problem z ładowaniem
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Odp: problem z ładowaniem
Dokładnie jak pisał Jacek
Sprawdź gęstoś i przy okazji kolor :)
Moze cela padła.
Pozdr Tomek
Sprawdź gęstoś i przy okazji kolor :)
Moze cela padła.
Pozdr Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Odp: problem z ładowaniem
aku jest napewno ok bo zamieniłemgo z amumem mojego drugiego auta Passata VR6 2,8 a w tym aucie zapotrzebowanie na prąd jest stosunkowo duże
SCIROCCO MK1 '77
SCIROCCO MK2 '81 było
SCIROCCO MK2
SCIROCCO MK2 '81 było
SCIROCCO MK2
Odp: problem z ładowaniem
a zobacz czy masz dobrze zaizolowane przewody.moze wilgoć ci wpada w obwody i gdzieś prąd ucieka.
Odp: problem z ładowaniem
pytanko proste regulator napięcia oryginał czy zamiennik.A druga sprawa w jakim stanie są kable.Ja owefo czasu miałem problem z brakiem napięcia i wymieniłem cały przewód masy na nowy.Problem znikł.A kabel ha ha kupiłem w sklepie elektrycznym z tym że jest gruby.No wiadomo o co chodzi
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: problem z ładowaniem
Dla tych co nie wiedzą: szczotki są scalone ze stabilizatorem napięcia.
Jak jest nowy to powinno być ok.
Teraz pozostaje Ci:
-przewód główny prądowy od alternatora do rozrusznika (a raczej jego zaciski przeczyścić porządnie) i dalej od rozrusznika do aku też przeczyścić te złącza.
Drugi przewód od alternatora, chyba załączanie go, trzeba to też przeczyścić i sprawdzić czy się nie naderwał przy złączu bo on to lubi i wtedy są takie objawy.
Złe ładowanie to także zanieczyszczone klemy - przeczyścić papierem ściernym i posmarować najlepiej smarem miedzianym to nie będą śniedziały.
Dla własnego psychicznego komfortu radzę także przeczyścić wszystkie złącza przy klemach i dobrze poskręcać.
Pozdro vw
edit:
aha i jeszcze sprawdż kabel masowy łączący silnik z karoserią i też przydałoby się przeczyścić końcówki, to bardzo pomaga bo u mnie się poprawiło znacznie
Jak jest nowy to powinno być ok.
Teraz pozostaje Ci:
-przewód główny prądowy od alternatora do rozrusznika (a raczej jego zaciski przeczyścić porządnie) i dalej od rozrusznika do aku też przeczyścić te złącza.
Drugi przewód od alternatora, chyba załączanie go, trzeba to też przeczyścić i sprawdzić czy się nie naderwał przy złączu bo on to lubi i wtedy są takie objawy.
Złe ładowanie to także zanieczyszczone klemy - przeczyścić papierem ściernym i posmarować najlepiej smarem miedzianym to nie będą śniedziały.
Dla własnego psychicznego komfortu radzę także przeczyścić wszystkie złącza przy klemach i dobrze poskręcać.
Pozdro vw
edit:
aha i jeszcze sprawdż kabel masowy łączący silnik z karoserią i też przydałoby się przeczyścić końcówki, to bardzo pomaga bo u mnie się poprawiło znacznie
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
- sparki83
- Pisarz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 01 gru 2007, 14:49
- Numer GG: 10144102
- Lokalizacja: NOWA SÓL [FNW]
Odp: problem z ładowaniem
obar napisał:
ja sprawdzilem ten miejszy kabel i faktycznie byl naderwany wiec go wymienilem na nowy i ladowanie podskoczylo do 13.68-13.80 volta:)Drugi przewód od alternatora, chyba załączanie go, trzeba to też przeczyścić i sprawdzić czy się nie naderwał przy złączu bo on to lubi i wtedy są takie objawy.
SCIROCCO GTX 1.8 mit LPG bylo
PASSAT B3 COMBI 2.8 VR6 mit LPG bylo
BMW 525 TDS :bylo
GOLF IV 1.9 TDI
PASSAT B3 COMBI 2.8 VR6 mit LPG bylo
BMW 525 TDS :bylo
GOLF IV 1.9 TDI
Odp: problem z ładowaniem
oksprawdze te przewody i dam znać POZDRO
SCIROCCO MK1 '77
SCIROCCO MK2 '81 było
SCIROCCO MK2
SCIROCCO MK2 '81 było
SCIROCCO MK2
Odp: problem z ładowaniem
Wmieniłem kable dochodzące do alternatora i rozrusznika, wymieniłem reulator napięcia i ładowanie jest na poziomie ~12,25, na liczniku świeci sie dioda że niema ładowania aku, sam aku w porządku, już niewiem co jeszcze mam zrobić, opadają mi już ręce, pisaliście o jakieś diodzie w alternatorze, gdzie ona dokładnie jest, gdzies w środku ? wzbudzanie aku jest tylko na tym kabelku ? co może być przyczyną ? pomóżcieeeee !!!!!
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: problem z ładowaniem
Kazam napisał:
Bo jak nie załącza to bym obstawiał ten cienki kabelek od alternatora.
Zmierz miernikiem czy jesst przejście z jednego końca na drugi, a jak nie to problem z głowy- wymienić kabelek:).
Jak się poprawi ładowanie, ale nieznacznie to nalezy odkręcić główny kabel od masy (śruba siedzi pod puszką rozdzielacza paliwa), porządnie przeczyścić i skręcić. u mnie bardzo pomogło:).
Pozdro vw
A w ogóle Ci nie załącza ładowania czy gaśnie a potem znowu się zapala?Wmieniłem kable dochodzące do alternatora i rozrusznika, wymieniłem reulator napięcia i ładowanie jest na poziomie ~12,25, na liczniku świeci sie dioda że niema ładowania aku, sam aku w porządku, już niewiem co jeszcze mam zrobić, opadają mi już ręce, pisaliście o jakieś diodzie w alternatorze, gdzie ona dokładnie jest, gdzies w środku ? wzbudzanie aku jest tylko na tym kabelku ? co może być przyczyną ? pomóżcieeeee !!!!!
Bo jak nie załącza to bym obstawiał ten cienki kabelek od alternatora.
Zmierz miernikiem czy jesst przejście z jednego końca na drugi, a jak nie to problem z głowy- wymienić kabelek:).
Jak się poprawi ładowanie, ale nieznacznie to nalezy odkręcić główny kabel od masy (śruba siedzi pod puszką rozdzielacza paliwa), porządnie przeczyścić i skręcić. u mnie bardzo pomogło:).
Pozdro vw
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Odp: problem z ładowaniem
Może być jeszcze jedna przyczyna świecenia się kontrolki ładowania. Mianowicie stabilizator napięcia w zegarach. Takie coś jak więkrzy tranzystor - trzy nóżki, czarna obudowa i blaszka. Umieszczony na folii i przykręcony wkrętem do obudowy zegarów (przez taką blaszkę, co z niego wystaje).
Wygląda mniejwięcej tak :
Od lewej: wejście, masa, wyjście.
Między masą a wyjściem powinno być ok. 10V, a na wejście \"wchodzi\" to co z akumulatora (12-16V)
Myślę, że powinieneś TO sprawdzić.
Wygląda mniejwięcej tak :
Od lewej: wejście, masa, wyjście.
Między masą a wyjściem powinno być ok. 10V, a na wejście \"wchodzi\" to co z akumulatora (12-16V)
Myślę, że powinieneś TO sprawdzić.
-----=wojio=------
http://www.wojio.pl
http://www.multielektronika.pl
"Lubię przyrodę, pod warunkiem, że nie lata nad moim autem"
http://www.wojio.pl
http://www.multielektronika.pl
"Lubię przyrodę, pod warunkiem, że nie lata nad moim autem"
Odp: problem z ładowaniem
Najpościej wyeliminować problem instalacji tak;
- zmierz sobie ładowanie na samym alternatorze +miernika na przewód prądowy altka, - na odudowe lub silnik
jeżeli ładowanie wyjdzie poprawne szukaj w instalacji,jeżeli nie to przyczyna leży w samym alternatorze
- zmierz sobie ładowanie na samym alternatorze +miernika na przewód prądowy altka, - na odudowe lub silnik
jeżeli ładowanie wyjdzie poprawne szukaj w instalacji,jeżeli nie to przyczyna leży w samym alternatorze
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: problem z ładowaniem
jeśli po odpaleniu i przygazowaniu nadal jest napięcie na poziomie 12,25V (bo rozumiem, że zostało zmierzone) to stabilizator napięcia w zegarach nieszczególnie...
No ale nie zaszkodzi sprawdzić:).
P.S. ja mam do sprzedania polerowany alternator 100% sprawny:laugh: ... jeśli będzie potrzebny oczywiście;).
No ale nie zaszkodzi sprawdzić:).
P.S. ja mam do sprzedania polerowany alternator 100% sprawny:laugh: ... jeśli będzie potrzebny oczywiście;).
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Odp: problem z ładowaniem
Coś tam pokombinowałem i jest tak: po odpaleniu niema ładowania, jak się lekko przygazuje to jest ładowanie koło 13,2 a po przekroczeniu 3 tys obrotów, bzyczy licznik, ale ładowanie jest 13,85 ale jeszcze dodatkowo zapala się kontrolka smarowania, więc teraz już wogóle pogłupiałem
Odp: problem z ładowaniem
ok po pierwsze czym mierzysz napięcie ? masz miernik uniwersalny i przykładasz go do zacisków akumulatora ? czy terz masz miernik wbudowany w deskę /kokpit ?
powinno być mierzone na zaciskach aku po odpaleniu przegazowaniu i zapaleniu świateł.....
jesli nie masz pwnosci co do kabli prowadzączych do instalacji dokonaj pomiaru na alternatorze urzywając masy z alternatora a nie z silnika i wtykając \"mackę\" w zacisk idący do kabla rozrusznika (bez odpinania go oczywiscie)
co do dziwnych objawow z deską ( sygnał i kontrolka oleju ) to nie mam zielnego pojęcia co to moze być
co do szczotek to fajno ze je wymineniles ale tam w alternatorze sa jeszcze bierznie po ktorych one sie slizgaja ...podczas wymiany daje zawsze wirnik do przetoczenia tych bierzni na gładko ,a jaesli sa wypalone za bardzo to do wymiany calych bieżni na nowe.... (tokarz z dostepem do materiałow specyficznych dla elekrotechniki da rade)
oprocz tego w alternatorze jest 6diod prostowniczych zamocowanych na wspolnej podstawce przylutowanych \"cyckami\" do kabli kture lecą z uzwojenia alternatora każda z tych diod powinna przewodzić w jednym kierunku prąd ( najlepiej testowac żarówką z migacza i akumulatorem, ( podłaczasz plus akumulatora kablem do zaruwki drugi kabel od zarowki i drugi kabel od akumulatora slurzy ci do testow. wiec przykladasz dodiody kable jeden od spodu drugi od gury a potem zamieniasz ten co byl u gury na dol i odwrotnie podczas tego testu zarowka powina swiecic w jednej kombinacji a w drugiej nie ! jesli swieci w obu lubnie swieci w obu to niestety mostek ( czyli to badziewie z diodami ) jest do wymiany (oczywiscie musisz odlutowac kable od mostka do uzwojenia alternatora na czas testów......
powinno być mierzone na zaciskach aku po odpaleniu przegazowaniu i zapaleniu świateł.....
jesli nie masz pwnosci co do kabli prowadzączych do instalacji dokonaj pomiaru na alternatorze urzywając masy z alternatora a nie z silnika i wtykając \"mackę\" w zacisk idący do kabla rozrusznika (bez odpinania go oczywiscie)
co do dziwnych objawow z deską ( sygnał i kontrolka oleju ) to nie mam zielnego pojęcia co to moze być
co do szczotek to fajno ze je wymineniles ale tam w alternatorze sa jeszcze bierznie po ktorych one sie slizgaja ...podczas wymiany daje zawsze wirnik do przetoczenia tych bierzni na gładko ,a jaesli sa wypalone za bardzo to do wymiany calych bieżni na nowe.... (tokarz z dostepem do materiałow specyficznych dla elekrotechniki da rade)
oprocz tego w alternatorze jest 6diod prostowniczych zamocowanych na wspolnej podstawce przylutowanych \"cyckami\" do kabli kture lecą z uzwojenia alternatora każda z tych diod powinna przewodzić w jednym kierunku prąd ( najlepiej testowac żarówką z migacza i akumulatorem, ( podłaczasz plus akumulatora kablem do zaruwki drugi kabel od zarowki i drugi kabel od akumulatora slurzy ci do testow. wiec przykladasz dodiody kable jeden od spodu drugi od gury a potem zamieniasz ten co byl u gury na dol i odwrotnie podczas tego testu zarowka powina swiecic w jednej kombinacji a w drugiej nie ! jesli swieci w obu lubnie swieci w obu to niestety mostek ( czyli to badziewie z diodami ) jest do wymiany (oczywiscie musisz odlutowac kable od mostka do uzwojenia alternatora na czas testów......
Odp: problem z ładowaniem
zmierzyłem ładowanie na alternatorze i żeczywiście nie ma ładowanie, więc wina jego, niebęde się z nim sam bawił bo jeszcze popsuje, jutro oddaje do elektryka, może coś poradzi, dziex za pomoc