DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Jeśli masz problem techniczny dotyczący Scirocco mk3, tu zapytaj o rozwiązanie.
Wolodyja
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2010, 18:50

DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: Wolodyja »

Witam,
to mój pierwszy post tutaj, więc przede wszystkim pozdrawiam innych użytkowników forum.

Po pięciu latach przygody z golfem gti mk V przyszedł czas na wymianę. Na topie listy następców znajduje się scirocco mk III. Niestety przytrafił mi się uraz kręgosłupa, który wedle mojego ortopedy na trwałe wyklucza użytkowanie pojazdów z tak twardym zawieszeniem, jak gti. Naturalnym ratunkiem wydaje się być DCC. Jak już potrzeba przyjemności z jazdy przyciśnie, można poszukać jej w trybie sport. A normalnie można się poszczędzać w trybie komfort. Nie wiem tylko, co w praktyce dokładnie oznacza tryb komfort - na ile rzeczywiście jest komfortowy, a na ile tylko z nazwy. Mimo wszystko zdrowie jest najważniejsze. W sieci spotkałem się z opiniami, że ten komfort to tak nie za bardzo.

Czy któryś z posiadaczy scirocco z DCC mógłby działanie DCC opisać, najlepiej porównując tryb komfort z zawieszeniem innych pojazdów (dla mnie optium to porównanie z gti mk 5).

Oczywiście są jazdy testowe, ale 10 minut toczenia się pod czujnym okiem pracownika salonu wszystkiego nie rozjaśni. Poza tym w dwóch warszawskich salonach, do których dzwoniłem, mają scirocco testowe bez DCC, więc nie ma o czym mówić.
Awatar użytkownika
AgaZaKa
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 646
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:14
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Warszawa / Surrey, UK

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: AgaZaKa »

Jest roznica miedzy opcja normal,a comfort, ale trudno mi powiedziec jak to sie ma do Golfa. Nie odczulam szoku po przesiadce ze zwyklego dupowozu i nie szczekam zebami na dziurach ;) Moze sprobuj zadac to pytanie na angielskich lub niemieckim forach, dostaniesz znacznie wiecej odpowiedzi, bo wiem, ze sporo osob przesiadlo sie z Golfow GTI, a nawet maja je rownoczesnie z Scirocco. DCC jest standardowym wyposazeniem w wersji GT w UK, wiec bedzie wieksza grupa do ankietowania.

Mozesz tez napisac do uzytkowniczki Chimera - http://www.scirocco.pl/phpBB3/memberlis ... ile&u=2090 , ona ma chyba DCC u siebie i moze porowna to jakos do swojego poprzedniego auta.
Scirocco 2.0 TSI DSG Viper Green (sprzedany) i Scirocco GTI 1983 Diamond Silver (sprzedany)

Obrazek Obrazek
Wolodyja
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2010, 18:50

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: Wolodyja »

Zrobię, jak radzisz. Tzn. zadam pytanie na forum angielskim, bo mój niemiecki ... nie ma czegoś takiego.
Za osobistą ocenę dziękuję, ale jeszcze podrążę. Mogłabyś stwierdzić, że w trybie komfort twój scirocco jest tak komfortowy jak poprzedni "dupowóz"? Niestety muszę też zapytać, co to był za dupowóz. Np. standardowy citroen raczej działa pod tym względem inaczej niż standardowa honda, czy audi :wink:
Awatar użytkownika
AgaZaKa
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 646
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:14
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Warszawa / Surrey, UK

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: AgaZaKa »

Jezdzilam wczesniej 3 letnia Corolla. Przesiadlam sie z jednego do drugiego bezposrednio, pojechalam do salonu starym, wyjechalam nowym godzine pozniej. Jak pisze nie poczulam szokujacej roznicy, wlasciwie to nie pamietam czy w ogole poczulam jakas wieksza roznice. Na pewno jestes bardziej czuly na takie rzeczy i inaczej to odbierzesz.

A moze uda Ci sie dorwac w salonie Golfa GTI z DCC do testow ?

Nie wiem jakie opcje bierzesz ewentualnie pod uwage, ale przy okazji sprawdz czy "regulacja podparcia odcinka ledzwiowego kregosłupa" w siedzeniach jest w standardzie czy z konkretnym pakietem.
Scirocco 2.0 TSI DSG Viper Green (sprzedany) i Scirocco GTI 1983 Diamond Silver (sprzedany)

Obrazek Obrazek
Wolodyja
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2010, 18:50

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: Wolodyja »

Wielkie dzięki. Regulację podparcia odcinka lędźwiowego oczywiście uwzględniam jako element konieczny. Ja specjalnie na wstrząsy wrażliwy nie jestem. Mój kręgosłup jest :wink: Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie ...
O przetestowaniu DCC w Golfie GTI już myślałem. Dziś sprawdziłem wszystkie salony VW w Warszawie. Golfa szóstki nikt nie ma w wydaniu GTI jako samochodu testowego. Scirocco jest w każdym salonie, ale bez DCC.
Ech, pewnie będę sobie musiał odpuścić i pomyśleć o czymś innym. Wygląda na to, że twardość zawieszenia to kwestia zbyt subiektywna, żeby można było odwoływać się do cudzych doświadczeń. A na własnej skórze testowo doświadczyć się nie da. Na zakup na próbę też mnie nie stać - sporo musiałbym stracić, gdyby trzeba było po 3 miesiącach sprzedać.
Tak czy owak dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
AgaZaKa
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 646
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:14
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Warszawa / Surrey, UK

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: AgaZaKa »

Nie przekreslaj Scirocco. Moze wpadnij na jakis spot albo umow sie z kims z forum na jazde probna. Spoty w Wawie sa chyba co tydzien, musialbys zajrzec do dzialu Spotkania.
Scirocco 2.0 TSI DSG Viper Green (sprzedany) i Scirocco GTI 1983 Diamond Silver (sprzedany)

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: leftfield »

z mk3 do testów z dcc będzie raczej ciężko - auta kulczykowe są w większości tego pozbawione, ale być może cc jako bardziej luksusowy będzie z tą opcją, a zasada działania zapewne taka sama.

spróbuj jeszcze z siekierem pogadać, być może na pw, on jeździł chyba trzema autami z dcc, więc pewnie doświadczenia ma, także z niemieckich autobahn. osobiście nie mam dcc, dlatego że uznałem, że na polskich drogach nie będzie to miało znaczenia.
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Awatar użytkownika
Chimera
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 28 paź 2009, 09:54
Model: Scirocco III
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: Chimera »

Mam DCC, wiec jesli masz problem ze znalezieniem auta z DCC w salonie, to moze bede mogla pomoc swoim autem :) Jestem w Warszawie do konca tygodnia, potem wyjezdzam na troche, nie wiem jak pilna to sprawa, wiec daj znac.

Ja sie przesiadlam do scirocco z bardzo "miekkiego" mini vana i naprawde nie odczuwam zadnych niedogodnosci z powodu twardszego zawieszenia, zwlaszcza na siedzeniach z przodu, z tylu troche bardziej telepie. Nie chce mi sie wierzyc, zeby dla kregoslupa byla to jakas znaczaca roznica, czy jedziesz po studzienkach scirocco czy jakims "zwyklym" samochodem, przeciez do sztywnego, sportowego auta i tak mu troche brakuje. Moim zdaniem z DCC czy bez ten samochod i tak jest dosc komfortowy (chociaz jak najbardziej polecam DCC, swietny bajer!).
Obrazek
2.0 TSI Viper green
http://scirocco-club.pl/
Lucas
Początkujący
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: 22 wrz 2009, 10:49

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: Lucas »

Wolodyja pisze:Witam,
to mój pierwszy post tutaj, więc przede wszystkim pozdrawiam innych użytkowników forum.

Po pięciu latach przygody z golfem gti mk V przyszedł czas na wymianę. Na topie listy następców znajduje się scirocco mk III. Niestety przytrafił mi się uraz kręgosłupa, który wedle mojego ortopedy na trwałe wyklucza użytkowanie pojazdów z tak twardym zawieszeniem, jak gti. Naturalnym ratunkiem wydaje się być DCC. Jak już potrzeba przyjemności z jazdy przyciśnie, można poszukać jej w trybie sport. A normalnie można się poszczędzać w trybie komfort. Nie wiem tylko, co w praktyce dokładnie oznacza tryb komfort - na ile rzeczywiście jest komfortowy, a na ile tylko z nazwy. Mimo wszystko zdrowie jest najważniejsze. W sieci spotkałem się z opiniami, że ten komfort to tak nie za bardzo.

Czy któryś z posiadaczy scirocco z DCC mógłby działanie DCC opisać, najlepiej porównując tryb komfort z zawieszeniem innych pojazdów (dla mnie optium to porównanie z gti mk 5).

Oczywiście są jazdy testowe, ale 10 minut toczenia się pod czujnym okiem pracownika salonu wszystkiego nie rozjaśni. Poza tym w dwóch warszawskich salonach, do których dzwoniłem, mają scirocco testowe bez DCC, więc nie ma o czym mówić.
Faktycznie 10min nic Tobie nie da, autem trzeba troche pojeździć aby poczuć spore różnicę i atuty tego zawieszenia. Zazwyczaj opinie które nie są przychylne DCC wynikają ze zbyt krótkotrwałego testu.
Jeździłem wcześniej Leonem TopSport na 18" z wymienionymi sprężynami (krótszymi od serii) Eibacha, więc komfort był praktycznie ten sam co w Twoim V GTI. Po przesiadce do Scirocco wyraźnie czuć różnicę w trybie Comfort. Auto pięknie amortyzuje nasze dziury i nierówności. W trybie Sport auto jest praktycznie tak samo sztywne i mało komfortowe jak Leon/GolfV. Dobrym przykładem są drogi szybkiego ruchu. Jadąc szybko w trybie Sport auto podskakuje a ty w środku razem z nim, zmiana na Comfort powoduje że nic nie odczuwasz.
Inna sprawą są koła, ich rozmiar oraz ciśnienie w oponach. Ja mam 18 a ciśnienie 2 bary, gdyż na 2,3 wyraźniej odczuwam dołki po których codziennie jeżdżę. Jeśli zmienisz koła z 18" na 17" poczujesz wyraźny wzrost komfortu, nie mniej DCC jest wart swojej ceny i jest to najlepsza rzecz (pod DSG) w tym samochodzie, nie tylko jeśli chodzi o komfort ale to jak auto przyspiesza w trybie Sport i zachowuje się na drodze.
Wolodyja
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2010, 18:50

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: Wolodyja »

Wszystkim bardzo dzięuję.

Leftfield - psassata cc z DCC już testowałem :side: Zasada działania ta sama, ale tylko zasada - w trybie sport jest moim zdaniem wyraźnie łagodniejszy niż GTI. Niestety DCC w passacie nie daje więc wyobrażenia o nastawach w scirocco.

Chimera - chętnie skorzystam, skoro jest taka możliwość. Odezwę się na priva.
Awatar użytkownika
Siekier
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 26 mar 2009, 22:47
Model: Scirocco III
Lokalizacja: Poznan - Hannover

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: Siekier »

Witam,

Leftfield mnie wywołał (do odpowiedzi) więc dodam kilka słów do powyższych wypowiedzi … :)

Osobiście polecam DCC, ponieważ moim zdaniem różnica z i bez DCC w Scirocco jest odczuwalna. Można to oczywiście wywnioskować po dłuższej jeździe. Ja zdecydowałem się na DCC praktycznie ze względu na moją dziewczynę. Po prostu spodziewałem się narzekań na komfort jazdy przesiadając się wówczas z Passata na Mk3. Akurat tym samochodem przejechałem przez pół Europy, więc miałem okazję jeździć po różnych drogach i nawierzchniach. Nie będę wchodził tu w szczegóły techniczne, ale DCC jest troszkę inaczej odczuwalne w GTI czy Passacie CC, którym też jeździłem.
Oczywiście bez DCC da się bez problemu jeździć ale jak finansowo nie jest to przeszkodą to zamawiaj. Z tym systemem auta naprawdę sprawuję się bardzo dobrze np. w zakrętach. Czułem się również pewniej z DCC przy większych prędkościach i związanym z tym wyprzedzaniem.

Jako ciekawostkę podam, iż różnicę pomiędzy comfort a sport zauważyła natychmiast moja dziewczyna, która nie będąc specjalistką od aut, jest dobrym potwierdzeniem na słuszność wyboru DCC :)
brodab
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:16

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: brodab »

Taki troszkę OFF TOPIC:

Czy orientuje się ktoś o ile droższe jest "utrzymanie" zawieszenia DCC od standardowego?
Wolodyja
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2010, 18:50

Re: DCC - rzeczywiste efekty działania systemu

Post autor: Wolodyja »

Dziękuję wszystkim, którzy zechcieli mi odpowiedzieć i podpowiedzieć, a najbardziej Chimerze, która pokazała mi, jak DCC działa w Scirocco w praktyce. Muszę poszukać innego samochodu, ale miło było doświadczyć Waszej życzliwości.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ