16v - rozpoznanie/remont/swap

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2763
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

Atosss wysyłał ECU bodaj do GTO, kiedyś robił też mapy dla Boylera. Jak kupowałem swoje D I to też było mocno dekompletne i zapłaciłem sporo kasy za nie, COPOT zrób według przepisu GTO. Kup wtyczki i wiązkę wtrysków zrób nową, widziałem do kupienia na stronie drypy.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: solarhh »

GTO z tego co mi odpisał to bawi się w grubsze sprawy czyli strojenie całych fur i woła 1000 zł ;) więc będę musiał za kimś kto same mapy wrzuca zagadać. COpot można wyrwać na allegro za 50-60 zł (nówka ori 160 zł a zamiennik ok. 100 zł). Wtyczki jak i przewody postaram się przeszczepić z wiązki od KE-Jeta. Nie chce walić druta jakimi-się-da-przewodami, tylko porządnie kolorki te same itp. żeby samemu na siebie bata nie kręcić. Tak czy inaczej w uuuuj roboty przede mną ;) A miało być P&P :?
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2439
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: kostrzyk »

pogadaj z qbejsem z forum corrado, chyba miał program pod kr-ke na digi.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3288
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Sołtys »

To teraz coś na temat remontu bo o swapach było dużo. Tak dla potomnych aby wiedzieli co się dzieje jak wydmucha uszczelkę głowicy na moim przykładzie. Podczas jazdy i obciążeniu silnika przy wyprzedaniu wystąpiło lekkie stukanie w silniku, następnie wyczuwalny był bark mocy i po chwili już bardzo słyszalny stukot (początkowo myśl taka, że panewkę obróciło albo zerwało zawór). O dziwo silnik nie zgasł, ciśnienie oleju było a po odjęciu gazu nie było słychać stukotu. Nikomu w tym przypadku nie radzę dalszej jazdy ale mi się udało dokulać do domu jakieś 50km.
Tak to działało po dojechaniu do garażu: http://www.dailymotion.com/video/xr6lld ... o-16v_auto
Obrazek

I pytanie do znawców: w głowicy przy gniazdach zaworów od świecy są małe pęknięcia ... czy to jest normalny objaw, czy też już głowica kaput? Bo mam dwie głowice i są takie same pęknięcia.
Obrazek

Nagaru trochę się nazbierało ... a pierwszy czyściutki jak nówka (tak go wypłukało)
Obrazek
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
luckash
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:26
Lokalizacja: Bartniczka

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: luckash »

W miejscu wypalonej uszczelki głowica za mocno nie ucierpiała? Nie ma wgłębienia? Jeszcze tak tragicznie nie jest i z pęknięciami można jeździć. A głowica jak najbardziej do naprawienia. Jeżdżone na lpg? Z jakich silników masz te głowice?
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3288
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Sołtys »

luckash pisze:W miejscu wypalonej uszczelki głowica za mocno nie ucierpiała? Nie ma wgłębienia?
Raczej nie ma wgłębiania ... ale to tak na oko tylko sprawdzone.
Jeszcze tak tragicznie nie jest i z pęknięciami można jeździć.
Właśnie mechanicy mi powiedzieli, że to raczej normalne - a w dieslach to podobno jeszcze większe pęknięcia ludzie mają i tak śmigają.
A głowica jak najbardziej do naprawienia.
Może nic się jej nie stało - założę to się okaże ;)
Jeżdżone na lpg?
Tak ... mój silnik lata na gazie.
Z jakich silników masz te głowice?
9A
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: obar »

ciekawie Ci uszczelkę załatwiło i podejrzewam, że nie bez przyczyny.
Trzeba splanować głowicę i porządnie wszystko na nowo poskręcać.
Po zrobieniu głowicy sprawdź płaszczyznę, żebyś miał pewność, że zakład dobrze to zrobił.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
luckash
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:26
Lokalizacja: Bartniczka

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: luckash »

Było na gazie za ciepło i za ubogo i uszczelkę wypaliło. A teraz miałeś założoną głowicę z 1.8 czy z 2.0? Z 9a ponoć odporniejszę na pękanie ale gorsze. Głowice po numerze sprawdź z jakiego silnika jest. Ja mam też dwie z 9a i zero pęknięć.
Lepiej splanować o włos, bo może dmuchnąć znów w tym samym miejscu. Blok jest OK?
pawelv16
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 20 cze 2012, 07:49
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Świecie CSW

Re: Odp: wybór silnika

Post autor: pawelv16 »

Sołtys pisze:Na dwa pytania mogę Ci odpowiedzieć :)

3. tak można wsadzić DIGI - ale koszt całej wiązki będzie spory i do tego troszkę roboty przy kabelkach jest
4. Ja mam 2.0 8V na osprzęcie z JH i wszystko śmiga. W JH jest akumulator paliwa i dwie pompki

Jam masz zamiar przesiąść sie z gaźnika na wtrysk to kup sobie cały kpl. na SWAPa - bo później będzie trochę szukania aby wszystko zdobyć. Na allegro widziałem Passata za 1500zł z 2.0 16V ( ale coś w nim stuka) - dawałem linka w ciekawych rzeczach.
Mam pytani w kwestia 2.0 8v na osprzecie z JH. Jak uruchomić ten silnik skoro nawet kolektor ssacy nie pasuje z JH? Przepustnica z JH też nie podchodzi. Mogby ktoś to trochę wyjaśnić?
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Kamil »

a czytac troche umiesz, czy sprawia to pewne problemy? jaki jest tytul watku?!
Old Volkswagens never die, they just get lower.
pawelv16
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 20 cze 2012, 07:49
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Świecie CSW

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: pawelv16 »

Temat to ,, WYBÓR SILNIKA'' a dlaczego jest w tym temacie? Wyszukiwarka ,,swap 2.0 8v'' las informacji, szkoda tylko że wykarczowany. Dzięki i sorki za zasmiecanie.
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2763
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

Jeśli chcesz włożyć 2.0 na ośmiu wentylach i k-jecie do sciro to najlepiej jak byś poszukał silnika z audi o kodzie AAC (jeśli dobrze pamiętam), dokładanie k-jeta do 2E i pochodne jest głupotą.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Kamil »

pawelv16 pisze:Temat to ,, WYBÓR SILNIKA'' a dlaczego jest w tym temacie? Wyszukiwarka ,,swap 2.0 8v'' las informacji, szkoda tylko że wykarczowany. Dzięki i sorki za zasmiecanie.
sorry, moj blad, miales prawo nie ogarnac... temat watku sie zmienil i dotyczy glownie 16v, stad moje zdziwienie umieszczeniem tu wpisu na temat 2E.

tym niemniej, skoro juz tu pisze, to tak sobie mysle, ze nalezaloby w koncu zrobic kompendium wiedzy o swapie na 16v i 2.0 8v, bo to sie pojawia najczesciej. komus sie nudzi? swapowal i chce popisac? ;) ja moge popisac o KR, ale to nie zawsze jest tożsame.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: obar »

pawelv16 pisze:Mam pytani w kwestia 2.0 8v na osprzecie z JH. Jak uruchomić ten silnik skoro nawet kolektor ssacy nie pasuje z JH? Przepustnica z JH też nie podchodzi. Mogby ktoś to trochę wyjaśnić?
Zamiast zakładać coś do 2E, po prostu załóż głowicę od JH na dół 2E. Do tego przepustnica od audi 2,2/2,3, rozwiercona głowica, lepszy wydech (bo ten z JH nadaje się jako słomka do drinków), podcięta pucha filtra powietrza (dla dobrego efektu pomruku 8) ) i całkiem przyjemnie się to odpycha.

Natomiast jak chcesz to zrobić z głową to poszukaj w dobrym stanie 2E i osprzętu do niego i wrzuć tam digi i spokój. Pozbędziesz się k-jeta spod maski a wcale drożej to nie wyjdzie jak policzysz moc uzyskaną i poniesione koszty. Aczkolwiek jeśli to Twój pierwszy swap to ja polecam się pobawić z JH. Ja się w ten sposób nauczyłem swojego silnika i kilku innych rzeczy, a to bezcenne.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
pawelv16
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 20 cze 2012, 07:49
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Świecie CSW

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: pawelv16 »

Po JH został mi tylko kolektor i rozdzielacza w sroce na dana chwilę jest 9a w samym gazie, niestety silnik przestał zapalać, a potrzebuje samochód żeby dojeżdżać do pracy, myślałem że że kolektor ssacy podejdzie do 2e i kupiłem taki silnik żeby go złożyć tak jak JH, a tu zoonk. Więc samochód stoi i teraz prawdopodobnie trafi na złom z braku czasu.
ODPOWIEDZ