niedociśnienie - pęknięty tłok

Jeśli masz problem techniczny dotyczący Scirocco mk3, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
liroyek
Początkujący
Początkujący
Posty: 199
Rejestracja: 02 mar 2010, 11:50

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: liroyek »

ja mam w tej chwili ponad 48 tys ale autka nie piluje jadac do pracy trzeba jechac jak wszyscy ;) ale za to jak sie czasami wdepnie to poezja :D
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

minęło kolejne 5k od wymiany silnika nr 3.

w piątek na trasie: nierównomierna praca cylindra 2 (kontrolka spalin), odłączenie zapłonu cylindra 2 (EPC).

auto zostaje w aso. objawy dokładnie takie same, jak poprzednim razem. jeśli okaże się, że trzeci silnik padł po 5k to będę robił mega zadymę, bo to już jest kompromitujące dla VW
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Awatar użytkownika
liroyek
Początkujący
Początkujący
Posty: 199
Rejestracja: 02 mar 2010, 11:50

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: liroyek »

wymieniaja ci tylko silnik czy caly osprzet tez, moze to wina np kompa cos zle podaje i dobija silnik, bo serio to nie mozliwe by 3 razy miec to samo majac za kazdym razem inny silnik.


edit
leftfield
czytajac o twoich problemach czasami sie zastanawiam czy dobrze zrobilem roabiac chipa ;)

ile przejechales na poszczegolnych silnikach ? za pierwszym razem chyba pisalems 56 tys km.
tankuje pb95 ?? ja u siebie tylko 98 i wiecej ;)
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

na oryginalnym 53k bez 100km, na drugim 0, bo przyszedł fabrycznie uszkodzony, na trzecim minęło właśnie 5,1k - dotychczasowe koszty napraw auta to (wg systemu KT) prawie 2/3 wartości auta. każdy wie ile kosztuje to auta, więc nietrudno sobie przekalkulować czy im się to opłaca...

tylko shell vpower, a przy odrobinie rozpusty racing, żadnego orlenu, łukoila ani innych statoilów.

rzeczywiscie może się okazać, że to np. cewka na drugim cylindrze, albo najzwyczajniej w świecie świeca. na tym etapie nie mogłem tego stwierdzić, bo po prostu zrobiliśmy odczyt z VASu, dlatego zostawiam auto to będą szukali.

nie zmienia to faktu, że jestem wściekły.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 15:42 przez leftfield, łącznie zmieniany 1 raz.
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Kakuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:18

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: Kakuś »

Ciekawe jak w tej kwestii wypowiedziałby się rzecznik praw konsumenta... jeszcze masz na tyle spokój, że wszystko na gwarancji. mnie się kończy w maju i tak czysto teoretycznie w podobnej sytuacji do Twojej musiałbym bulić niezłe pieniądze... to był jednak cholerny błąd że braliśmy te 1.4, choć z drugiej strony w cholerę ich jeździ


EDIT:
HAHAHAHA Left pięknie:
http://www.youtube.com/watch?v=6VkedHPY ... ideo_title
Wachta
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 26 paź 2009, 10:20

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: Wachta »

leftfield, mam jedno pytanie, czy wymiana silnika nr 2 i nr 3 zawierała w sobie komplet nowych wtryskiwaczy, świec i cewek ? czy te elementy zostaly jeszcze z silnika numer 1 ?
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

tego nie wiem - nie widziałem szczegółowej specyfikacji prac.
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Wachta
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 26 paź 2009, 10:20

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: Wachta »

Jak możesz to sprawdz ten temat, u nas (2 golfy TSI 160) miały systematycznie EPC to czasu wymiany kompletu wtryskiwaczy/świec/cewek, wtedy nasze problemy się skończyły (na szczęście tłoki nie pękły). Często pojawiają się informację w sieci, że to uszkodzone wtryskiwacze są przyczyną pęknia tłoków. Daj też znać jaka zapadła diagnoza ASO dla silnika numer 3.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 21:11 przez Wachta, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

cenne info.

też miałeś szarpanie przy pełnym wciśnięciu gazu? (bo to od tego się zaczęło)
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Wachta
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 26 paź 2009, 10:20

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: Wachta »

Zaczeło się od szarpania na zimnym silniku (7000km przebiegu) przy większym otwarciu przepustnicy, później kontrolka spalin + epc, czasem wyłączenie jednego cylindra z pracy do czasu restartu motoru. W ASO szukali, szukali i nic nie znaleźli, dopiero po naszej interwencji w KT dostaliśmy komplet wtrysków/świec/cewek przy przebiegu 10kkm, a po ich wymianie problem znikł i od ponad roku zero problemów (obecnie przebiegi w naszych autach to 20kkm i 32kmm). Dlatego właśnie pytam czy w nowych silnikach dostawałeś również nowe wtryski i inne elemety układu zapłonowego czy ASO pakuje Ci stare jeszcze z pierwszego motoru.
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: leftfield »

no to objawy są dokładnie takie same. odczyt z kompa pokazał nierównomierne spalanie na drugim cylindrze i odłączenie zapłonu.

wymienili Tobie na wszystkich cylindrach czy tylko na konkretnym?

już aso naprowadziłem na to, dzięki za info jeszcze raz
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
Wachta
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 26 paź 2009, 10:20

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: Wachta »

Tak jak pisałem mieliśmy wymieniany cały komplet (4x wtryski, 4x cewki, 4x świece), to jak to było u Ciebie ? wymieniali te części przy nowym silniku 2 i 3 czy założyli stare z pierwszego ? dodatkowo czy masz zainstalowany soft z akcji serwisowej 24S4 ? (jeżeli tak to powinieneś mieć naklejkę z informacją 24S4 we wnęce na koło zapasowe)
Awatar użytkownika
pkonrad
Początkujący
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: 20 mar 2011, 11:11
Numer GG: 79767
Lokalizacja: małoPOLSKA
Kontakt:

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: pkonrad »

Panowie, zadam pytanie może troszki odbiegające od tego tematu. Czy za pomocją VCDS'a da się sprawdzić jaka wersja softu jest wgrana w sterowniku silnika w 1.4 TSI CAVD :?:
Mój ojciec 2-3 tygodnie przed chiptuningiem w CompSporcie był na przeglądzie po 2 latach eksploatacji w ASO. Z tego co mu powiedzieli to soft w sterowniku silnika został zaktualizowany do najnowszej wersji, ale żadnej naklejki we wnęce koła zapasowego nie ma :|
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Wachta
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 26 paź 2009, 10:20

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: Wachta »

Zmianę softu z akcji serwisowej 24S4 można łatwo rozpoznać (po tej akcji na wyświetlaczu komputera pokładowego zegarek z pozycji centralnej został przesunięty na lewą stroną ekranu, a po prawej stronie pojawił się tzn. economizer czyli wskaźnik zmiany biegów, przynajmniej dla wersji ze skrzynią manualną). Należy pamiętać, że 24S4 to nazwa akcji serwisowej, a nie numer wersji oprogramowania.
Awatar użytkownika
pkonrad
Początkujący
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: 20 mar 2011, 11:11
Numer GG: 79767
Lokalizacja: małoPOLSKA
Kontakt:

Re: niedociśnienie - pęknięty tłok

Post autor: pkonrad »

Wachta pisze:Zmianę softu z akcji serwisowej 24S4 można łatwo rozpoznać (po tej akcji na wyświetlaczu komputera pokładowego zegarek z pozycji centralnej został przesunięty na lewą stroną ekranu, a po prawej stronie pojawił się tzn. economizer czyli wskaźnik zmiany biegów, przynajmniej dla wersji ze skrzynią manualną).
Wachta, weź jeszcze pod uwagę to, że Scirocco w przeciwieństwie do Golfa VI wychodziły ze starym czerwonym komputerem (małym i dużym) w roku modelowym 2009. Dopiero w MY2010 wprowadzili duży (biały) komputer taki jak byl od poczatku produkcji w Golfie VI.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
ODPOWIEDZ