1.4 TSI vs 2.0 TSI

Jeśli masz problem techniczny dotyczący Scirocco mk3, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
górnik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 371
Rejestracja: 08 gru 2009, 13:21
Model: Scirocco III
Numer GG: 4326976
Lokalizacja: Warszawa

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: górnik »

cena chyba podstawowego modelu \"rki\", nie ma co się sugerować fotką ;)

ciekawe kiedy będą oficjalne cenniki B)
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: leftfield »

górnik napisał:
a na oto moto pojawiła się już oferta Scirocco R :)

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11005965
ciekawe skąd wzięli cenę, bo mi w salonie pokazał cennik vw, który się zaczyna od 130k za sciro r i 140 za golfa r.

mógłby sobie podarować zakrywanie tablicy na zdjęciach z materiałów vw...
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Awatar użytkownika
Chimera
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 28 paź 2009, 09:54
Model: Scirocco III
Lokalizacja: Warszawa

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: Chimera »

leftfield napisał:
górnik napisał:
a na oto moto pojawiła się już oferta Scirocco R :)

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11005965
ciekawe skąd wzięli cenę, bo mi w salonie pokazał cennik vw, który się zaczyna od 130k za sciro r i 140 za golfa r.
130k z DSG, a w manualnej skrzyni odpowiednio mniej, tez widzialam cennik. Takze cena realna po jakims rabacie.
Obrazek
2.0 TSI Viper green
http://scirocco-club.pl/
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: leftfield »

Chimera napisał:
leftfield napisał:
górnik napisał:
a na oto moto pojawiła się już oferta Scirocco R :)

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11005965
ciekawe skąd wzięli cenę, bo mi w salonie pokazał cennik vw, który się zaczyna od 130k za sciro r i 140 za golfa r.
130k z DSG, a w manualnej skrzyni odpowiednio mniej, tez widzialam cennik. Takze cena realna po jakims rabacie.
a rzeczywiście, zapomniałem, że ja bym się przesiadał w razie czego na dsg :]
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Awatar użytkownika
górnik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 371
Rejestracja: 08 gru 2009, 13:21
Model: Scirocco III
Numer GG: 4326976
Lokalizacja: Warszawa

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: górnik »

RADZIU
Początkujący
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: 30 gru 2009, 07:17

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: RADZIU »

Wracając do tematu. Zamówiłem 1,4 ale jak bym wcześniej przeczytał temat USTERKI to bym kupił 2,0. Problem \"lamki EPC - spadku mocy\" i hałasującej pompy wodnej jest dość niepokojący. Panowie trochę mnie nastraszyliście

Co do R to fajny silnik tylko jak przenieś tą moc z przednim napędem na asfalt. Wg mnie 200 KM na przednią ośkę to max. Jak bym miał kupić coś mocniejszego to bym wybrał golfa VI R32 bo ma 4 mation. VW strasznie dał ciała pozbawiając R-ki 4WD - zwłaszcza że posiada gotowe rozwiązania. Może nie chciał strzelać sobie samobójczego gola, albo czeka nas premiera kolejnej odsłony sroki pod nazwą RS, R32, RC lub RSC z napędem na cztery koła. To możliwe - prosty zabieg marketingowy mający na celu przedłużenia pierwszej fazy życia produktu.

Jeszcze jedno co dyskwalifikuje w moich oczach R-kę w przedbiegach: BRAK KOLORU CZERWONEGO ;)
Kanar
Początkujący
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:15

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: Kanar »

jezeli powstanie kolejna odmiana scirocco z napedem 4x4 to i tak jego cena bedzie juz tak chora ze nikt tego nie kupi. samo R jest przestrzelone cenowo. jak ktos szuka sportowych emocji to kupi wtedy evo lub impreze w podobnej cenie, a nie 265 konne przednionapedowe auto....
Awatar użytkownika
sidhe
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 343
Rejestracja: 11 maja 2009, 16:47
Numer GG: 2507685

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: sidhe »

Tez mnie dziwi brak czerwnego :/ nie martw sie mysle ze w sciro ktore teraz wyjezdzaja z produkcji te wady juz sa poprawione ;)
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: leftfield »

RADZIU napisał:
Co do R to fajny silnik tylko jak przenieś tą moc z przednim napędem na asfalt. Wg mnie 200 KM na przednią ośkę to max. Jak bym miał kupić coś mocniejszego to bym wybrał golfa VI R32 bo ma 4 mation. VW strasznie dał ciała pozbawiając R-ki 4WD - zwłaszcza że posiada gotowe rozwiązania. Może nie chciał strzelać sobie samobójczego gola, albo czeka nas premiera kolejnej odsłony sroki pod nazwą RS, R32, RC lub RSC z napędem na cztery koła. To możliwe - prosty zabieg marketingowy mający na celu przedłużenia pierwszej fazy życia produktu.
jeśli scirocco będzie awd to jedynie kolejna generacja - ta jest zbudowana na podłodze golfa GTI V, która nie jest przystosowana do 4motion.
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
RADZIU
Początkujący
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: 30 gru 2009, 07:17

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: RADZIU »

Czytałem w innym temacie na tym forum że pompa wody jest montowana już inna.

SIDHE, ty zdaje się że borykałeś się z tymi problemami. Powiedz usunęli u ciebie już tzw \"syndrom żółtej lampki EPC\"? Bo jeżeli nie to mam podstawy do stwierdzenia, że jednak będzie tak jak u ciebie.

leftfield: Golf V też miał swoją wersję R32. Czy to była/jest inna płytą podłogowa? A3 jest na tej samej płycie i ma quattro. Nie wydaje mi się żeby dla potrzeb samego GTI projektowali inną płytę - za duże koszta.
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: leftfield »

jeśli nie jesteś przekonany polecam ten materiał:

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6627346,S ... owany.html
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Awatar użytkownika
sidhe
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 343
Rejestracja: 11 maja 2009, 16:47
Numer GG: 2507685

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: sidhe »

RADZIU napisał:
Czytałem w innym temacie na tym forum że pompa wody jest montowana już inna.

SIDHE, ty zdaje się że borykałeś się z tymi problemami. Powiedz usunęli u ciebie już tzw \"syndrom żółtej lampki EPC\"? Bo jeżeli nie to mam podstawy do stwierdzenia, że jednak będzie tak jak u ciebie.

leftfield: Golf V też miał swoją wersję R32. Czy to była/jest inna płytą podłogowa? A3 jest na tej samej płycie i ma quattro. Nie wydaje mi się żeby dla potrzeb samego GTI projektowali inną płytę - za duże koszta.
Jesli chodzi o piski to juz dawnooo ich nie ma. Jesli chodzi o EPC to od ostatniej naprawy (upgrade kompa + jakies mechaniczne poprawki wymiana swiec itp) i od tamtej pory sie nie pokazalo.
RADZIU
Początkujący
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: 30 gru 2009, 07:17

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: RADZIU »

Nadal nie jestem :)

Napisane jest, że konstrukcja silnika to zmodyfikowany silnik od golfa GTI V generacji. Masz rację, sprawdziłem płyta też pochodzi od V, ale nie ma dwóch płyt podłogowych - tej do GTI i tej od zwykłej piątki. Jest jedna współdzielona z Audi TT quttro, Audi A3 qutroo i golfem R32 4mation.

Dlaczego R-kę wypuścili tak wcześnie? Zawsze VW najmocniejsze wersje zostawia na sam koniec. Nowe scirocco jest z nami od 2008. Nowe modele VW wypuszczane są co 4-5 lat. Co przez kolejne 2-3 lata zrobią?

Nie twierdze, że pojawi się mocniejsza wersja 4WD, ale tylko że jest to możliwe. Najprawdopodobniej w VW usiadło kilku księgowych-analityków zrobiło burzę mózgów i stwierdziło że scircco musi być tanie i wersja 4WD się nie sprzeda bo będzie za droga. Twierdze tylko że mają wszystko gotowe - wystarczy tylko poskładać do kupy. Teoretycznie jest to możliwe. Np wypuszczą wersję R32 3,2 V6 300 KM 4mation w limitowanej wersji żeby pokazać że mogą. Tak jak ostatnio znalazłem na allegro pasatta R32 - nawet nie wiedziałem że takie są.
Awatar użytkownika
Paulus77
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:17
Model: Scirocco III
Numer GG: 1827771

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: Paulus77 »

To ja wtrace swoje 3 grosze w temacie R :)

Co do ceny samochodu to uwazam, ze jest akurat. W podstawie dostajemy wiele rzeczy, za ktore trzeba doplacac w zwyklym Scirocco jak klimatronic, pakiet sportowy z 18\" felgami, wydech sportowy, kierownica multifunkcyjna, pakiet stylistyczny czy dyfuzor. Takie auto nie moze byc dostepne w jakiejs okrojonej wersji bo nie jest przeznaczone na masowy rynek i ktos kto je kupuje ma czuc sie wyjatkowo. Kumpel zamowil R-ke w listopadzie i do dzisiaj jest to jedyny egzemplarz zamowiony w salonie, swoja droga wzial wszystko oprocz szklanego dachu i navi, za to wzial np. Dynaudio, ktorego braku nie moge odzalowac :/
Co do rozlozenia napedu to zgadzam sie, ze przyrost mocy/momentu napedowego jest ponad mozliwosci przedniej osi czego sam doswiadczam po tuningu do 260KM ale tylko przy starcie z miejsca. Jesli auto juz jedzie powiedzmy 40km/h i wdepnie sie gaz do oporu to juz zostaje czysta frajda :) Mysle, ze elastycznosc silnika ma duzo wieksze znaczenie w codziennej jezdzie niz startowanie jak z procy spod swiatel a Scirocco, nawet R to nie jest przeciez rasowa wyscigowka do targania po lesie tylko piekny samochod do codziennej jazdy z mozliwoscia poscigania sie od czasu do czasu na lepszym kawalku drogi. Wiec porownanie do srednio IMO przystajacych stylistycznie i surowych w srodku EVO czy Subaru jest chyba nietrafione bo to inny klient.
Jedyne czego ja bym sie bal w R to maly przeswit. Tej zimy juz kilka razy sie zawiesilem na sniegu tak, ze musialem odkopywac auto o szuraniu podwoziem jadac w koleinach juz nie wspominam. R ma 1cm nizsze zawiesznie i dodatkowo cale jest ospoilerowane nizej niz standardowa sroka.
2.0 TSI @260KM/390Nm / DSG / DCC / Candy White
Awatar użytkownika
olskar
Początkujący
Początkujący
Posty: 65
Rejestracja: 10 lis 2009, 11:46

Odp: 1.4 TSI vs 2.0 TSI

Post autor: olskar »

Paulus77 napisał:
To ja wtrace swoje 3 grosze w temacie R :)

Co do ceny samochodu to uwazam, ze jest akurat. W podstawie dostajemy wiele rzeczy, za ktore trzeba doplacac w zwyklym Scirocco jak klimatronic, pakiet sportowy z 18\" felgami, wydech sportowy, kierownica multifunkcyjna, pakiet stylistyczny czy dyfuzor. Takie auto nie moze byc dostepne w jakiejs okrojonej wersji bo nie jest przeznaczone na masowy rynek i ktos kto je kupuje ma czuc sie wyjatkowo. Kumpel zamowil R-ke w listopadzie i do dzisiaj jest to jedyny egzemplarz zamowiony w salonie, swoja droga wzial wszystko oprocz szklanego dachu i navi, za to wzial np. Dynaudio, ktorego braku nie moge odzalowac :/
A do tego jeszcze w cenie masz:
- Bi-ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów i spryskiwaczami
- XDS - blokada mechanizmu różnicowego (co trochę rozwiązuje problem z trakcją)

i to co mnie jara najbardziej : Światła do jazdy dziennej w technologii LED w przednim zderzaku i Światła tylne w technologia LED, przyciemniane.

Sprawdzałem już na ebay i te przednie ledy 275 euro.. trochę dużo jak za taki mały gadżet..
Scirocco MK3 "White Candy" 2.o TSI 6G [docieranie silnika]
ODPOWIEDZ