16v - rozpoznanie/remont/swap

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2763
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

kostrzyk pisze:a sterownie z ABF-a podejdzie do KR-ki?
ABF ma czujnik położenia wału, lepiej wsadzić kompletnego ABF-a w miejsce KR-a. 16V na wysokim bloku jest bardziej wytrzymałe pod względem zużywania się bloku od tych starszych generacji 16V 1.8 i 2.0.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: solarhh »

spirit pisze:
Coś mi się obiło o oczy na forum golfa że Digi I jest łatwiej przerobić niż Digi II, ale dotyczy to podobno I generacji Digi II z kompem 25 pinowym. Digi II z Golfa III i pokrewne na nowszym kompie niby jest sporo łatwiej przeprogramować od starszych kompów.
I DIGI II już zostało zremapowane :wink: GTO to zrobił choć pisał że zajęło mu to pół roku :)

@kostrzyk
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=672

Poczytaj ten temat i pokrewne wszystkiego się dowiesz ja się już prawie na pamięć nauczyłem :D

Panowie jak wkładaliście swój silnik ? da się go włożyć razem ze skrzynią i przykręconymi łapami ? Dysponuje kanałem jak i podnośnikiem do samochodu. Od dołu czy od góry go lepiej wkładać z tym wszystkim ?
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Kamil »

silnik ze skrzynia sie da wsadzic, nawet chyba latwiej niz potem skrzynie wsadzac osobno... lapa od rozrzadu musi byc przykrecona, bo jest pod rozrzadem, natomiast pozostale przykrecic trzeba dopiero po wlozeniu, jak silnik bedzie wisial na zurawiu (bo rozumiem, ze takim sprzetem dysponujesz...), bo lapa od strony skrzyni bedzie utrudniala manewrowanie, juz nie wspomne o tej dolnej. a przedni odboj, to sobie przykrecisz na samym koncu. o ile pamietam, to jak wkladalismy moj silnik, to najwygodnie bylo go ustawic tak, zeby skrzynia celowala nieco w dol, najpierw ona wjezdzala, wchodzila pod mocowanie poduszki i wtedy mozna bylo sobie przykrecic poduche od strony rozrzadu.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: solarhh »

ok to już kumam o co kaman żuraw jest podnośnik jest kanał jest więc jakoś się to poradzi wszystko :D
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: amel83 »

Trochę z innej beczki
Czy da się do ABFa podłączyć oryginalne zegary od Scircco tak żeby wszystko działało?
W związku z tym czy ma znaczenie z jakiego auta pochodzi ABF:
golf Mk3, Passat B4, Toledo, Ibiza (może z np Mk3 jest łatwiej niż z Ibizy)?
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
Rezi
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 626
Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
Model: Scirocco II
Numer GG: 1084101
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: Rezi »

Nie ma :) obrotomierz bierze sygnał z cewki (w abf też jest) a prędkościomierz z linki i zegary działają, reszta czujników taka sama jest
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: amel83 »

Rezi pisze:Nie ma :) obrotomierz bierze sygnał z cewki (w abf też jest) a prędkościomierz z linki i zegary działają, reszta czujników taka sama jest
czyli bez magii i wiedzy tajemnej da się odpalić zegary i MFA :?:
Pocieszające :wink:
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: voo »

witam. czy pompa wysokociśnieniowa z k-jeta nie jest za mocna do zasilania ABF'a ?
365 dni obsesyjnie.
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2763
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

Nie, regulator ciśnienia na listwie zadba o obniżenie do wymaganego poziomu.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: voo »

regulator regulatorem ale w k-jecie przewód zasilający jest na śrubę przelotkę a w abfie na lichą plastikowa złączkę i o to połączenie się obawiam.
365 dni obsesyjnie.
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: ozi »

a widziales jak jest w k-jecie polaczony przewod metalowy z giętkim juz w komorze? :) bez żadnej złączki czy opaski i przewodu nie zrzuca
Obrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: solarhh »

Ozi pytanie do Ciebie - z tego co wyczytałem to wrzuciłeś DIGI I - zmieniałeś mapy w ecu czy jeździsz na ori mapach ? Jeśli tak to jak to jeździ (podejrzewam że padaka ale może masz inne zdanie ;) ) i jeśli zmieniałeś to gdzie i za ile ?

i pytanie ogólne - czy cewka zapłonowa z JH jest taka sama jak w KR ? Bo modułu zapłonowego w DIGI I o ile się nie mylę nie ma, jest w wbudowany w ECU tak ?
pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: ozi »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hahah nie do mnie takie pytania - ja się nie znam

cewka może być z JH
Obrazek
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2763
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: spirit »

Solarhh skoro czytałeś tematy o swapie 16V na forum golfa, to powinieneś wiedzieć do kogo się zwrócić z remapem ECU.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 385
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

Post autor: solarhh »

Dużo osób to robi ale chodziło o to czy ktoś może ma sprawdzonego, bo z tego co tam czytam to co drugi maniane odwala, lipne softy na porządku dziennym są ;) w ogóle zauważyłem że mnóstwo krętaczów jest na tym forum, nie to co u nas :D

dostałem wreszcie mój zestaw DIGI oczywiście stan faktyczny nie pokrył się z opisem sprzedającego :( wiązka chamsko ujeb***, brak COpotu, wtyczek do wtrysków ogólnie syf za kupę kasy. Mam nadzieję że będzie chociaż działał.
Sorki za OT ale musiałem się wyżalić ;)

pozdr
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
ODPOWIEDZ