Rozsypał się napęd

Jeśli masz problem techniczny dotyczący Scirocco mk3, tu zapytaj o rozwiązanie.
r4v
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2011, 10:03

Rozsypał się napęd

Post autor: r4v »

Witam

Aż specjalnie się tu zarejestrowałem, bo to co się dzieje z silnikiem mojego Scirocco przechodzi już moje wszelkie wyobrażenia o awaryjności indyjskich i chińskich wytworów. Mam nadzieję, że ktoś potrafi mi wyjaśnić, co się dzieje. Pod maską mam 1.4 TSI 160 DSG i to jest moja największa pomyłka w życiu. Przejdźmy jednak do rzeczy:

25 tys. km - wymiana tłoków (popękały)
27 tys. km - czujnik ciśnienia od hamulców jakiś do wymiany
30 tys. km - wymiana oprogramowania, na to rzekomo załatwiające problem tłoków
42 tys. km - kolejna wymiana tego samego czujnika
47 tys. km... i tu się zaczyna cały kabaret: głowica do wymiany, wypalone gniazda zaworowe, turbina do wymiany, jak się okazuje także koło dwumasowe. Serwis w ogóle chciał wymieniać cały silnik, ale Allianz nie chciał płacić.

Koło dwumasowe zdechło mi po 60 tys. w 2.0 TDI, ale wydawało mi się, że benzyna nie ma takich atrakcji. Jak widać pomyliłem się. Objawy: skrzynia trzyma cały czas na jedynce z hamulcem wciśniętym, ma problemy ze zmianą biegów. Do całości należy doliczyć hałasy z rozrządu (standard że tak powiem).

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co z tym się dzieje? Co może być powodem? Wygląda na wtryskiwacze albo oprogramowanie, ale skąd w tej kolekcji koło dwumasowe? I czy mam szansę na powtórkę za kolejne 25 tys. km? Zamiast przeglądu, remont silnika co roku... Nie rozumiem tego, po prostu nie pojmuję, gdyby nie ubezpieczenie to by mnie koszt zabił...
Awatar użytkownika
AgaZaKa
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 646
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:14
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Warszawa / Surrey, UK

Re: Rozsypał się napęd

Post autor: AgaZaKa »

Byla podobna historia na forum, ale autor poprosil nas o usuniecie tematu, bo walczyl z VW. Nie wiem jak skonczyla sie historia, ale wkleje Ci pare fragmentow z jego tematu. Wyslalam tez do niego zapytanie czy mozna przywrocic jego watek na forum.

"Samochód produkcja 18 tydz, 2009.
Przebieg 53,9K
Bez giftu
1.4, 160km

- pojawiła się kontrolka spalin,
- samochód nabierał wibracji przy niskich obrotach, szczególnie na jałowym biegu,
- po czasie wyskoczyła kontrolka EPC

Brak oznak w postaci zmniejszonej mocy, szarpania, etc. Jedynie miał problem z wychodzeniem z niskich obrotów na wyższych biegach (pisałem o tym wcześniej).

Diagnoza: niedociśnienie na pierwszym tłoku.

Wstępny efekt: wymiana całego silnika"

"Garść nowych informacji: problem nie jest obcy w VW. w moim macierzystym salonie były takie przypadki, w jednym wymianie podlegał cały silnik (golf VI z dsg), w drugim (golf manual) wymieniono sterownik, w którym pisał w.mat w osobnym temacie."

"Z nowości w temacie - przyszedł nowy silnik z fabryki, zamontowali.

Dzisiaj miałem odbierać. Podczas sprawdzania przed wydaniem auta okazało się, że silnik ma dokładnie tę samą usterkę - tym razem nie ma kompresji na drugim cylindrze."

"drugi silnik pracował 30sek, po czym komp wykrył niedociśnienie na 2 cylindrze. wyjmują silnik i sprowadzają trzeci. serwis twierdzi, że "wszystko będzie dobrze""

"minęło kolejne 5k od wymiany silnika nr 3.

w piątek na trasie: nierównomierna praca cylindra 2 (kontrolka spalin), odłączenie zapłonu cylindra 2 (EPC).

auto zostaje w aso. objawy dokładnie takie same, jak poprzednim razem. jeśli okaże się, że trzeci silnik padł po 5k to będę robił mega zadymę, bo to już jest kompromitujące dla VW"

"miałem update 24S4 i mam auto z 20 tygodnia 2009, jeden z ostatnich egzemplarzy z czerwonym wyświetlaczem - nie pokazuje biegów w manualu :)

dane z kompa:
nr katalogowy oprogramowania 03C906027AT
oznaczenie systemu: MED17.5.5G
wersja oprogramowania 5859

zanim wyskoczyło EPC i kontrolka, przy szarpaniu podjechałem do innego ASO niż to, w którym teraz auto stoi i sprawdzili wszystkie podłączenia i soft. miałem wszystko prawidłowo podłączone, a soft aktualny.

nr błędów z VASu:
00768 P0300
00770 P0302
04874 P130A"

Opis bledow:
"16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

Possible Causes
Air Intake System leaking
Fuel Supply faulty
Injector(s) faulty
Ignition Cable(s) and/or Spark Plug(s) faulty
Ignition Coil(s) faulty
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) stuck/open
Camshaft Position Sensor (G40) faulty

Possible Solutions
Check Misfire Recognition
Check Air Intake System
Check Fuel Supply
Check Injector(s) and Injector Sealing
Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s)
Check Ignition Coil(s)
Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
Check Camshaft Position Sensor (G40)

Special Notes
This DTC indicates that one or multiple cylinders are misfiring, but the ECU fails to identify the cylinder.



16686/P0302/000770 - Cylinder 2 Misfire Detected

Possible Causes
Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged

Special Notes
This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.

Opisu ostatniego błędu 04874 P130A niestety nie mogłem znaleźć."

"W informacji z sieci wynika właśnie, że akcja 24S4 miała rozwiązać problem pękających tłoków (zmiana mieszanki i sterowania knocksensorem) oraz być może uchronić przed uszkodzeniem wtryskiwaczy. Dlatego cały czas pytam czy dostałeś do silnika nowe wtryskiwacze ?, bo jeżeli nie i nowe silniki pracują na uszkodzonych z pierwszego montażu to pewnie dlatego masz te kłopoty. Jeżeli natomiast miałeś nowy komplet wtrysków i znowu padł silnik to hmmm, wychodzi na to, że nadal temat EPC jest wielką zagadką dla VW."
Scirocco 2.0 TSI DSG Viper Green (sprzedany) i Scirocco GTI 1983 Diamond Silver (sprzedany)

Obrazek Obrazek
r4v
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2011, 10:03

Re: Rozsypał się napęd

Post autor: r4v »

No właśnie, wygląda na wtryski, które zostaną pewnie stare. Muszę sobie porozmawiać z serwisem, ponoć dzisiaj mają skończyć (po 4 tygodniach...). Wychodzi na to, że najwięcej problemów z silnikiem mają te z czerwonym wyświetlaczem.
Wachta
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 26 paź 2009, 10:20

Re: Rozsypał się napęd

Post autor: Wachta »

"47 tys. km... i tu się zaczyna cały kabaret: głowica do wymiany, wypalone gniazda zaworowe, turbina do wymiany"

czy przypadkiem te problemy nie są opóźnioną reakcją na to co stało się przy "25 tys. km - wymiana tłoków (popękały)", mam wrażenie, że pęknięte tłoki mogły zrobić więcej uszkodzeń już wcześniej, a teraz to tylko konsekwencja źle wykonanej naprawy przy 25 tyś km.

jakie przyczyny podał serwis ?
r4v
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2011, 10:03

Re: Rozsypał się napęd

Post autor: r4v »

Oprogramowanie według nich. Ale zapewne nic nie wiedzą, jak dzieci we mgle. Właśnie dzisiaj go odebrałem, rzekomo naprawiony. Wypadają zapłony. Tym razem komunikacja z nimi już będzie na piśmie. Nie mam już siły... Do tego za 3 tygodnie mam wyjazd.
Wachta
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 26 paź 2009, 10:20

Re: Rozsypał się napęd

Post autor: Wachta »

przecież miałeś już wymienione wcześniej oprogramowanie:

"30 tys. km - wymiana oprogramowania, na to rzekomo załatwiające problem tłoków"

rozumiem, że była to akcja fabryczna na zmianę oprogramowania 24S4 (koniec 2010), o jakim wobec tego oprogramowania mowa ?
r4v
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2011, 10:03

Re: Rozsypał się napęd

Post autor: r4v »

Nie ma nowszego? W takim razie dałem sobie wcisnąć kit, ale tego można spodziewać się po tym serwisie. Ogólnie to tam nigdy nie informują co się zepsuło, nigdy nie informują co naprawili, a ja nie jestem typem, który będzie im wydzierał informacje z gardła.

Aktualizacja:
No i wygląda że jest ok. Po wymianie świec. I teraz pytanie do praktyków: czy świece, powodując problemy z zapłonem mogłyby doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych, wibracji i co za tym idzie zniszczenia koła dwumasowego? Jeśli tak, to chyba trzeba je będzie wymieniać praktycznie co przegląd, choćby dla świętego spokoju.
Awatar użytkownika
leftfield
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 800
Rejestracja: 16 mar 2009, 19:55
Model: Scirocco III
Lokalizacja: pzn

Re: Rozsypał się napęd

Post autor: leftfield »

PW w temacie

pozdr
Nauka języka francuskiego, także skype. Więcej na linguarom.pl
było MK3 Rising Blue 22/2009 "TourDePologne"
jest Passat B8 2.0TSI CC4013, matt dark blue mat
r4v
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2011, 10:03

Re: Rozsypał się napęd

Post autor: r4v »

A to może pokuszę się o małą aktualizację (jednocześnie przepraszam jeśli komuś nie odpisałem na PW).

Minęło pół roku, usterka jest nadal. Wymieniono silnik, po 5 tygodniach postoju w serwisie. Tydzień było dobrze. Ale się skończyło. Tak więc jak ktoś ma nietypową usterkę to nie polecam ASO, bo tam pracują tylko wymieniacze części. Teraz chcą wymienić "przepływomierz" (z tego co widzę w Etce to nie ma takiej części dla 1.4), no ale może ja się nie znam. Do tego po wymianie silnika nie podłączono węża podciśnieniowego do serva od hamulca. I tak mnie zastanawiało, co ten hamulec tak dziwnie działa... Ciekawe ile piachu zassał przez tą złączkę, bo jest ona już za filtrem powietrza.

Ogólnie wesoło jest, stawiam, że koło dwumasowe rozleci się w ciągu najbliższych 5 tys. od tego szarpania, nie wiem jak sprzęgła się jeszcze trzymają. Wychodzi na to, że zabraknie mi ubezpieczenia zanim znajdą usterkę. Niby francuskie się psują, ale jednak serwis Renault naprawia wszystko sprawnie i skutecznie. No cóż...
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3288
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: Rozsypał się napęd

Post autor: Sołtys »

Jak czytam takie opisy usterek nowych samochodów to zaczynam się cieszyć że mnie nie stać na takie wozy ... współczuję takich przebojów :?
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2505
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Rozsypał się napęd

Post autor: atosss007 »

ja swego czasu miałem dużą ochotę na trójkę. Moja Ania ma fioła na jej punkcie. Jednak jak tak poczytałem ten temat to " niech żyje SCIROCCO II "
Może kiedyś się zdecydujemy na trójkę ale na razie to jeszcze poczekamy aż ją poprawią. A z tego co tu czytam to mają co :(
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
ODPOWIEDZ