digifant - jak to sie je dla laika..

Jeśli masz jakiś problem techniczny ze swoim Scirocco mk1 lub mk2, tu zapytaj o rozwiązanie.
Awatar użytkownika
jerzy72
Początkujący
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Rzeszów

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: jerzy72 »

Maszyna wreszcie działa. Ale po kolei :
- digifanta zlutowałem, tranzystor był dobry wystarczyło dosztukować ścieżkę.
- aparat zapłonowy był głównym winowajcą zamieszania. Niewiedzieć czego ten sztywny bez podciśnienia i przyspieszaczy u mnie nie działa. założyłem stary i odpalił od strzała.
- niektórzy pisali żeby nie zakładać krokowca , bo jest ciepło i silnik sobie poradzi i takie tam brednie . Odpowiem tylko gu..no prawda. Bez krokowca nie da się ustawić wolnych obrotów za cholerę.
- poskładałem wszystko do kupy i maszyna gada aż miło.
- jak pochowam kable od elektryki , skrzyni, bezpieczniki itp. to w sobotę robię testy na drodze.
:side:
Awatar użytkownika
Sarmik
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 19 lip 2008, 12:59
Model: Scirocco II
Numer GG: 6961463
Lokalizacja: TSK

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: Sarmik »

jerzy72 pisze:Maszyna wreszcie działa. Ale po kolei :
- aparat zapłonowy był głównym winowajcą zamieszania. Niewiedzieć czego ten sztywny bez podciśnienia i przyspieszaczy u mnie nie działa. założyłem stary i odpalił od strzała.
:side:
Jeden mankament Twojego rozwiązania - brak/nie prawidłowe wartości przyspieszenia zapłonu.

Jeśli ten z digi nie działa - zmień czujnik Halla / podmień aparat.

Pozdrawiam
Było czewrone GT '87 RE
Był Passat B4 TDI 1Z
Jest srebrne GT '86 DX/Digi II
Jest Golf II 1.8 - RP
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzy72
Początkujący
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Rzeszów

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: jerzy72 »

Właśnie jestem po testach drogowych. Delikatnie mówiąc tragedia . Wszystko fajnie zaczyna chodzić powyżej 3000 obrotów. Jest problem z przejścia z niskich wolnych obrotów na wysokie. Przy wciśnięciu gazu samochód zaczyna skakać . Ale jutro też jest dzień. pojadę na szrot i może znajdę jakiś aparat zapłonowy.
a tak przy okazji mam wtryskiwacze 197 i regulator ciśnienia paliwa na 3,5 bary . czy to dobra kombinacja , może zmienić na 3 bary. mam wrażenie że go zalewa na wolnych obrotach.
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: spirit »

Wtryski 192 i regulator 3 bary.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
jerzy72
Początkujący
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Rzeszów

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: jerzy72 »

Jeszcze jeden temat. Jak powinny być ustawione switche na przepustnicy.
Teraz mam tak, że na wolnych obrotach jest switch wyłączony. Jak musnę linkę to pstryka. A możne ma być ustawiony tak, że jak kręcę śrubką regulacji przepustnicy do momentu, aż pstryknie. sam już nie wiem. jak to jest u Was ustawione.
W wczoraj urwałem linkę od gazu, a w pedale jest taka gumna do mocowania linki, niestety u mnie się rozsypała ze starości. Gdzie to kupić , czym zastąpić ?
luckash
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:26
Lokalizacja: Bartniczka

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: luckash »

Jak puścisz gaz przełącznik powinien być włączony (wciśniety), wtedy działa isv.
Też miałem z tą gumką od gazu problem, spróchniała i linka wypadła, ale idzie to kupić. Chyba nawet od golfa 1.6d pasuje, mocowanie linki podobne.
Awatar użytkownika
jerzy72
Początkujący
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Rzeszów

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: jerzy72 »

nero
Początkujący
Początkujący
Posty: 81
Rejestracja: 04 cze 2014, 23:37
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: nero »

Panowie pomocy.
Jak podłączyć dokładnie cewkę zapłonową bo trochę się zamieszałem. Mam 2e i kładę oryginalna wiązke od niego bo miałem trochę bałagan pod maską. Spirit pisał, że cewkę zostawić ori zasilanie ale u mnie wtyczka była chyba ucięta. W wiązce z 2e mam wtyczkę z ktorej idą przewody: nr 1 brązowy zakończony "oczkiem" jakby do podłązenia pod masę, ale jest złączony z drugim brązowym ktory idzie do komputera. Nr 2 zielony idzie do komputera, nr 3 czarny który mam dylemat gdzie podpiąć. Mam swoją teorię ale nie będę pisał, żeby nie sugerować odpowedzi ;)
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: spirit »

Nero cewkę masz kwadratową czy okrągłą ?.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
nero
Początkujący
Początkujący
Posty: 81
Rejestracja: 04 cze 2014, 23:37
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: nero »

Yyyy no chyba kwadratowa ;)
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2764
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: spirit »

W takim razie łatwo sprawdzisz który przewód jest od czego, na cewce jest taka prostokątna klapka a pod nią dwa piny oznaczone 1 i 15. Bierzesz miernik i sprawdzasz piny na wtyczce do cewki i te piny pod klapką, tym sposobem ustalisz który kabel z instalacji od digi masz połączyć z oryginalną instalacją.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
nero
Początkujący
Początkujący
Posty: 81
Rejestracja: 04 cze 2014, 23:37
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: nero »

Ok ale mi bardziej chodziło pod co mam podpiąć właśnie w ori wiązce bo część kabli mam pocięte a swoją drogą jak pisałem ci na pw niektore kable są innych kolorów niż w schematach
Awatar użytkownika
jerzy72
Początkujący
Początkujący
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Rzeszów

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: jerzy72 »

Tu masz jakiś schemat może ci się przydać, u mnie działa . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=73&t=508138
nero
Początkujący
Początkujący
Posty: 81
Rejestracja: 04 cze 2014, 23:37
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: nero »

Dzieki jerzy72. Na razie na sucho jak spojrzałem to nie bardzo mi to pomogło ale jak po weekendzie pójdę do garażu to zobaczymy.
Ogólnie to tak jak pisałem przy cewce mam wtyczkę z trzema przewodami jeden brazowy złączony oryginalnie z innym brązowym idącym od komputera zakończone "oczkiem" wyglada jakby do masy miało iść, zielony idzie do komputera no i ten czarny nie wiem gdzie się z nim wpiąć na 100% a eksperymentować za bardzo nie chce ;)

-- poniedziałek, 11 maja 2015, 21:13 --

Pomocy!
Wiązka położona, wszystko podłączone (chyba dobrze) w moim 2e ale jest problem. Mianowicie jak mam podpiętą przepływkę i krokowiec to auto odpala tak jakby na sekunde i gaśnie. Jak trzymam wciśnięty gaz podczas odpalania to odpala i wszystko jest ok jak dodaje gazu powyżej 900-1000obrotów. Jak tylko puszczam gaz auto gaśnie.
Próbowałem następujące kombinacje:
1. Odpiąłem przepływkę - auto nadal nie odpala
2. Odpiąłem silnik krokowy a przepływka podpięta to samo tyle, że potrafi trochę popracować na jałowym, ale falują obroty i trzęsie
3. Odpinam przepływkę i krokowy to chodzi dobrze

Sprawdzałem dwa silniki krokowe jest to samo (jeden chodził wcześniej u mnie i było raczej ok, firmy Getz kupiony nowy przez poprzedniego właściciela), a drugi ori VW też podobno działał bez problemu. Przepływka kupiona ori od 2e, czysta, klapki ok, otworzyłem klapkę to wszystko wygląda jak nowe, potencjometr chodzi bez problemu jak sprawdzałem, napięcie wg opisów na forum golfa sprawdzałem i wychodzi na to, że przepływka jest sprawna

Macie pomysł co może być przyczyną? Czekam jeszcze na kolejnego krokowca, możliwe, że te moje są walnięte, chociaż nie wydaje mi się.
ricco
Początkujący
Początkujący
Posty: 54
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:36

Re: digifant - jak to sie je dla laika..

Post autor: ricco »

ale odcina zapłon czy jak? bo takie świrowania miałem kiedyś w golfie i winny był czujnik temperatury ;)
ODPOWIEDZ