swap
cześć, jako że ostatnio brakuje mi mocy pod maską zdecydowałem sie wykonać swapa. Chce wrzucić coś co będzie juz sie jakoś odpychało i zeszłoby poniżej 10s do 100km/h..
Silników wiele nie ma do wyboru - gdyz musze się zmieścić w 2k totalnie ze wszystkim - albo 2.0 8v albo 1.8 16v..... mam niby nagranego kompletnego kr\'a ale obawiam sie k-jeta, bo już coś tam sie dzieje z wolnymi (nie schodzą poniżej 2000obr/min).
myśle nad 2.0 8v i tu mam dylemat mały - dowiedziałem się, że wychodziło kilka wersji tego silnika, 2e, ADY, AGG...
zaczynają sie pytania, gdyz na allegro koleś z okolic ma ady z przebiegiem 60tys za rozsądną kase:
1. czy 2e jest wytrzyamlszy od ady?
2. czytałem gdzieś, że niektóre 2e miały kuty dół, a ady nigdy tego nie miało, to prawda?
3. czy do ady da rade bezproblemowo wrzucić digi, bo oryginalnie ady siedzi na jakimś tam simos\'ie
4.czy kupując 2.0 8v moge zamontować pompe paliwa z JH? czy w JH też jest jakiś tam akumulaor paliwa? czy jak to sie nazywa?
jak już kupiłbym jakiś silnik, to chciałbym potem w tym temacie zamieszczać pytania i problemy jakie napotkam, bo zapewne napotkam (gdyz mam gażnik pod maską). No ale najpierw musze znaleść zdrowe-zdrowiutkie nowe serce :P
z góry dziekuje za odpowiedzi i wogóle za przeczytanie tego, hehe
Silników wiele nie ma do wyboru - gdyz musze się zmieścić w 2k totalnie ze wszystkim - albo 2.0 8v albo 1.8 16v..... mam niby nagranego kompletnego kr\'a ale obawiam sie k-jeta, bo już coś tam sie dzieje z wolnymi (nie schodzą poniżej 2000obr/min).
myśle nad 2.0 8v i tu mam dylemat mały - dowiedziałem się, że wychodziło kilka wersji tego silnika, 2e, ADY, AGG...
zaczynają sie pytania, gdyz na allegro koleś z okolic ma ady z przebiegiem 60tys za rozsądną kase:
1. czy 2e jest wytrzyamlszy od ady?
2. czytałem gdzieś, że niektóre 2e miały kuty dół, a ady nigdy tego nie miało, to prawda?
3. czy do ady da rade bezproblemowo wrzucić digi, bo oryginalnie ady siedzi na jakimś tam simos\'ie
4.czy kupując 2.0 8v moge zamontować pompe paliwa z JH? czy w JH też jest jakiś tam akumulaor paliwa? czy jak to sie nazywa?
jak już kupiłbym jakiś silnik, to chciałbym potem w tym temacie zamieszczać pytania i problemy jakie napotkam, bo zapewne napotkam (gdyz mam gażnik pod maską). No ale najpierw musze znaleść zdrowe-zdrowiutkie nowe serce :P
z góry dziekuje za odpowiedzi i wogóle za przeczytanie tego, hehe
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Odp: wybór silnika
Na dwa pytania mogę Ci odpowiedzieć :)
3. tak można wsadzić DIGI - ale koszt całej wiązki będzie spory i do tego troszkę roboty przy kabelkach jest
4. Ja mam 2.0 8V na osprzęcie z JH i wszystko śmiga. W JH jest akumulator paliwa i dwie pompki
Jam masz zamiar przesiąść sie z gaźnika na wtrysk to kup sobie cały kpl. na SWAPa - bo później będzie trochę szukania aby wszystko zdobyć. Na allegro widziałem Passata za 1500zł z 2.0 16V ( ale coś w nim stuka) - dawałem linka w ciekawych rzeczach.
3. tak można wsadzić DIGI - ale koszt całej wiązki będzie spory i do tego troszkę roboty przy kabelkach jest
4. Ja mam 2.0 8V na osprzęcie z JH i wszystko śmiga. W JH jest akumulator paliwa i dwie pompki
Jam masz zamiar przesiąść sie z gaźnika na wtrysk to kup sobie cały kpl. na SWAPa - bo później będzie trochę szukania aby wszystko zdobyć. Na allegro widziałem Passata za 1500zł z 2.0 16V ( ale coś w nim stuka) - dawałem linka w ciekawych rzeczach.
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
- aparatos
- Początkujący
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 gru 2007, 20:54
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4470337
Odp: wybór silnika
Jest do sprzedania PL-ka za 1200 , ale stan nieznany wyciagniete z auta . Ja bym bardziej stawial na 16V jednak - pl, kr , abf . Z k-jet\'em powinno dac rade wyprostowac te obroty, Jak masz okazje kupic zdrowego kr-a za dobra kase , to ja bym bardziej na to stawial . Ja niedawno zrobilem swapa na kr-ke i jestem zadowolony:) Tyle ,ze ja mam kr-a po kapie , ale na lpg. Z 2.0 8v nie mialem nic do czynienia , wiec nie pomoge. pozdr
http://www.syrenabielsko.pl
http://www.youtube.com/profile_videos?user=aparatos&p=r
sroki dwie: GT2 kjsowka + GTX swapowany na 16v KR only lpg blos system
http://www.youtube.com/profile_videos?user=aparatos&p=r
sroki dwie: GT2 kjsowka + GTX swapowany na 16v KR only lpg blos system
- aparatos
- Początkujący
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 gru 2007, 20:54
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4470337
Odp: wybór silnika
Sołtys napisał:
Ja mam KR-a na osprzecie z JH i tylko lpg :P witam w klubie
Na dwa pytania mogę Ci odpowiedzieć :)
3. tak można wsadzić DIGI - ale koszt całej wiązki będzie spory i do tego troszkę roboty przy kabelkach jest
4. Ja mam 2.0 8V na osprzęcie z JH i wszystko śmiga. W JH jest akumulator paliwa i dwie pompki
Jam masz zamiar przesiąść sie z gaźnika na wtrysk to kup sobie cały kpl. na SWAPa - bo później będzie trochę szukania aby wszystko zdobyć. Na allegro widziałem Passata za 1500zł z 2.0 16V ( ale coś w nim stuka) - dawałem linka w ciekawych rzeczach.
Ja mam KR-a na osprzecie z JH i tylko lpg :P witam w klubie
http://www.syrenabielsko.pl
http://www.youtube.com/profile_videos?user=aparatos&p=r
sroki dwie: GT2 kjsowka + GTX swapowany na 16v KR only lpg blos system
http://www.youtube.com/profile_videos?user=aparatos&p=r
sroki dwie: GT2 kjsowka + GTX swapowany na 16v KR only lpg blos system
Odp: wybór silnika
sołtys a ciągnie takie 2.0 8v? masz jakieś porównanie do innych aut?
kr\'a mam własnie za 1200zł - total komplet, bez skrzyni, niby stan bdb, ale komprecha nie mierzona
kr\'a mam własnie za 1200zł - total komplet, bez skrzyni, niby stan bdb, ale komprecha nie mierzona
Odp: wybór silnika
zadne 2,0 8v nie mialo kucizny, bez przesady to tylko 115PS z 2l ;)
kazdy z tych silnikow mechanicznie jest taki sam, roznia sie troche osprzetem, przepustnica itp pierdolami.
pamietaj tylko zeby kupic taki silnik w calym komplecie wraz z wiazka i calym wtryskiem.
pompa z JH spokojnie moze zostac.. tak naprawde wogole nie musisz ingerowac w uklad paliwowy wszystko da rade..
u mnie ori pompa z JH dawala rade przy PGT i mocy w okolicach 220PS a teraz w audi ori K-jetowka pompuje z nadmiarem przy ok 270PS ;)
16v to niestety loteria i niestety wg mnie nie zamkniesz sie w kwocie 2k z takim silnikiem
z 2,0 8v masz na to szanse bo na poczatek nie musisz nawet kolektora zmieniac bo z JH podejdzie :)
kazdy z tych silnikow mechanicznie jest taki sam, roznia sie troche osprzetem, przepustnica itp pierdolami.
pamietaj tylko zeby kupic taki silnik w calym komplecie wraz z wiazka i calym wtryskiem.
pompa z JH spokojnie moze zostac.. tak naprawde wogole nie musisz ingerowac w uklad paliwowy wszystko da rade..
u mnie ori pompa z JH dawala rade przy PGT i mocy w okolicach 220PS a teraz w audi ori K-jetowka pompuje z nadmiarem przy ok 270PS ;)
16v to niestety loteria i niestety wg mnie nie zamkniesz sie w kwocie 2k z takim silnikiem
z 2,0 8v masz na to szanse bo na poczatek nie musisz nawet kolektora zmieniac bo z JH podejdzie :)
STREET LANE GARAGE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775
Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775
Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
- aparatos
- Początkujący
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 gru 2007, 20:54
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4470337
Odp: wybór silnika
Mnie KR , ale bez osprzetu wyszedl jakos 2,5 tys , a w tym kapa, ale to dzieki koledze GTO :) i podziekowania dla Niego .
http://www.syrenabielsko.pl
http://www.youtube.com/profile_videos?user=aparatos&p=r
sroki dwie: GT2 kjsowka + GTX swapowany na 16v KR only lpg blos system
http://www.youtube.com/profile_videos?user=aparatos&p=r
sroki dwie: GT2 kjsowka + GTX swapowany na 16v KR only lpg blos system
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Odp: wybór silnika
ozi napisał:
Ps. Zgłoś sie do Aallexa - on ma całego PG z wiązką za nie duże pieniądze ... może takie coś warto włożyć (ale jak chciałbys LPG to wtedy koszty sa spore).
Powiem tak - na początku to byłem zachwycony ... no normalnie szał :) łykałem moim automatem inne sroczki i golfy z silnikami 1.8 w manualu. Teraz juz silnik troszkę dostał w d... i miałem porównanie na spocie w Szczecinku - dostałem baty od Wróżki, Czarodziejki i Obara (aż mnie smutek ogarnął hihi - później sie okazało że miałem pękniętą głowice i wodz zalewała jeden cylinder) natomiast w dniu dzisiejszym juz mi ten silnik frajdy nie sprawia i tez pomału szykuję sie do jakiejś zmiany.sołtys a ciągnie takie 2.0 8v? masz jakieś porównanie do innych aut?
Ps. Zgłoś sie do Aallexa - on ma całego PG z wiązką za nie duże pieniądze ... może takie coś warto włożyć (ale jak chciałbys LPG to wtedy koszty sa spore).
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
Odp: wybór silnika
to jak w JH są dwie pompki i akumulator to gdzie? jedna obok baku koło progu a reszta?
- lion_rapid
- Zaawansowany
- Posty: 704
- Rejestracja: 22 gru 2007, 10:08
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Kraków
Odp: wybór silnika
pompa podająca w zbiorniku, pompa ciśnieniowa na progu i koło niej akumulator ciśnienia
z tym, że jak zamontujesz digi to akumulatora ciśnienia nie potrzebujesz, jest on potrzebny tylko do K-Jet
zresztą jak zamontujesz jakiś motor na elektronicznym wtrysku to wtedy mozesz sobie zapodać jedną pompę odpowiednią i wrzucić do baku.
z tym, że jak zamontujesz digi to akumulatora ciśnienia nie potrzebujesz, jest on potrzebny tylko do K-Jet
zresztą jak zamontujesz jakiś motor na elektronicznym wtrysku to wtedy mozesz sobie zapodać jedną pompę odpowiednią i wrzucić do baku.
- lion_rapid
- Zaawansowany
- Posty: 704
- Rejestracja: 22 gru 2007, 10:08
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Kraków
Odp: wybór silnika
Sołtys napisał:
no cóż... naturalna kolej rzeczy... bardzo szybko \"większa moc\" powszednieje, nieustanny wyścig zbrojeń:side:Powiem tak - na początku to byłem zachwycony ... no normalnie szał :) łykałem moim automatem inne sroczki i golfy z silnikami 1.8 w manualu. Teraz juz silnik troszkę dostał w d... i miałem porównanie na spocie w Szczecinku - dostałem baty od Wróżki, Czarodziejki i Obara (aż mnie smutek ogarnął hihi - później sie okazało że miałem pękniętą głowice i wodz zalewała jeden cylinder) natomiast w dniu dzisiejszym juz mi ten silnik frajdy nie sprawia i tez pomału szykuję sie do jakiejś zmiany.
Ps. Zgłoś sie do Aallexa - on ma całego PG z wiązką za nie duże pieniądze ... może takie coś warto włożyć (ale jak chciałbys LPG to wtedy koszty sa spore).
Odp: wybór silnika
lion_rapid napisał:
wogole nie musi zmieniac ukladu paliwowego..pompa podająca w zbiorniku, pompa ciśnieniowa na progu i koło niej akumulator ciśnienia
z tym, że jak zamontujesz digi to akumulatora ciśnienia nie potrzebujesz, jest on potrzebny tylko do K-Jet
zresztą jak zamontujesz jakiś motor na elektronicznym wtrysku to wtedy mozesz sobie zapodać jedną pompę odpowiednią i wrzucić do baku.
STREET LANE GARAGE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775
Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775
Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Odp: wybór silnika
Noorec ale Ozi ma gaźnik więc będzie musiał zmienić ukł. paliwowy i dodać pompkę elektryczną.
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
- lion_rapid
- Zaawansowany
- Posty: 704
- Rejestracja: 22 gru 2007, 10:08
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Kraków
Odp: wybór silnika
ano musi... i z tego co pamiętam to chyba Nashi temat przerabia obecnie... ponoć bak jest inny
Odp: wybór silnika
no tak się skałda, ze na podwórku stoi u mnie sciro na wtrysku i można coś z niego wytargać co sie przyda, mam jeszcze pytania:
1.Czy 2e na osprzecie z JH straci troche ze swojej mocy?
2. chcąc zamontować stożek niewiem co sie dzieje z rozdzielaczem, bo u nashiego zniknął
http://img401.imageshack.us/my.php?imag ... 32muc7.jpg
1.Czy 2e na osprzecie z JH straci troche ze swojej mocy?
2. chcąc zamontować stożek niewiem co sie dzieje z rozdzielaczem, bo u nashiego zniknął
http://img401.imageshack.us/my.php?imag ... 32muc7.jpg