niedociśnienie - pęknięty tłok

Jeśli masz problem techniczny dotyczący Scirocco mk3, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: obar »

leftfield pisze:prawo mówi jasno: nie usuniecie usterki - dajecie nowy egzemplarz.

No to mi się podoba. Szkoda tylko nieco nadszarpniętego zaufania klienta. vw od zawsze robiło dobre egzemplarze.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Lucas
Początkujący
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: 22 wrz 2009, 10:49

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: Lucas »

Niestety płynące tłoki w 1.4 to dośc powszechny temat i dotyczy wszystkich VW. Szkoda że i Ciebie to musiało dopaść leftfield, oby tylko sprawa zakończyła się pomyślnie. Miałeś może upgrade programu? Pytam bo kolega Witos który jest u nas na forum po takim upgradzie miał wrażenie że auto o wiele gorzej się zbiera. Akurat przed upgradem bylismy na hamowni i można było to sprawdzić.
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

miałem nowy soft, ale auto znacznie lepiej chodziło, a nie znacznie gorzej.

w piątek przyjechał trzeci silnik. montują. jeśli nie będzie uszkodzony (hehe) to we środę, max czwartek po 4 tygodniach odbieram auto

-- wtorek, 14 gru 2010, 14:55 --

oczywiście samochód jeszcze postoi w serwisie.

przy montażu trzeciego silnika okazało się, że przy wyjmowaniu drugiego silnika uszkodzona została pokrywa kompresora. trzeba ją ściągnąć z niemiec.

ciśnienie mi lekko podskoczyło.
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Awatar użytkownika
vwbounty
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 806
Rejestracja: 01 gru 2007, 17:09
Model: Scirocco II

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: vwbounty »

W takim tempie żółtych blach doczekasz :lol:
(][__][_]===W===[_][__][)
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

auto po 4 tygodniach wyjechało z serwisu. od razu na traskę do poznania, więc udało się sprawdzić jak to jest zrobione.

większych zastrzeżeń mieć nie można, czasami się zdarza, że przy maksymalnym dociśnięciu gazu szarpie delikatnie i nie przyspiesza równomiernie. jeśli za 100km to nie ustąpi podjadę, żeby zobaczyli sterowanie silnika, bo podejrzewam, że to jest przyczyną.
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Awatar użytkownika
liroyek
Początkujący
Początkujący
Posty: 199
Rejestracja: 02 mar 2010, 11:50

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: liroyek »

jak mozesz nakrec filmik jaki masz dzwiek przy odpaleniu po nocy :) teraz jest dosc zimno i masz nowy silnik :)
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

leftfield pisze:czasami się zdarza, że przy maksymalnym dociśnięciu gazu szarpie delikatnie i nie przyspiesza równomiernie
oczywiście usterka nie ustąpiła, tylko się pogłębiła. szarpie powyżej 2,5k obrotów, zatem ślad prowadzi do turbo. po podpięciu vasem na postoju nie wykazuje błędów. ciekawe co pokaże pod obciążeniem.
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Awatar użytkownika
pablo2,0
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 212
Rejestracja: 09 sty 2010, 17:02
Model: Scirocco III
Lokalizacja: Warszawa

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: pablo2,0 »

Przeczytałem całość historii i włosy stają dęba! No masakra jakaś. W majestacie prawa i na gwarancji masz swapa :side:
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 20:14 przez pablo2,0, łącznie zmieniany 1 raz.
Scirocco III 2,0 TSI DSG Dark Maroon
www.scirocco-club.pl
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

no mam problem z tym szarpaniem, dlatego że nie chce wystąpić regularnie (już mi się wydawało, że złapałem kiedy i potrafiłem ją wywołać, ale coś się zmieniło...), a na vasie nic nie wyskakuje.

zastanawiam się czy nie wziąć na hamownię auta i zobaczyć co tam pokaże pod dużym obciążeniem.
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Kakuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:18

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: Kakuś »

Left widzę że mam bardzo podobne problemy... Ze sprzęgłem mieliśmy identyczną historię, u mnie wymienili całe. Co do szarpań to również konkretnie odczuwam i szlag mnie trafia... Zastanawiałem się ostatnio czy to ja tak kijowo jeżdże ale jak wsiadam do 307 HDI czy nowego Lancer 1,8 to zupełnie inaczej wszystko płynnie fajnie nawet na ostro... W ASO mówią że wszystko okey... Dziwi mnie też ostatnio strasznie obfity dym z rur... daje po garach na dwójce ciągne do końca wbijam 3 i jak patrzę w lusterko to z tyłu dosłownie siwo, gó... widać... Kopci jak oszalały
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

ale czekaj czekaj. jeśli masz siwy dym to to nie jest raczej nic nadzwyczajnego. jeśli jedziesz po mieście to zanim ci się porządnie rozgrzeje silnik to tak się będzie zachowywał. na trasie po kilkunastu kilometrach to ustąpi. kiedyś czytałem o tym, jak znajdę gdzieś ten materiał wkleję linka.

co do szarpania: próbuję się wbić na vas pod obciążeniem, w trakcie jazdy, ale nie mam za bardzo takiej możliwości na tę chwilę. co gorsza - szarpie coraz mniej regularnie i nie ma zasady.
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Awatar użytkownika
w.mat
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 295
Rejestracja: 24 lut 2009, 21:49
Model: Scirocco III
Lokalizacja: Warszawa

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: w.mat »

Ciekawe to wasze szarpanie. U mnie też ten problem występował ale razem z nim pojawiała się kontrolka chceck engine i pozostawał ślad w komputerze. Usterka została wyeliminowana przez update oprogramowania silnika, jakieś 0,5 roku później wszedł kolejny update po którym samochód super się zachowuje, silnik ciągnie jakby równiej i żwawiej a przy okazji spadło spalanie. Delikatne szarpanie pojawia się czasem na bardzo zimnym silniku gdy np ruszam spod świateł albo muszę wykonać bardziej dynamiczny manewr, z takim zachowaniem spotkałem się już w kilku nowych turbo-benzynach więc to chyba normalne. Strasznie wam współczuję, a jak przeczytałem że lepiej się jeździ 307 HDI to aż mi ciarki przeszły......
Kakuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:18

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: Kakuś »

u mnie szarpanie jest bardzo nieregularne... puszcze gaz i nacisnę nawet niemocno to szarpnie, zmieniam bieg, czy w góre, czy w dół to kombinuje na różne sposoby z operowaniem sprzęgła ale też szarpię;/ co do dymu to nie pisałem wcześniej żeby nie sugerować nic, ale dla picu ostatnio sprawdziłem poziom oleju... i co się okazało? olej był ale na samym końcu bagnetu na tej pomarańczowej kulce... a zwróćcie uwagę że od kulki do miarki wskazującej minimum też jest jakaś odległość... muszę się dogadać z kimś kto ma takie same sciro i spotkać... jestem ze śląska dokładnie okolice Rybnika, Gliwic... Czasem bywam w krk, ostatnio rzadziej niestety.


EDIT:
Z olejem pojechałem do ASO, podnieśliśmy auta poświeciliśmy popatrzeliśmy i nigdzie żadnego wycieku nie było.
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

160-ps bierze olej, sam byłem tego ofiarą. nawet ważyłem olej, ale zużycie wynosiło 0,007l/100km, więc jak to stwierdzono "poniżej normy". dolewka i załatwione.
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Awatar użytkownika
szymon000
Początkujący
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: 14 paź 2009, 08:34

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: szymon000 »

2.0 TSI też bierze olej i to chyba nie jest zbytni powód do zmartwień... Oczywiście jeżeli jego zużycie nie jest zbyt wysokie :)
ODPOWIEDZ