[JH] Ciężko odpala jak ciepły
- vip_22
- Początkujący
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 wrz 2011, 13:37
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Strzegom/Dolny Śląsk
[JH] Ciężko odpala jak ciepły
Witam
Jak zimny pali akceptowalnie. Jak się zagrzeje jest problem. Wygląda to tak, że jak zaraz po zgaszeniu się odpala (po kilku, kilkunastu sekundach) to pali od strzała. Jak postoi dłużej - kilka minut, to po przekręcenie stacyjki odpala i od razu gaśnie. Żeby go wtedy odpalić trzeba wtedy na prawdę długo kręcić - co najmniej kilkanaście sekund. Wtedy odpala ledwo co i przez kilka sekund nie chodzi na wszystkich garach - pewnie jest zalany przez to długie kręcenie.
Podpowiedzcie gdzie szukać problemu.
Pzdr.
Jak zimny pali akceptowalnie. Jak się zagrzeje jest problem. Wygląda to tak, że jak zaraz po zgaszeniu się odpala (po kilku, kilkunastu sekundach) to pali od strzała. Jak postoi dłużej - kilka minut, to po przekręcenie stacyjki odpala i od razu gaśnie. Żeby go wtedy odpalić trzeba wtedy na prawdę długo kręcić - co najmniej kilkanaście sekund. Wtedy odpala ledwo co i przez kilka sekund nie chodzi na wszystkich garach - pewnie jest zalany przez to długie kręcenie.
Podpowiedzcie gdzie szukać problemu.
Pzdr.
VW scirocco WRC 1.8JH 89'
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- tomivwsc
- Zaawansowany
- Posty: 633
- Rejestracja: 30 lis 2007, 19:34
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2051791
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Dalachów
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
Oj tam mowad co tak ostro temat długo wałkowany poszukaj w szukajce a może znajdziesz w co wątpię, raczej nikt do tego nie doszedł ostateczne proponuję na czas odpalenia wypiąć wtyczkę od piątego wtryskiwacza i zobaczysz czy ci odpali, jak odpali to masz już łatwiej to zdiagnozować odpuść sobie czujnik halla bo to na pewno nie on, pompa paliwa raczej też nie bo zmieniałem chyba że sonda wskazuje na zimny i go może zaleać w tym momencie ale pytaj bo nie ja miałem tylko taki problem
- vip_22
- Początkujący
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 wrz 2011, 13:37
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Strzegom/Dolny Śląsk
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
Odłączyłem ten dodatkowy wtryskiwacz. Nie pomogło.
Znów podłączyłem i kręciłem około 30s. żeby w końcu odpalił. Odpalił ale był zalany-śmierdziało benzyną i kulawił.
Czy za bardzo przyśpieszony zapłon może powodować problemy z odpalaniem na ciepłym?
-- piątek, 17 kwi 2015, 22:45 --
Podpowie ktoś jeszcze inne możliwe przyczyny problemu?
Znów podłączyłem i kręciłem około 30s. żeby w końcu odpalił. Odpalił ale był zalany-śmierdziało benzyną i kulawił.
Czy za bardzo przyśpieszony zapłon może powodować problemy z odpalaniem na ciepłym?
-- piątek, 17 kwi 2015, 22:45 --
Podpowie ktoś jeszcze inne możliwe przyczyny problemu?
VW scirocco WRC 1.8JH 89'
- amel83
- Zaawansowany
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: BiałystO.K.
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
Podpinam się pod temat.
Mam ten sam problem w KRce.
Ktoś ma pomysł co to za diabeł wlazł do silnika
Mam ten sam problem w KRce.
Ktoś ma pomysł co to za diabeł wlazł do silnika
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
Spalanie "w normie" ?Czy raczej "chla"
Pozdrawiam Tomek.
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- amel83
- Zaawansowany
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: BiałystO.K.
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
Spalanie od trzech lat takie samo.Gółek pisze:Spalanie "w normie" ?Czy raczej "chla"
Pozdrawiam Tomek.
W trasie do 95km/h zejdzie poniżej 6l/100km, w mieście jak postoi na światłach trzaśnie i 11l/100
Średnio mam ok 8,5l.
Samo odpalanie jak startuję po tygodniu postoju to jest super, dotykam do kluczyka i chodzi.
Zgaszony na ciepła np. na tankowanie odpala równie pięknie.
Rozgrzany po przejechaniu 40km i pozostawiony na 20min ..dramat.
Trzeba ze trzy cztery dość długie serie kręcenia rozrusznikiem po ok 5-8s każda żeby wystartował.
Czasem ma jeszcze przypadłość, ze przy wkręcaniu na obroty przy ok 6000rpm traci płynność wkręcania.
Ale to się dzieje sporadycznie raz na kilka dni.
Mogą to by przewody lub kopułka z palcem?
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
- jerzy72
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
Ja zanim mnie ten wtrysk mechaniczny mało co nie wykończył i nie zmieniłem go na digi II, miałem też takie problemy.
U mnie pomogło odkręcenie zaworku na obudowie rozdzielacza, już nie pamiętam czy wyciągnąłem podkładkę czy dołożyłem, ale widocznie zmieniło się ciśnienie w tym ustrojstwie i pomogło.
Odłączyłem jeszcze przewód od czujnika temperatury wody tego który daje sygnał na kompa, jest wkręcony od dołu króćca ( tego aluminiowego ) w głowicy. w tedy komputer odczytuje jedną temperaturę i nie zmienia nastawów więc da się jeździć .
Mimo tej operacji silnik palił dobrze i w lecie i w zimie. Zmieniłem go jednak na digi II bo był kapryśny i gasł na światłach, lub po wciśnięciu do dech przerywał i mu brakowało mu mocy.
Ale i tak zakończysz te regulacje wymiana na jakiegoś Digifanta, od tego nie ma odwrotu.
Pozdrawiam.
U mnie pomogło odkręcenie zaworku na obudowie rozdzielacza, już nie pamiętam czy wyciągnąłem podkładkę czy dołożyłem, ale widocznie zmieniło się ciśnienie w tym ustrojstwie i pomogło.
Odłączyłem jeszcze przewód od czujnika temperatury wody tego który daje sygnał na kompa, jest wkręcony od dołu króćca ( tego aluminiowego ) w głowicy. w tedy komputer odczytuje jedną temperaturę i nie zmienia nastawów więc da się jeździć .
Mimo tej operacji silnik palił dobrze i w lecie i w zimie. Zmieniłem go jednak na digi II bo był kapryśny i gasł na światłach, lub po wciśnięciu do dech przerywał i mu brakowało mu mocy.
Ale i tak zakończysz te regulacje wymiana na jakiegoś Digifanta, od tego nie ma odwrotu.
Pozdrawiam.
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
Amel,najprawdopodobniej masz problem z histerezą czujnika temp.
Na PW masz co i jak.
Pozdrawiam.
Na PW masz co i jak.
Pozdrawiam.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- amel83
- Zaawansowany
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: BiałystO.K.
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
Jest nowy trop w sprawie.
Sciro dostało nową kopułkę (taki sam nr Bosch jak stara) i wymieniłem w końcu skrzynkę na bezpieczniki (w starej grało albo paliło bezpiecznik od pompy paliwa).
Problem odpalania pozostał ale ... jak jest ciepły odpala od razu (nie trzeba kręcić po 20s) tylko jak silnik ruszy wymaga delikatnego podtrzymania pedału gazu żeby wszystkie garki poszły.
Zimy i ciepły jak go zgaszę na 5min np. na tankowanie pali i palił z półobrotu.
Sciro dostało nową kopułkę (taki sam nr Bosch jak stara) i wymieniłem w końcu skrzynkę na bezpieczniki (w starej grało albo paliło bezpiecznik od pompy paliwa).
Problem odpalania pozostał ale ... jak jest ciepły odpala od razu (nie trzeba kręcić po 20s) tylko jak silnik ruszy wymaga delikatnego podtrzymania pedału gazu żeby wszystkie garki poszły.
Zimy i ciepły jak go zgaszę na 5min np. na tankowanie pali i palił z półobrotu.
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
- vip22
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:54
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Strzegom/ Dolny Śląsk
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
W mnie ten wyłącznik termiczny (jest z przedu na bloku po lewej aparatu zapłonowego) pokazuje 18,2 ohma. Wg info stąd ma mieć 20-26. Czy to może być powód nie palenia jak ciepły?
VW scirocco WRC 1.8JH 89'
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
U mnie jest 25/26 i na ciepym tez mam problem. Wymienilem juz co sie da, korygowalem dawke paliwa i problem pozostal.
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
A ciśnienie w układzie na zimnym i ciepłym silniku sprawdzaliście? Ja tam bym obstawiał WUR albo raczej akumulator paliwa (ma za zadanie podtrzymywać przez jakiś czas ciśnienie nabite przez pompę i ułatwiać ponowny rozruch) co jest obok pompy, ale bez poznania ciśnienia paliwa tego się nie dowiemy. Polecam lekturę forda capri http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i albo pewnego Pana z Katowic co się tym zajmuje.
-
- Początkujący
- Posty: 119
- Rejestracja: 18 lut 2016, 19:52
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
Można dostać namiar na tego Pana katowic
Scirocco 1989 2.0 16v ABF
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
Golf mk2 1989 1.8 RP
Golf mk1 cabrio 1993 1.8 2h
- Spasiony
- Początkujący
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 gru 2008, 19:33
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2676265
Re: [JH] Ciężko odpala jak ciepły
Mnie Pan Stasiek ( imię nie zmienione ) usunął regulator ciśnienia paliwa ( a po co to tylko "dynda" ). Dyndał w nadkolu aby dać trochę większą dawkę paliwa po rozgrzaniu silnika czyli kopa. Po usunięciu palił zimny ale ciepły już masakra. Regulator nie do kupienia no chyba że u Hansa za 1200 złociszy 2 lata temu. Mam regulator z alledrogo ustawiony na 7 bar. czasami ciężko pali ale zazwyczaj za pierwszym ( dłuższym ) razie
MK II 1986 2.0 16V blau