Chiptuning 1.4TSI
Chiptuning 1.4TSI
Wiele tunerow wydało już swoje bodykity do scirocco a wraz z tym daja nam mozliwosc chiptuningu.
Zastanawiam się czy ktos z forum skusił się już może na coś takiego?
W ABT na przyklad 1.4TSI robią ze 160KM na 210 KM.
http://www.abt-sportsline.de/en/tuning/ ... ng-3088-1/
Boje się myśleć jak to wpływa na żywotność już dobrze wyciągniętego silnika :/
Zastanawiam się czy ktos z forum skusił się już może na coś takiego?
W ABT na przyklad 1.4TSI robią ze 160KM na 210 KM.
http://www.abt-sportsline.de/en/tuning/ ... ng-3088-1/
Boje się myśleć jak to wpływa na żywotność już dobrze wyciągniętego silnika :/
- w.mat
- Zaawansowany
- Posty: 295
- Rejestracja: 24 lut 2009, 21:49
- Model: Scirocco III
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Też sie nad tym zastanawiam i powiem szczerze że chętnie bym w takie cos zainwestowal . Jest w Polsce firma robiąca wszystko co ABT ma w ofercie nazywa się chyba Puchara Motorsport czy jakoś tak. Wysłałem im maila z zapytaniem o koszty wpływ na żywotność no i jak to sie odnosi do gwarancji ale jakoś mi nie odpowiedzieli, na razie brak u mnie funduszy więc zaniechałem temat.
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Myśle ze w celu takiej przerobki mozna by nawet pojechac za zachodnia granice ... tylko czy warto jesli ma to tylko zaszkodzic i jeszcze wiaze sie z utrata gwarancji :/ ?
- tomek_vw
- Zaawansowany
- Posty: 426
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:57
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1824196
Odp: Chiptuning 1.4TSI
co do gwarancji to jest róznie naprzykład skoda miała zabronioną jaką kolwiek ingerencje w oprogramowanie a seat juz nie i mogłes fabrycznie zakupić z chipem ( odbywało sie to w ten sposób że pakowali auto z salonu na lawete i wieżli do firmy która to robiła i zpowrotem do salonu :) )
serwisy w 90% niemaja sprzętu aby zrobić coś takiego.
Jeżeli ktoś chce to moge mu załatwić taką wizyte u odpowiedniej firmy :)
serwisy w 90% niemaja sprzętu aby zrobić coś takiego.
Jeżeli ktoś chce to moge mu załatwić taką wizyte u odpowiedniej firmy :)
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Panowie w Bielsku-Białej jest bardzo solidna chiptuningowa firma ECUSOFT, znają się na rzeczy. Odsyłam do strony www.ecusoft.pl. Zadzwońcie sobie do nich, chłopaki doradzą, pomogą i dostroją auto jak będziecie chcieli. Jeśli chodzi o żywotność silnika wszystkie zmiany oprogramowania nie wpływają na skrócenie \"życia\" silnika. Firma ECUSOFT z tego co słyszałem robiła oprogramowanie do Golfów 5 na wyścigi Puchar Polski czy jakoś tak, przygotowali Golfa na 24/h wyścig w Dubaju, który dojechał i zają wysokie miejsce, Audi RS6 na 707KM razem z firmą 9ff i co najlepsze mają gwarancję na Seaty i na pewno coś jeszcze. Mój kolega u nich robił chipa do Forda mondeo i był bardzo zadowolony.
Z tego co wiem 1.4 silniki można spokojnie zrobić na 200KM. A żeby nie tracić gwarancji można spokojnie umówić się z nimi żeby przed serwisem wgrali serie. Pozdrawiam nowy użytkownik T.T.
Z tego co wiem 1.4 silniki można spokojnie zrobić na 200KM. A żeby nie tracić gwarancji można spokojnie umówić się z nimi żeby przed serwisem wgrali serie. Pozdrawiam nowy użytkownik T.T.
- leftfield
- Zaawansowany
- Posty: 800
- Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
- Model: Scirocco III
- Lokalizacja: pzn
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Ma ktoś orientacyjne koszty zabawy?
Paulus77 pisał wcześniej o chipie z UK za jakieś śmieszne pieniądze, które jego 2.0 podniosły z tego co pisał.
Swoją drogą:
Paulus77 - hamowałeś już go? Rzeczywiście widać lepsze wykresy?
Paulus77 pisał wcześniej o chipie z UK za jakieś śmieszne pieniądze, które jego 2.0 podniosły z tego co pisał.
Swoją drogą:
Paulus77 - hamowałeś już go? Rzeczywiście widać lepsze wykresy?
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
- tomek_vw
- Zaawansowany
- Posty: 426
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:57
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1824196
Odp: Chiptuning 1.4TSI
T.T. napisał:
większej bzdury dawno nie słyszałem ;) a te wszystkie silniki które spłyneły lub wybuchły po zmianie oprogramowania to poprostu przypadek :woohoo:Jeśli chodzi o żywotność silnika wszystkie zmiany oprogramowania nie wpływają na skrócenie \"życia\" silnika.
- leftfield
- Zaawansowany
- Posty: 800
- Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
- Model: Scirocco III
- Lokalizacja: pzn
Odp: Chiptuning 1.4TSI
tomek_vw napisał:
większej bzdury dawno nie słyszałem ;) a te wszystkie silniki które spłyneły lub wybuchły po zmianie oprogramowania to poprostu przypadek :woohoo:[/quote]
\"bezpośredniość to moje drugie imię\" :)
ale fakt. też się zastanawiam czy mój 160 dojedzie chociażby do 150-200k...
większej bzdury dawno nie słyszałem ;) a te wszystkie silniki które spłyneły lub wybuchły po zmianie oprogramowania to poprostu przypadek :woohoo:[/quote]
\"bezpośredniość to moje drugie imię\" :)
ale fakt. też się zastanawiam czy mój 160 dojedzie chociażby do 150-200k...
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Drogi kolego tomek_vw. \"Jeśli chodzi o żywotność silnika wszystkie zmiany oprogramowania nie wpływają na skrócenie \"życia\" silnika.\" Napisałem mało precyzyjnie, chodziło mi o wszystkie zmiany oprogramowania w granicy rozsądku. Nie musisz od razu łapać za słowa i na forum wytykć błędy.
Masz rację jeśli robi się chiptuning w jakieś stodole przez chłopaków którzy preferują obcisłe białe podkuszulki i próbują wycisnąć z auto +70% mocy silnika to fakt motory wybuchają ;).
Jeśli takie firmy jak MTM, ABT czy choćby ECUSOFT chipują auta od wielu lat i mają wielką renomę w kręgach motoryzacyjnych, budzą zaufanie. To jak piszą że 1,4 TSI zrobią na 200KM to możesz mieć pewność, że z takim autem nic nie będzie się działo.
Z samochodu bez większych modyfikacji silnika max. można wycisną około 25% mocy silnika, a że są to nowoczesne silniki, nie stanowi to problemu.
Koszty zabawy wydaję mi się, że od około 1000 do 2000zł, ale najlepiej zadzwonić sobie do jakiegoś tunera choćby ECUSOFT.
Pozdrawiam :)
Masz rację jeśli robi się chiptuning w jakieś stodole przez chłopaków którzy preferują obcisłe białe podkuszulki i próbują wycisnąć z auto +70% mocy silnika to fakt motory wybuchają ;).
Jeśli takie firmy jak MTM, ABT czy choćby ECUSOFT chipują auta od wielu lat i mają wielką renomę w kręgach motoryzacyjnych, budzą zaufanie. To jak piszą że 1,4 TSI zrobią na 200KM to możesz mieć pewność, że z takim autem nic nie będzie się działo.
Z samochodu bez większych modyfikacji silnika max. można wycisną około 25% mocy silnika, a że są to nowoczesne silniki, nie stanowi to problemu.
Koszty zabawy wydaję mi się, że od około 1000 do 2000zł, ale najlepiej zadzwonić sobie do jakiegoś tunera choćby ECUSOFT.
Pozdrawiam :)
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: Chiptuning 1.4TSI
T.T. napisał:
A tu chodzi o żywotność i normalną codzienną eksploatację, ewentualnie dynamiczna jazdę (choć jak się ma więcej pod maską to wiadomo, że człowiek chce to wypróbować;) ).
Podejrzewam, ze przy 200 koniach to ok. 50tys mniej dla silnika, lub podzespołów, skrzyni lub czegoś innego.
Prostym przykładem jest bardzo mocny silnik G60 z bardzo trefnym kompresorem, przez który właśnie corrado trochę straciło na sławie.
Oby te suszarki co są w TSI były o wiele bardziej żywotne, bo podejrzewam, że silnik jest odpowiednio przygotowany.
G60 bez \"żyłowania\" udźwignie 250 koni do codziennego użytku i nic mu nie będzie, więc TSI na 200 kucy jak najbardziej, ale nie o silnik bym się wtedy bał...
A jaka masz pewność, że już i tak wysilona jednostka, która i tak jest dosyć mała bo 1.4, nie wyzionie ducha po 50tyś km? Bo wiesz, firmy tuningowe robią dobrze itp. ale nie oszukujmy się, robią auta do wyczynów i nie obchodzi ich kolosalny przebieg tylko dobre osiągi i żeby w miarę pożył, tak żeby klient po prostu był zadowolony.To jak piszą że 1,4 TSI zrobią na 200KM to możesz mieć pewność, że z takim autem nic nie będzie się działo.
A tu chodzi o żywotność i normalną codzienną eksploatację, ewentualnie dynamiczna jazdę (choć jak się ma więcej pod maską to wiadomo, że człowiek chce to wypróbować;) ).
Podejrzewam, ze przy 200 koniach to ok. 50tys mniej dla silnika, lub podzespołów, skrzyni lub czegoś innego.
Prostym przykładem jest bardzo mocny silnik G60 z bardzo trefnym kompresorem, przez który właśnie corrado trochę straciło na sławie.
Oby te suszarki co są w TSI były o wiele bardziej żywotne, bo podejrzewam, że silnik jest odpowiednio przygotowany.
G60 bez \"żyłowania\" udźwignie 250 koni do codziennego użytku i nic mu nie będzie, więc TSI na 200 kucy jak najbardziej, ale nie o silnik bym się wtedy bał...
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Może jest w tym trochę prawdy, ale gdyby auta po chipie bez żadnych modyfikacji silnika padały po 50tyś. to jest pewny żeby ten rynek długo się nie utrzymał. Znam przypadek gościa, który w latach 90\' zmięniał oprogramowania w jakieś firmie nie wiem czy przypadkiem było to ECUSOFT, do tej pory lub już ponad przejechał milion kilometrów. Samochód przechodził normalną eksplotację bez żadnych niespodzianek. Wydaję mi się, że tutaj ważny jest zdrowy rozsądek, nie można zaufać pierwszej lepszej podwórkowej firmie lecz firmie, która jest w branży długo i zna się na rzeczy. Jakby poprzez zabiegi elektroniczne zużywał się cały samochód w tępie błyskawicznym SEAT nie dałby gwarancji firmie ECUSOFT na zmiany oprogramowania
- tomek_vw
- Zaawansowany
- Posty: 426
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:57
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1824196
Odp: Chiptuning 1.4TSI
nie tylko ta firma ma gwarancje seata ;) bo krakowskie TTC tez robi dla nich zawsze szuka się lokalnej firmy.
powiem tak nie wiem jak będzie z 1.4 bo to nowa konstrukcja ale:
2.0tdi - pękające głowice
2.0tdi - pękające bloki
2.0tdi = padająca uszczelka
2.0tdi - padająca turbina
2.0 tsi padająca turbina
1.4 tdi - padająca turbina
1.4 tdi - luzy na wale
nie wspomne że w każdym silniku pada koło dwumasowe jest to kwestia czasu tylko i konkretnego egzemplarza
wiec ostrożnie z tymi zmianami mocy bo to konstrukcja narazie testowa pyzatym nie chodzi o silnik tylko osprzęt bo jak cos się rozleci to może motor rozwalić
powiem tak nie wiem jak będzie z 1.4 bo to nowa konstrukcja ale:
2.0tdi - pękające głowice
2.0tdi - pękające bloki
2.0tdi = padająca uszczelka
2.0tdi - padająca turbina
2.0 tsi padająca turbina
1.4 tdi - padająca turbina
1.4 tdi - luzy na wale
nie wspomne że w każdym silniku pada koło dwumasowe jest to kwestia czasu tylko i konkretnego egzemplarza
wiec ostrożnie z tymi zmianami mocy bo to konstrukcja narazie testowa pyzatym nie chodzi o silnik tylko osprzęt bo jak cos się rozleci to może motor rozwalić
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Nie wydaję mi się żeby TTC miała podpisaną umowę z SEAT\'em, ale mogę się mylić. Z tego co wiem Ecusoft ma wyłączność. TTC piszą, że używają złącze diagnostycznego OBD (nie trzeba rozkręcać komputera, wystarczy podpiąć kabelek :D) i dzięki temu nie traci się gwarancji, chyba nie do końca jest to prawdą. Pozdrawiam ;)
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Myślę, ze akurat padająca turbina nie będzie winą samego silnika ale złego użytkowania. Trzeba poczekać przed wyłączeniem auta po tym jak się je meczyło.