Witam,
Chcialbym zasiagnac waszej porady odnosnie upgradu silnika w moim Scirocco MK1. Mam plan wlozyc tam silnik ABF z golfa mk3, to samo co siedzi juz u mnie w MK2.
Pytanie: czy zostawic standardowa skrzynie piatke (taki setup mam w mk2) czy wlozyc oryginalna skrzynie z golfa, i przerobic sterowanie biegami na linki? Jakie bylyby korzysci z tego?
Drazek i linki z golfa mam ale nie wiem jak duzo trzebaby modyfikowac w jedynce zeby to wsadzic – z tego co sie orientuje to wydech idzie chyba bardzo blizko dzwigni... Czy ktos robil juz takie modyfikacje?
Dzieki za odpowiedzi
Tomek
MK1 - swap na ABF - jaka skrzynie zastosowac?
MK1 - swap na ABF - jaka skrzynie zastosowac?
VW SCIROCCO GT2 '92 ABF -LHD
VW SCIROCCO GTX '84 ABF -RHD
VW SCIROCCO MK1 '78 -LHD
VW SCIROCCO Scala '91 -RHD
VW SCIROCCO GT2 '89 RHD
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 '87 -LHD
AUDI A8 4.2 Quattro '96 -RHD
PORSCHE 924 '81 - LHD
PORSCHE 944 '84 - RHD
Były:
BMW 320 Coupe E36 '94
BMW 325 Coupe E36 '94
JAGUAR XJ6 3.2 '93
JAGUAR XKR 4.0 '98
VW CORRADO 16V '91
JAGUAR XJ6 2.9 '87
VW SCIROCCO Scala '91
VW GOLF MK3 GTI 16v
Audi A4 Avant 2.8 '98
VW SCIROCCO GTX '84 ABF -RHD
VW SCIROCCO MK1 '78 -LHD
VW SCIROCCO Scala '91 -RHD
VW SCIROCCO GT2 '89 RHD
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 '87 -LHD
AUDI A8 4.2 Quattro '96 -RHD
PORSCHE 924 '81 - LHD
PORSCHE 944 '84 - RHD
Były:
BMW 320 Coupe E36 '94
BMW 325 Coupe E36 '94
JAGUAR XJ6 3.2 '93
JAGUAR XKR 4.0 '98
VW CORRADO 16V '91
JAGUAR XJ6 2.9 '87
VW SCIROCCO Scala '91
VW GOLF MK3 GTI 16v
Audi A4 Avant 2.8 '98
-
- Pisarz
- Posty: 1408
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1219647
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: MK1 - swap na ABF - jaka skrzynie zastosowac?
Jedyna korzyśc to bedzie mocniejsze sprzegło, jak bedziesz chciał to np. kiedys dmuchnąc. A no i jeszcze bedzie bardziej ekonomiczny w trasie, ze względu na długie przełozenia, które z kolei zabijaja walory tego silnika, który kazdy chce spinac z jak najkrotsza skrzynia aby miec fun z jazdy.
jak ma zostac wolnossacy i auto ma byc na codzien to sostawił bym skrzynie 020, jak ma byc doładowany i w trasy to zesz pokusic sie o 02A.
Jednak do wymiany bedzie pompa hamulcowa, pedały i kaseta lewarka aby zamiontowac hydrauliczne sprzegło.
{rzy 020 to tylko roche spawania rurek i tyle, tylko dobre sprzegło trzeba załozyć, u mnie 210mm sachs daje rade juz 2gi rok.
jak ma zostac wolnossacy i auto ma byc na codzien to sostawił bym skrzynie 020, jak ma byc doładowany i w trasy to zesz pokusic sie o 02A.
Jednak do wymiany bedzie pompa hamulcowa, pedały i kaseta lewarka aby zamiontowac hydrauliczne sprzegło.
{rzy 020 to tylko roche spawania rurek i tyle, tylko dobre sprzegło trzeba załozyć, u mnie 210mm sachs daje rade juz 2gi rok.
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
Re: MK1 - swap na ABF - jaka skrzynie zastosowac?
Dzieki za odpowiedz. W sumie tez mam oryginalna skrzynie w dwojce i nie narzekam, maks predkosci tym nie osiagne ale ma krotkie przelozenia i przyspiesza sie milo. Jedynka na pewno nie bedzie do dlugiej jazdy, raczej do odpalania co jakis czas i okolicznosciowych przejazdow
Tak pytam o ta skrzynie z ABFA bo nie wiem czy jest mi sens ja ciagnac do Polski bo caly komplet mam teraz w UK.
Raczej nie bede sie kusil o uturbianie tego, choc kto wie. Wydaje mis ie jednak ze w takiej budzie 150 koni mi w zupelnosci wystarczy
Tak pytam o ta skrzynie z ABFA bo nie wiem czy jest mi sens ja ciagnac do Polski bo caly komplet mam teraz w UK.
Raczej nie bede sie kusil o uturbianie tego, choc kto wie. Wydaje mis ie jednak ze w takiej budzie 150 koni mi w zupelnosci wystarczy
VW SCIROCCO GT2 '92 ABF -LHD
VW SCIROCCO GTX '84 ABF -RHD
VW SCIROCCO MK1 '78 -LHD
VW SCIROCCO Scala '91 -RHD
VW SCIROCCO GT2 '89 RHD
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 '87 -LHD
AUDI A8 4.2 Quattro '96 -RHD
PORSCHE 924 '81 - LHD
PORSCHE 944 '84 - RHD
Były:
BMW 320 Coupe E36 '94
BMW 325 Coupe E36 '94
JAGUAR XJ6 3.2 '93
JAGUAR XKR 4.0 '98
VW CORRADO 16V '91
JAGUAR XJ6 2.9 '87
VW SCIROCCO Scala '91
VW GOLF MK3 GTI 16v
Audi A4 Avant 2.8 '98
VW SCIROCCO GTX '84 ABF -RHD
VW SCIROCCO MK1 '78 -LHD
VW SCIROCCO Scala '91 -RHD
VW SCIROCCO GT2 '89 RHD
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 '87 -LHD
AUDI A8 4.2 Quattro '96 -RHD
PORSCHE 924 '81 - LHD
PORSCHE 944 '84 - RHD
Były:
BMW 320 Coupe E36 '94
BMW 325 Coupe E36 '94
JAGUAR XJ6 3.2 '93
JAGUAR XKR 4.0 '98
VW CORRADO 16V '91
JAGUAR XJ6 2.9 '87
VW SCIROCCO Scala '91
VW GOLF MK3 GTI 16v
Audi A4 Avant 2.8 '98
Re: MK1 - swap na ABF - jaka skrzynie zastosowac?
Jezli Ci to pomoze to ja do swojej dwójki wsadzilem skrzynie z G60 i musialem przerobić:
- obie łapy skrzyni biegów
- zmiana na wybierak biegów z passata na linki
- przerobienie padału sprzęgła i montaż pompy sprzęgła i przewodów
- inna skrzynia to również inne problemy typu brak linki prędkościomierza - ja licznik mam z Golfa III
- problem z lewą (krótszą półośką) - jest za długa - ponoć z Polo 6N pasuje, ale jeszcze nie przetestowałem
- obie łapy skrzyni biegów
- zmiana na wybierak biegów z passata na linki
- przerobienie padału sprzęgła i montaż pompy sprzęgła i przewodów
- inna skrzynia to również inne problemy typu brak linki prędkościomierza - ja licznik mam z Golfa III
- problem z lewą (krótszą półośką) - jest za długa - ponoć z Polo 6N pasuje, ale jeszcze nie przetestowałem
Re: MK1 - swap na ABF - jaka skrzynie zastosowac?
Można do 02a zastosować wysprzęglik z t4 i zostawić linkę
Odkręcasz impulsator od skrzyni jeśli był, kupujesz linkę prędkościomierza np. z golfa 2 1.3 i licznik prędkości działa
Odkręcasz impulsator od skrzyni jeśli był, kupujesz linkę prędkościomierza np. z golfa 2 1.3 i licznik prędkości działa