Chiptuning 1.4TSI
- w.mat
- Zaawansowany
- Posty: 295
- Rejestracja: 24 lut 2009, 21:49
- Model: Scirocco III
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Co prawda to prawda 200 km z 1.4 to juz troszke mocno wyciągnięta moc. A z drugiej strony czytalem kiedys artykuł o tych silnikach i podobnież konstrukcyjnie są bardzo wytrzymałe. Mnie narazie krew zalewa bo już 2 tygodnie czekam na części do mojej sroki ;(
A słyszał ktoś coś kiedyś o 44tuning , oni też robią 1.4 na 200 km.
A słyszał ktoś coś kiedyś o 44tuning , oni też robią 1.4 na 200 km.
- w.mat
- Zaawansowany
- Posty: 295
- Rejestracja: 24 lut 2009, 21:49
- Model: Scirocco III
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Co prawda to prawda 200 km z 1.4 to juz troszke mocno wyciągnięta moc. A z drugiej strony czytalem kiedys artykuł o tych silnikach i podobnież konstrukcyjnie są bardzo wytrzymałe. Mnie narazie krew zalewa bo już 2 tygodnie czekam na części do mojej sroki ;(
A słyszał ktoś coś kiedyś o 44tuning , oni też robią 1.4 na 200 km.
A słyszał ktoś coś kiedyś o 44tuning , oni też robią 1.4 na 200 km.
- Paulus
- Zaawansowany
- Posty: 538
- Rejestracja: 01 gru 2007, 19:46
- Numer GG: 2491544
- Lokalizacja: Ślonsk
- Kontakt:
Odp: Chiptuning 1.4TSI
w.mat napisał:
Wiesz co nie wiem, ale jak będę odbierał mój samochód to się zapytam. może nawet uda się wywalczyć jakiś rabat dla klubu. pan Adam w końcu też ma trzy sroki. :)a nie wiesz ile takie coś kosztuje ?
Scirocco Corrado Klub Polska
Było sobie Scirocco 1.8T
Youngtimer Service Katowice - nowa oferta dla posiadaczy "starszych" VW
Było sobie Scirocco 1.8T
Youngtimer Service Katowice - nowa oferta dla posiadaczy "starszych" VW
Odp: Chiptuning 1.4TSI
44tuning? omijaj takie firmy jesli chcesz miec spokojna glowe. W Polsce tylko te firmy wg. mnie sa godne polecenia: CS, Mastrs, Jetronic, Unitronic i Kocar.
W Unitronicu robilem kiedys 1.8T i bez problemu, w Kocarze rowniez wszystko bylo okej.
Pozdrawiam.
P.s. 200km z 1.4? to nic takiego, pamietajcie, ze te silniki sa opracowywane pod turbo czyli tloki i korby sa odpowiednio mocne a sam silnik stopien sprezaia ma nizszy niz wolnossak. W 1.8T bez jakichkolwiek zmian w silniku (tloki, korby) da sie ze spokojem zrobic 300km.
W Unitronicu robilem kiedys 1.8T i bez problemu, w Kocarze rowniez wszystko bylo okej.
Pozdrawiam.
P.s. 200km z 1.4? to nic takiego, pamietajcie, ze te silniki sa opracowywane pod turbo czyli tloki i korby sa odpowiednio mocne a sam silnik stopien sprezaia ma nizszy niz wolnossak. W 1.8T bez jakichkolwiek zmian w silniku (tloki, korby) da sie ze spokojem zrobic 300km.
było Sciro mk3
- w.mat
- Zaawansowany
- Posty: 295
- Rejestracja: 24 lut 2009, 21:49
- Model: Scirocco III
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Chiptuning 1.4TSI
No właśnie trochę się popytałem i generalnie nie mają zbyt dobrych opinii. Tak sobie myślę że poczekam do końca gwarancji i szarpnę się na oryginalny upgrade w ABT.
- Paulus
- Zaawansowany
- Posty: 538
- Rejestracja: 01 gru 2007, 19:46
- Numer GG: 2491544
- Lokalizacja: Ślonsk
- Kontakt:
Odp: Chiptuning 1.4TSI
krzew napisał:
Z tym spokojem w 1.8T to byłbym ostrożny. 300KM to akurat górna granica korbowodów (przynajmniej tych ze sworzniem 19 mm) :) ....
P.s. 200km z 1.4? to nic takiego, pamietajcie, ze te silniki sa opracowywane pod turbo czyli tloki i korby sa odpowiednio mocne a sam silnik stopien sprezaia ma nizszy niz wolnossak. W 1.8T bez jakichkolwiek zmian w silniku (tloki, korby) da sie ze spokojem zrobic 300km.
Scirocco Corrado Klub Polska
Było sobie Scirocco 1.8T
Youngtimer Service Katowice - nowa oferta dla posiadaczy "starszych" VW
Było sobie Scirocco 1.8T
Youngtimer Service Katowice - nowa oferta dla posiadaczy "starszych" VW
Odp: Chiptuning 1.4TSI
A ja z ABT mam kiepskie doswiadczenia tak samo moj kolega ktory probowal tam zrobic swoje audi a4 i tez jakis cyrk byl :]
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Paulus napisał:
Co do programu, naprawe warto zainteresowac sie jedna z wymienionych w moim wczesniejszym poscie firm. To tylko program, nie ma co przesadzac. A lepiej miec mozliwosc poprawki blisko ( w miare ) swojego miejsca zamieszkania niz dymac do DE.
Okej, moja wina - nie sprecyzowalem. Chodzilo mi o 1.8T od AUQ do gory ( od 180 do 225, przy czym te 225 sa najmocniejsze). Masz racje, podstawowa odmiana tego silnika czyli 150 i 163 km ma wieksze ograniczenia.krzew napisał:Z tym spokojem w 1.8T to byłbym ostrożny. 300KM to akurat górna granica korbowodów (przynajmniej tych ze sworzniem 19 mm) :) ....
P.s. 200km z 1.4? to nic takiego, pamietajcie, ze te silniki sa opracowywane pod turbo czyli tloki i korby sa odpowiednio mocne a sam silnik stopien sprezaia ma nizszy niz wolnossak. W 1.8T bez jakichkolwiek zmian w silniku (tloki, korby) da sie ze spokojem zrobic 300km.
Co do programu, naprawe warto zainteresowac sie jedna z wymienionych w moim wczesniejszym poscie firm. To tylko program, nie ma co przesadzac. A lepiej miec mozliwosc poprawki blisko ( w miare ) swojego miejsca zamieszkania niz dymac do DE.
było Sciro mk3
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 sie 2009, 06:48
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Witam tak sobie czytam co tutaj piszecie i nie do konca sie ze wszystkimi zgodze... A wiec zacznijmy od tego ze mam sirocco III od niecalego roku bo w grudniu kupowany z silnikiem 1.4 i wierce temat przerobek juz dluzszy czas wiec tak
1. chip jest nie rozsadny bo jest to ingerecja w komputer
2. alternatywa jest power box ktory sie montuje miedzy komputerem sterujacym a silnikiem
3. zadam wam pytanie na ktore sam nie znam jeszcze odpowiedzi wiec kazde auto ktore jest nowe ma cos co sie nzywa filtr czastek stalych i przy kazdej ingerecji wykrywalnej czy tez nie na filtrze bedzie widac ilosc wydzielanych czastek z silnika wiec nie jest tak ze komputer nie pokazuje programu to nie ma problemu
4. czy ktos z was orietowal sie czy jest cos takiego jak data wgrania ptogramu czy komputer nie rejestruje kiedy byla zmiana aktulaizacja...
5. moc 200 km z samego programu to jest jakies 80% mocy auta wiec bez problemu mozna tyle uzyskac plus zmiana rolki na kompresorze nastepne 10 km i zmiana ukladu wydechwego nastepne 10 czyli kosztem 5 tys mozna miec 220 km bez wiekszego wysilku.
1. chip jest nie rozsadny bo jest to ingerecja w komputer
2. alternatywa jest power box ktory sie montuje miedzy komputerem sterujacym a silnikiem
3. zadam wam pytanie na ktore sam nie znam jeszcze odpowiedzi wiec kazde auto ktore jest nowe ma cos co sie nzywa filtr czastek stalych i przy kazdej ingerecji wykrywalnej czy tez nie na filtrze bedzie widac ilosc wydzielanych czastek z silnika wiec nie jest tak ze komputer nie pokazuje programu to nie ma problemu
4. czy ktos z was orietowal sie czy jest cos takiego jak data wgrania ptogramu czy komputer nie rejestruje kiedy byla zmiana aktulaizacja...
5. moc 200 km z samego programu to jest jakies 80% mocy auta wiec bez problemu mozna tyle uzyskac plus zmiana rolki na kompresorze nastepne 10 km i zmiana ukladu wydechwego nastepne 10 czyli kosztem 5 tys mozna miec 220 km bez wiekszego wysilku.
- Paulus77
- Początkujący
- Posty: 107
- Rejestracja: 07 gru 2008, 11:17
- Model: Scirocco III
- Numer GG: 1827771
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Gabrys12345 napisał:
Na poczatku rozwazalem mozliwosc zainstalowania \"power boxa\" ale postanowilem kupic Bluefina od Superchips i to jest IMO najlepsze rozwiazanie, bo mozesz sam zmieniac program kiedy tylko sobie zazyczysz. Zmienialem ustawienia z kazda wizyta w serwisie podczas dluuugiego, trwajacego kilka miesiecy procesu montazu tempomatu gdzie grzebali w komputerze nonstop i za kazdym razem zmieniali programy sterujace. Dzwonilem do Superchips i pytalem czy jest taka mozliwosc, ze zmiana programu sterujacego tempomatem wplynie na program silnika i pan stwierdzil, ze to sa inne jednostki CU ale jestem pewien, ze za kazdym razem robili diagnostyke silnika skoro juz mieli kompa podpietego i nigdy nic nie wykryli.
Malo tego, po jakims czasie przestalem zmieniac program i jezdzilem do serwisu na ustawieniach Superchips i tez nic nie wykryli (moze nie szukali)
Ze swojej strony polecam kazdemu taka modyfikacje bo auto ogromnie zyskuje na elastycznosci, mniej pali (podejzewam, ze modyfikowany jest program przekladni DSG) i glosniej pryka z tlumika co jest bardzo mile dla ucha :)
Ja jezdze zmodyfikowanym 2.0 TSI od momentu przejechania pierwszych 600KM, teraz mam nabite okolo 16 tys. Z samej modyfikacji czerpie jak narazie czysta pzyjemnosc i nie mialem najmniejszych problemow z samochodem. Zadnych najmniejszych nawet usterek czy niepokojacego zachowania jakiegokolwiek podzespolu a fantazja ponosi mnie momentami bardzo co przyplacilem jedna skrzywiona felga i niezliczona liczga rys i otarc na pozostalych.Witam tak sobie czytam co tutaj piszecie i nie do konca sie ze wszystkimi zgodze... A wiec zacznijmy od tego ze mam sirocco III od niecalego roku bo w grudniu kupowany z silnikiem 1.4 i wierce temat przerobek juz dluzszy czas wiec tak
1. chip jest nie rozsadny bo jest to ingerecja w komputer
2. alternatywa jest power box ktory sie montuje miedzy komputerem sterujacym a silnikiem
Na poczatku rozwazalem mozliwosc zainstalowania \"power boxa\" ale postanowilem kupic Bluefina od Superchips i to jest IMO najlepsze rozwiazanie, bo mozesz sam zmieniac program kiedy tylko sobie zazyczysz. Zmienialem ustawienia z kazda wizyta w serwisie podczas dluuugiego, trwajacego kilka miesiecy procesu montazu tempomatu gdzie grzebali w komputerze nonstop i za kazdym razem zmieniali programy sterujace. Dzwonilem do Superchips i pytalem czy jest taka mozliwosc, ze zmiana programu sterujacego tempomatem wplynie na program silnika i pan stwierdzil, ze to sa inne jednostki CU ale jestem pewien, ze za kazdym razem robili diagnostyke silnika skoro juz mieli kompa podpietego i nigdy nic nie wykryli.
Malo tego, po jakims czasie przestalem zmieniac program i jezdzilem do serwisu na ustawieniach Superchips i tez nic nie wykryli (moze nie szukali)
Ze swojej strony polecam kazdemu taka modyfikacje bo auto ogromnie zyskuje na elastycznosci, mniej pali (podejzewam, ze modyfikowany jest program przekladni DSG) i glosniej pryka z tlumika co jest bardzo mile dla ucha :)
2.0 TSI @260KM/390Nm / DSG / DCC / Candy White
- AgaZaKa
- Zaawansowany
- Posty: 646
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:14
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Warszawa / Surrey, UK
Odp: Chiptuning 1.4TSI
Paulus77 tak zachwalasz, ze moze i ja sie skusze na przyszly sezon. Jedyny problem to taki, ze w UK trzeba wszelkie modyfikacje zglaszac do ubezpieczyciela i niestety koszty wtedy rosna.
Odp: Chiptuning 1.4TSI
220 KM w 1.4 uaaaaa :D:D:D
czemu vw nie jest jak seat i nie pozwala chipowac na gwarancji :D
czemu vw nie jest jak seat i nie pozwala chipowac na gwarancji :D
- Paulus77
- Początkujący
- Posty: 107
- Rejestracja: 07 gru 2008, 11:17
- Model: Scirocco III
- Numer GG: 1827771
Odp: Chiptuning 1.4TSI
AgaZaKa napisał:
No a u nas nie ma takiej opcji, zeby zglosic chipa i w razie wypadku ubezpieczyciel moze sie wypiac. Osobiscie wolalbym zglosic i miec spokojna glowe. Inna sprawa to, ze w UK chipy oferuja podobnoa sami dilerzy VW, u nas jakakolwiek zmiana nie wchodzi w gre, nawet glosnikow niestandardowych w ASO nie zamontuja bo sie boja.Paulus77 tak zachwalasz, ze moze i ja sie skusze na przyszly sezon. Jedyny problem to taki, ze w UK trzeba wszelkie modyfikacje zglaszac do ubezpieczyciela i niestety koszty wtedy rosna.
2.0 TSI @260KM/390Nm / DSG / DCC / Candy White
- leftfield
- Zaawansowany
- Posty: 800
- Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
- Model: Scirocco III
- Lokalizacja: pzn
Odp: Chiptuning 1.4TSI
sidhe napisał:
wyczytałem gdzieś, że za dwa lata mają wypuścić nowe polo R, które z 1.4 fabrycznie ma mieć 190KM, więc zapas jest w tym silniku.
tylko cały czas pytanie - jak wtedy z żywotnością?
przyznam, że mnie to 220KM też zdziwiło.220 KM w 1.4 uaaaaa :D:D:D
czemu vw nie jest jak seat i nie pozwala chipowac na gwarancji :D
wyczytałem gdzieś, że za dwa lata mają wypuścić nowe polo R, które z 1.4 fabrycznie ma mieć 190KM, więc zapas jest w tym silniku.
tylko cały czas pytanie - jak wtedy z żywotnością?
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Re: Chiptuning 1.4TSI
Można już kupić dodatkowy intercooler na ebay-u (należy wklepać intercooler kit). Ceny od 1800-2600 PLN
Na czipowanie w V-tech się już zdecydowałem. Zastanawiam się tylko czy nie dołożyć w pierwszej kolejności intercoolera. Orientuje się ktoś czego można się spodziewać po takiej modyfikacji? Pytanie kieruje do jakiegoś fachowca bo czytać umiem, ale nie dowierzam opisom aukcji. Moim zdaniem taka operacja może dać bardzo mało i nie być warta zachodu. Może ktoś przy okazji chiptuningu podpyta o tą kwestie.
Na czipowanie w V-tech się już zdecydowałem. Zastanawiam się tylko czy nie dołożyć w pierwszej kolejności intercoolera. Orientuje się ktoś czego można się spodziewać po takiej modyfikacji? Pytanie kieruje do jakiegoś fachowca bo czytać umiem, ale nie dowierzam opisom aukcji. Moim zdaniem taka operacja może dać bardzo mało i nie być warta zachodu. Może ktoś przy okazji chiptuningu podpyta o tą kwestie.