modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
Czy ktoś się orientuje, do kogo trzeba udać się z tematem homologacji na dokonane modyfikacje w samochodzie ? Chciałbym dostać papier, który potwierdzi że dokonane modyfikacje spełniają normy i samochód może zostać dopuszczony do ruchu miejskiego, a także pozwoli mi na dokonanie zmian w dowodzie rejestracyjnym odnośnie silnika, mocy itd.
Czy z takim tematem należy się wybrać do jakiegoś rzeczoznawcy ? Jeśli tak to do jakiego ?
Czy z takim tematem należy się wybrać do jakiegoś rzeczoznawcy ? Jeśli tak to do jakiego ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
zmianę silnika najlepiej zgłosić przy przeglądzie żeby dodatkowo nie płacić. zrobisz to na stacji okręgowej.
365 dni obsesyjnie.
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
Jeśli chodzi o zmianę silnika to normalnie na przeglądzie tylko z tego co ja czytałem mogą chcieć jakiś dowód zakupu takiego silnika - głupota i pewnie do obejścia. A jeśli Ci chodzi o inne modyfikacje to masz takie coś jak Instytut Transportu Samochodowego ale nie licz, że tam Ci dadzą homologację np. na kierunki home made albo inne takie customowe przeróbki Chyba, że zapłacisz milion złotych
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
Nie chodzi o pieniądze. Chodzi o to aby dostać papier. Nie robi mi różnicy czy będzie to kosztować 10 złotych czy 1000.
Auto jest zmodyfikowane z wersji GTX do wersji GTX 16V. Są zmienione hamulce, silnik, skrzynia biegów i cała reszta zgodnie ze specyfikacją mocniejszego modelu. Osobiście uważam że to robota dla rzeczoznawcy, ale mogę się mylić. To coś na zasadzie homologacji i dopuszczenia do ruchu. W Niemczech biorą takie auto na testy na kilka dni. Sprawdzają TUV na każdą nie oryginalną część a potem wystawiają świadectwo homologacji, które pozwala na rejestrację auta. Coś takiego potrzebuję zrobić w PL. Tylko gdzie ?
Auto jest zmodyfikowane z wersji GTX do wersji GTX 16V. Są zmienione hamulce, silnik, skrzynia biegów i cała reszta zgodnie ze specyfikacją mocniejszego modelu. Osobiście uważam że to robota dla rzeczoznawcy, ale mogę się mylić. To coś na zasadzie homologacji i dopuszczenia do ruchu. W Niemczech biorą takie auto na testy na kilka dni. Sprawdzają TUV na każdą nie oryginalną część a potem wystawiają świadectwo homologacji, które pozwala na rejestrację auta. Coś takiego potrzebuję zrobić w PL. Tylko gdzie ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
Kurde znałem kiedyś gościa który zrobił malucha na pick up'a i homologował to. Wiem że zapłacił (jakieś 10lat temu to było) około 4k. Ale za grzyb nie pamiętam gdzie to załatwiał. Tak czy inaczej w takim razie jest sprawa do załatwienia myślę rozsądniej skoro nie ingerowałeś w konstrukcję auta. Prócz silnika który faktycznie na stacji diagnostycznej i później pewnie wydział komunikacji żeby nanieść poprawki w dowód to obstawiałbym rzeczoznawce, który stwierdzi czy auto nadaje się do dopuszczenia do ruchu. Jak chcesz rzetelnych informacji a nie naszych gdybań proponowałbym Ci zadzwonić do Paulusa - obstawiam że najlepiej będzie wiedział
- scirorider
- Maniak
- Posty: 1503
- Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
- Model: Scirocco II
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
Michu,
bez sensu homologować i pakować się w koszty, przyjedź do łodzi na okręgówkę i pan wypisze ci papier na zmianę w dowodzie rejestracyjnym, zmienisz sobie w dowodzie, silnik, moc, a hamulce nikogo nie interesują...a skoro masz większe to super, bo bezpieczniej.
Ja w moim białym zieniałem wszystko przy rejestracji na żółte blachy, wpisywałem nowy silnik , nową moc itp... , hamulce nie maja większego znaczenia, a co do zmiany nazwy z GTX na GTX16V, zawsze możesz powołać się na pomyłkę poprzedniej rejestracji i zmienić to za friko...
Ja przy okazji zmieniłem również ilość miejsc siedzących z 5 na 4, bez żadnego problemu...
pozdro
bez sensu homologować i pakować się w koszty, przyjedź do łodzi na okręgówkę i pan wypisze ci papier na zmianę w dowodzie rejestracyjnym, zmienisz sobie w dowodzie, silnik, moc, a hamulce nikogo nie interesują...a skoro masz większe to super, bo bezpieczniej.
Ja w moim białym zieniałem wszystko przy rejestracji na żółte blachy, wpisywałem nowy silnik , nową moc itp... , hamulce nie maja większego znaczenia, a co do zmiany nazwy z GTX na GTX16V, zawsze możesz powołać się na pomyłkę poprzedniej rejestracji i zmienić to za friko...
Ja przy okazji zmieniłem również ilość miejsc siedzących z 5 na 4, bez żadnego problemu...
pozdro
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
Z tego co Dudi mówił to faktycznie Paulus wiedziałby chyba najwięcej bo się tematem interesował, ale jeśli Krzychu mówisz że jest tak opcja bez większego pierniczenia się z tematem to wkrótce wrócimy do tematu Co do tego GTX a GTX 16V to mi nie zależy żeby było to w dowodzie. Z resztą nawet nie powinno być skoro fabryka nie wypuściła tego auta jako GTX 16V. Mam do wyboru zrobić coś takiego w PL lub motać się z tym w NO przy przerejestrowaniu auta a to pomijając już koszta dużo bardziej skomplikowane. Dzięki za podpowiedzi panowie
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
- scirorider
- Maniak
- Posty: 1503
- Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
- Model: Scirocco II
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
no co ty ,jak to nie było ??atosss007 pisze:Z resztą nawet nie powinno być skoro fabryka nie wypuściła tego auta jako GTX 16V.
http://website.lineone.net/~dr.dub/16v.htm
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
Tak Krzychu, wszystko się zgadza z tym że wersja GTX to GTX a GTX 16V to GTX 16V
http://website.lineone.net/~dr.dub/gtx.htm
http://website.lineone.net/~dr.dub/gtx.htm
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
Homologować to można coś co homologacji nie ma a Ty założyłeś tam elementy (silnik, skrzynia, hamulce itp.) które już homologację mają zrobioną sto lat temu. O dopuszczeniu do ruchu decyduje diagnosta a nie rzeczoznawca. Jedziesz na przegląd i tyle, w dowodzie i tak nikt Ci nie wpisze "scirocco gtc 16v"
- scirorider
- Maniak
- Posty: 1503
- Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
- Model: Scirocco II
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
i tu się mylisz majkel bo wpisze przynajmniej pamiętam że dudi miał tak wpisane w dowód...
jak to mówią , dla chcącego nic trudnego
uwierz mi w naszym kraju wszystko da radę, trzeb się tylko miło uśmiechnąć do Pani w okienku żeby jej się chciało to wklepać
jak to mówią , dla chcącego nic trudnego
uwierz mi w naszym kraju wszystko da radę, trzeb się tylko miło uśmiechnąć do Pani w okienku żeby jej się chciało to wklepać
- mateunio_1992
- Początkujący
- Posty: 61
- Rejestracja: 30 lis 2013, 16:08
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Trzcianka koło Piły
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
Dla przykładu:
Kupiłem Peugeota 106 który nie miał w dowodzie rejestracyjnym nic oprócz vinu, marki , modelu, i nr rejestracyjnego. Czemu?? nie wiem.
Pojechałem na przegląd ponieważ na umowie było wpisane ze auto jest uszkodzone (sprzęgło do wymiany). Podczas przeglądu diagnosta do nowego dowodu czyli na moje nazwisko wpisał wszystko co chciałem czyli mase całkowitą dopuszczalną mase przyczepki pojemność silnika i inne. Więc jeśli bym chciał to by mi wpisał Peugeot 106 GTI Nowy dowód dostałem z uzupełnionymi danymi .
Polska to taki kraj gdzie wszystko załatwisz
Kupiłem Peugeota 106 który nie miał w dowodzie rejestracyjnym nic oprócz vinu, marki , modelu, i nr rejestracyjnego. Czemu?? nie wiem.
Pojechałem na przegląd ponieważ na umowie było wpisane ze auto jest uszkodzone (sprzęgło do wymiany). Podczas przeglądu diagnosta do nowego dowodu czyli na moje nazwisko wpisał wszystko co chciałem czyli mase całkowitą dopuszczalną mase przyczepki pojemność silnika i inne. Więc jeśli bym chciał to by mi wpisał Peugeot 106 GTI Nowy dowód dostałem z uzupełnionymi danymi .
Polska to taki kraj gdzie wszystko załatwisz
Dokładnie tak !scirorider pisze: uwierz mi w naszym kraju wszystko da radę, trzeb się tylko miło uśmiechnąć do Pani w okienku żeby jej się chciało to wklepać
Była Xantia 1.9 D
Była Astra F 18.16v GSi
Była Astra F 2.0 8V GSI
Jest Scirro GTX 1.8 EX
Jest Peugeot 106 1.0
Była Astra F 18.16v GSi
Była Astra F 2.0 8V GSI
Jest Scirro GTX 1.8 EX
Jest Peugeot 106 1.0
-
- Fanatyk
- Posty: 2505
- Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5067333
- Lokalizacja: Austevoll Norway
Re: modyfikacje VS przepisy i dowód rejestracyjny
hehe zaczyna mi się to podobać
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger