Strona 20 z 20

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 24 paź 2018, 19:00
autor: Sołtys
Od ośmiozaworowych nie pasuje kolektor do szesnastek
Szukaj z ABFa

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 24 paź 2018, 23:12
autor: obar
Sołtys pisze: 23 paź 2018, 22:39 Łukasz o taką własnie chodzi - zastanawiam się czy podejdzie pod kolektor z 9A jeśli dam emulator DET (czy jakoś tak ... jak źle napisałem to niech ktoś poprawi). Po prostu chcę wywalić stary przepływomierz i zrobić nowy program w ECU.
Jeśli chodzi o mocowanie to flansza jest taka sama niemalże dla wszystkich dwugardzielowych przepustnic VAG, natomiast czy będzie współpracować z resztą to Ci nie powiem. A to ten emulator, co kiedyś Spirit wklejał?

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 25 paź 2018, 08:58
autor: kostrzyk
Ford Mondeo 1.8 16v bodajże, tylko trzeba przespać flansze i ewentualnie dogiac jena rurę.

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 25 paź 2018, 09:22
autor: Kamil
Wydech z mondeo mk3 bodaj, silniki 1,8 i 2,0 - oba szesnastozaworowe. Tyle, że to 4 w 1. Jak chcesz 4-2-1 to można wziąć rurową górę od ABF-a i dorobić dwururkę (bo oryginalne dwururki z 16v - golfów, seatów, passatów itp. wadzą o wybierak). Jak sobie na facebooku wpiszesz "street lane garage" i przescrollujesz do posta z 12 czerwca 2017 to zobaczysz, jak można taki kolektor przerobić (nie mam jak wkleić teraz linka do konkretnego postu).

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 25 paź 2018, 16:04
autor: obar
Z mondeo jest ok, ale faktycznie 4w1 i rury wychodzą pod kątem prostym, a głowica jest nieco pochylona względem grodzi, a nie prostopadle.
Lepszym rozwiązaniem jest ten kolektor:
https://allegro.pl/kolektor-wydechowy-m ... 88990.html
Można z tego zrobić 4/2/1 bo w wylocie jest przegroda, no i rury pod odpowiednim kątem. Rozstaw się zgadza, więc obciąć flansze mazdową i wspawać odpowiednie.

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 26 paź 2018, 12:30
autor: dziobak66
Teraz mam silnik 2E, który wyzionął ducha. Mam tam seryjną dwururkę (+troche zmodyfikowane wybieraki). Rozumiem, że zakładam 9a, do tego góre kolektora 4-2 z 9a lub jakiejś szesnastki i wsio? Z mondeo bym pewnie chetnie wstawił, ale to mam gotowe i całkiem się sprawdza ;)

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 03 lis 2018, 08:22
autor: obar
dziobak66 pisze: 26 paź 2018, 12:30 Teraz mam silnik 2E, który wyzionął ducha. Mam tam seryjną dwururkę (+troche zmodyfikowane wybieraki). Rozumiem, że zakładam 9a, do tego góre kolektora 4-2 z 9a lub jakiejś szesnastki i wsio? Z mondeo bym pewnie chetnie wstawił, ale to mam gotowe i całkiem się sprawdza ;)
To chcesz zrobić swapa z 9A na 16v ostatecznie?
Wydechy w tych silnikach i zapotrzebowanie na powietrze jest inne. Jaki masz tam wydech? TZN po jakim silniku? Czy był zmieniony i już nie ma serii?

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 04 lis 2018, 19:20
autor: dziobak66
Wydech mam większy pospawany, większa średnica przy przejściu 2-1.
Silnik 9a już czeka, jednak okazało się, że jedna panewka i korba ma dość... Wał również oberwał.

Wyczytałem, że wał pasuje z 2E, jedynie korby i tłoki są inne.
Może komuś się walają korby do 9a? Albo jedna, to coś z tego może uda się złożyć :)