Myślę, ze akurat padająca turbina nie będzie winą samego silnika ale złego użytkowania. Trzeba poczekać przed wyłączeniem auta po tym jak się je meczyło.
sprawy które opisałem sa to tematy gwarancyjne które zdazały się autom które niemaiły nawet czasem 30tyś km
niewiem jak jest dosłownie rozwiazany temat seata ale nikt napewno nie ciagnie auta przez cała polske do Ecusoft bo sa tacy wspaniali :)
pozatym informacja że seat w krakowie robił w TCC wiem od przedstawiciela Seata
co do OBD to wszystko zalezy który komp jest w aucie więc niewiem co Cie tak dziwi ;)
Samo oprogramowanie(oczywiscie zrobione prawidlowo) nie zabija silnika. Wlasciciel to robi korzystajac z auta na 100% zbyt czesto lub bezmyslnie.
Niesadze zeby 200KM od razu zabilo ten motor, o ile bedzie uzywany z glowa, niesadze rowniez zeby drastycznie zmniejszylo zywotnosc, lub inaczej - nie w takim stopniu zeby pierwszy wlasciciel odczul :).
Inna sprawa jest osprzet: turbo/kompresor, takie rzeczy padaja w seryjnych autach w dzisiejszych czasach(tak to jest jak fabryka wyciska 7 poty z malutkich sprezarek) bardzo czesto jednak z winy samego uzytkownika(rozgrzewanie i studzenie panowie!!!)
Co do G60:
Obarku, moze poczekajmy z osadami jeszcze te pare lat az dzisiejsze kompresorki beda mialy tyle co G60 i wtedy zobaczymy jak sie trzymaja i jak sa bezawaryjne. Pamietaj ze kiedys swiadomosc posiadania auta doladowanego byla o wiele mniejsza. 90% uzytkownikow rowno olewala zalecane przez fabryke przeglady kompresorow. Listwy wymieniano dopiero jak sie wysypaly i kompresor przestawal dmuchac a o paskach czy lozyskach nawet nie wspomne. Mysle ze stwierdzenie ze G60 jest trefne jest mocno na wyrost. O wiele bardziej trefni byli pierwsi wlasciciele aut z tymi silnikami...
Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62 Audi A4 20V turbo quattro daily Honda Civic Coupe Zonda Syfik... ...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
Co do pomiarow to nie robilem ale roznica w jezdzie jest ogromna. Najbardziej odczuwalny jest wzrost momentu obrotowego i zauwazylem to wtedy gdy mialem montowac tempomat i wgralem oryginalne ustawienia, myslalem na poczatku, ze cos sie zle wgralo i auto zamula na maksa :D
Co do zywotnosci, to mysle, ze przy bezmyslnym uzytkowaniu mozna zarznac turbine czy DSG nawet przy standardowych ustawieniach. Jak ktos ma zamiar szpanowac na kazdych swiatlach to chyba nie najlepszym pomyslem jest sam chiptuning, trzeba pewnie poprawic chlodzenie czy wydech. Ja sie kilka razy scigalem na kilku km odcinkach na lepszych drogach, kozystam tez z dodatkowych Nm przy wyprzedzaniu a poza tym 90% czasu to spokojna jazda po miescie bo nie czuje potrzeby gnac zawsze na maksa a i szejkiem nie jestem i nauczylem sie szanowac pedal gazu. Czasem kilka dni z rzedu nie przekraczam przepisow nawet przez moment :)
Posumowujac, to warto ale balbym sie w jakis upalny dzien szalec zbyt dlugo, mam tez troche schize z przekladnia bo dziala na lekko przekroczonych parametrach ale przy zachowaniu rozsadku nie powinno sie nic stac. Poza tym przedluzam gwarancje do 5 lat a auto sprzedam wczesniej wiec niech sie serwis martwi turbinami ;)
mam tez troche schize z przekladnia bo dziala na lekko przekroczonych parametrach ale przy zachowaniu rozsadku nie powinno sie nic stac. Poza tym przedluzam gwarancje do 5 lat a auto sprzedam wczesniej wiec niech sie serwis martwi turbinami ;)
oco chodzi z przekładnią??
co do wydłuzonej gwarancji to przestudjuj dokładnie warunki bo to jest gwarancja z ubezpieczenia a nie producenta auta ;) weszło to dopiero niedawno wiec niewiadomo wsumie jak sie bedzie spisywać
Moze sie nie precyzyjnie wyrazam ale chodzi mi o skrzynie biegow. 6 biegowe DSG ma teoretycznie pracowac do obciazenia 350Nm a moje ustawienia zakladaja moment prawie 400Nm.
co do wydłuzonej gwarancji to przestudjuj dokładnie warunki bo to jest gwarancja z ubezpieczenia a nie producenta auta ;) weszło to dopiero niedawno wiec niewiadomo wsumie jak sie bedzie spisywać
A to cos nowego :/ Nic mi o tym nie mowili, dzieki za cynk sprawdze w takim razie.
Jeśli chodzi o przedłużenie gwarancji to warunki są dobre tylko w tej najwyższej dostępnej opcji. Ja przedłużyłem do 4 lat. Rzeczywiście jest to gwarancja ubezpieczyciela, ale warunki wyglądają OK...
Superchips ma juz w ofercie ustawienia dla 1.4 TSI. Z Bluefinem nie ma utraty gwarancji bo przed kazda wizyta w serwisie mozna sobie wracac do ustawien fabrycznych.
Superchips robi 200KM w 1.4
Zawiozłem dzisiaj mojego \"potwora\" do ECUSOFT (jak już wcześniej pisano) i rozmawiałem z Panem Adamem Chrapustą, który w chwili obecnej jest właścicielem Scirocco mk3 1.4TSI z programem na 200 KM. Także jeżeli są chętni i odważni to zapraszam. Myślę, że będzie nawet okazja przejechać się schipowanym 1.4.
Scirocco Corrado Klub Polska Było sobie Scirocco 1.8T
Youngtimer Service Katowice - nowa oferta dla posiadaczy "starszych" VW
ja się wstrzymam z robieniem czegokolwiek do momentu, aż siekier się nie przyzna co zmajstrował przy swojej sroce i dlaczego odjechała na lawecie... ;P
jeśli jemu przy zwykłym obciążeniu klęka coś, to chyba jednak nie warto ryzykować