16v - rozpoznanie/remont/swap
Odp: wybór silnika
to mam jeszcze jedno ważne pytanie: jak sprawdzić silnik, który został już zdemontowany z auta? wiem, ze kompresji nie da sie sprawdzić, ale jak określić chociaż jego przybliżony stan? czy nie jest dojechany? niby zawsze dają ludzie gwarancje, zapewnienia, ale wiadomo jak w tych czasach mozna ufać bliźniemu... ja tylko potrafie sprawdzić patrząc czy silnik suchy, każda choćby mała porada jest przydatna bo nie chce wtopić sianka,
aha - nie wchodzi w gre rozbieranie silnika
aha - nie wchodzi w gre rozbieranie silnika
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: wybór silnika
ozi napisał:
Suchy i czysty silnik to zazwyczaj silnik umyty;).
Nie ma rady- trzeba zdjąć głowicę to od razu zobaczysz czy blok się do czegoś nadaje czy nie.
Głowice tez wtedy można przejrzeć czy nie jest popękana.
wał i panewki to już inna bajka, bo jednak cylindry mogą być cacy, ale wał już może być nie cacy;).
Generalnie bez pomiaru ciśnienia oleju i ciśnienia na garach i bez rozbierania silnika to jak wygrana w totka.
Ja i tak jestem zdania, że jak się kupuje silnik do swapu i to za grosze przeważnie to konkretny remoncik się robi, by mieć spokój na lata:).
Wiem, że to kasa, ale to długoterminowy wkład;). Na pewno się opłaci.
jak nie wchodzi w grę rozbieranie to powinno wystarczyc Ci słowo sprzedającego:P .to mam jeszcze jedno ważne pytanie: jak sprawdzić silnik, który został już zdemontowany z auta? wiem, ze kompresji nie da sie sprawdzić, ale jak określić chociaż jego przybliżony stan? czy nie jest dojechany? niby zawsze dają ludzie gwarancje, zapewnienia, ale wiadomo jak w tych czasach mozna ufać bliźniemu... ja tylko potrafie sprawdzić patrząc czy silnik suchy, każda choćby mała porada jest przydatna bo nie chce wtopić sianka,
aha - nie wchodzi w gre rozbieranie silnika
Suchy i czysty silnik to zazwyczaj silnik umyty;).
Nie ma rady- trzeba zdjąć głowicę to od razu zobaczysz czy blok się do czegoś nadaje czy nie.
Głowice tez wtedy można przejrzeć czy nie jest popękana.
wał i panewki to już inna bajka, bo jednak cylindry mogą być cacy, ale wał już może być nie cacy;).
Generalnie bez pomiaru ciśnienia oleju i ciśnienia na garach i bez rozbierania silnika to jak wygrana w totka.
Ja i tak jestem zdania, że jak się kupuje silnik do swapu i to za grosze przeważnie to konkretny remoncik się robi, by mieć spokój na lata:).
Wiem, że to kasa, ale to długoterminowy wkład;). Na pewno się opłaci.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Odp: wybór silnika
no to od wczoraj jestem szczęśliwym (to sie okaże później) posiadaczem 9A.......
Niby sprzedawca dal mi gwarancje rozruchową, ale wiadomo ze nie można być pewnym takiego silnika. Niewiem jeszcze czy będe robił remont, zdjąłem narazie kolektor i pokrywe zaworów i wygląda malinowo :cheer: . Na pewno będe wymieniał większość uszczelek, ale jak bym się skusił na remont to co dokładnie wymienić? bo ja myśle tak:
1. panewki korbowodowe (głownych chyba nie trzeba, jak myślicie?)
2. pierścienie
3. zawory + uszczelniacze
4. pompa wody
5. rozrząd kompletny
i tak: czy pompa olejowa też, czy pompe wody wogóle ruszać?
i jakbym go rozbierał to wiadomo, że można byłoby coś tam dłubnąć, ale co? bo świecie 16-tek to ja jestem jak dziecko. słyszałem tylko o spolerowaniu denka tłoka, głowice ruszać, jeśli tak to w jaki sposób? tylko splanować? ile?
jedyne co pewne to to, że będzie współpracował z digi1 i może bedzie wałek ssący z KR, ale czy ten wałek na pewno coś daje?
Niby sprzedawca dal mi gwarancje rozruchową, ale wiadomo ze nie można być pewnym takiego silnika. Niewiem jeszcze czy będe robił remont, zdjąłem narazie kolektor i pokrywe zaworów i wygląda malinowo :cheer: . Na pewno będe wymieniał większość uszczelek, ale jak bym się skusił na remont to co dokładnie wymienić? bo ja myśle tak:
1. panewki korbowodowe (głownych chyba nie trzeba, jak myślicie?)
2. pierścienie
3. zawory + uszczelniacze
4. pompa wody
5. rozrząd kompletny
i tak: czy pompa olejowa też, czy pompe wody wogóle ruszać?
i jakbym go rozbierał to wiadomo, że można byłoby coś tam dłubnąć, ale co? bo świecie 16-tek to ja jestem jak dziecko. słyszałem tylko o spolerowaniu denka tłoka, głowice ruszać, jeśli tak to w jaki sposób? tylko splanować? ile?
jedyne co pewne to to, że będzie współpracował z digi1 i może bedzie wałek ssący z KR, ale czy ten wałek na pewno coś daje?
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: wybór silnika
główne panewki rzadziej padają.Na pewno będe wymieniał większość uszczelek, ale jak bym się skusił na remont to co dokładnie wymienić? bo ja myśle tak:
1. panewki korbowodowe (głownych chyba nie trzeba, jak myślicie?)
2. pierścienie
3. zawory + uszczelniacze
4. pompa wody
5. rozrząd kompletny
i tak: czy pompa olejowa też, czy pompe wody wogóle ruszać?
pierścienie tak
uszczelniacze tak
zawory tylko jeśli są w fatalnym stanie, a jeśli są to przyda się przejrzeć gniazda
pompa wody niekoniecznie
rozrząd, tylko co konieczne
pompa olejowa jak jest dobra to ja bym jej nie ruszał
nic skomplikowanego;).i jakbym go rozbierał to wiadomo, że można byłoby coś tam dłubnąć, ale co? bo świecie 16-tek to ja jestem jak dziecko. słyszałem tylko o spolerowaniu denka tłoka, głowice ruszać, jeśli tak to w jaki sposób? tylko splanować? ile?
Jeśli chodzi o planowanie głowicy, to tylko tyle ile jest konieczne bo to nie JH, że można 3mm i nic się nie dzieje;). w 16v głowica jest praktycznie płaska.
Spolerować denka można, bo ponoć jest lepsze promieniowanie ciepła i \"odbijanie\" mieszanki, dzięki czemu nie krąży ona przy denku a bardziej w centrum inicjacji zapłonu.
Głowicę rozwiercić pod uszczelki
przeszlifować kanały z chropów (nie polerować dolotowych)
rozwiercić kolektor do uszczelek
wyszlifować kolektor w środku z chropów
potem układ wydechowy- przydałoby się skleić choć krótki kolektor rurowy spasowany z uszczelkami. Koszt nie jest duży a efekty mogą być dobre.
Jak wkładasz 9A zamiast swojego to wywal słomkowy układ wydechowy;), no chyba, że już wcześniej założyłeś większy.
wałek wydechowy jak najbardziej, bo jest wyższy i będzie lepiej otwierał zawory czyli lepsze napełnianie cylindrów
pozdro vw
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
Odp: wybór silnika
co znaczy rozwiercić pod uszczelki? łopatologicznie prosze.....
jak sprawdzić stan zaworów?
co w rozrządzie konieczne? napinacz profilaktycznie i pasek koniecznie, łańcuszak nie ma sensu ruszać, chyba...
jak sprawdzić stan zaworów?
co w rozrządzie konieczne? napinacz profilaktycznie i pasek koniecznie, łańcuszak nie ma sensu ruszać, chyba...
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Odp: wybór silnika
Kanały w głowicy mają mniejszy otwór niż otwór w uszczelce,chodzi o wybranie metalu w kanałach do wielkości otworu w uszczelce.
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: wybór silnika
rozwiercić to tak jak napisał Spirit. Bierzesz kamienie palcowe na wiertarkę, zaznaczasz od uszczelki materiał do wybrania )uszczelka musi być tak ustawiona jak odcisk po starych) i jazda;).
rozrząd to tak jak Ty napisałeś. Ale rolkę to bym sprawdził, bo jak nie ma luzów to nie ma co wymieniać, a założyć drugą to nie kłopot.
Zawory na powierzchni stykowej z gniazdami nie powinny mieć głębokich wżerów, a jak będą miały to daj specjaliście do sprawdzenia czy się do czegoś jeszcze nadają, bo taniej je przyszlifować niż wymienić.
Łańcuszka bym nie ruszał.
rozrząd to tak jak Ty napisałeś. Ale rolkę to bym sprawdził, bo jak nie ma luzów to nie ma co wymieniać, a założyć drugą to nie kłopot.
Zawory na powierzchni stykowej z gniazdami nie powinny mieć głębokich wżerów, a jak będą miały to daj specjaliście do sprawdzenia czy się do czegoś jeszcze nadają, bo taniej je przyszlifować niż wymienić.
Łańcuszka bym nie ruszał.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
16v - rozpoznanie/remont/swap
kolejne pytania: :)
1. kto mi powie co to jest? to zaznaczone na zdjęciu, przypuszczam ze na zdjeicu jest digi? gdzie listwa wtryskowa? jak nie ma digi to gdzie rozdzielacz?
widziałem ostatnio foty komór silnikowych z digi 1 i strasznie mi sie nie podoba, listwa odstaje koszmarnie - wiem, że wtedy to jeżdzi i nie musi wyglądać ale jakbym miał wybierać czy 20PS wiecej przy takiej mocy to wolałbym mieć pięknie pod maską.
2. da sie zamontować stożek usuwając równcześnie rozdzielacz w k-jet, motronic?
1. kto mi powie co to jest? to zaznaczone na zdjęciu, przypuszczam ze na zdjeicu jest digi? gdzie listwa wtryskowa? jak nie ma digi to gdzie rozdzielacz?
widziałem ostatnio foty komór silnikowych z digi 1 i strasznie mi sie nie podoba, listwa odstaje koszmarnie - wiem, że wtedy to jeżdzi i nie musi wyglądać ale jakbym miał wybierać czy 20PS wiecej przy takiej mocy to wolałbym mieć pięknie pod maską.
2. da sie zamontować stożek usuwając równcześnie rozdzielacz w k-jet, motronic?
- lion_rapid
- Zaawansowany
- Posty: 704
- Rejestracja: 22 gru 2007, 10:08
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Kraków
Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap
to zaznaczone w kółku wyglada na filterek odmy
to nie Kjet (ewidentnie brak rozdzielacza wtrysku i przewodów w oplocie stalowym do wtryskiwaczy)
wiec jakis elektroniczny wtrysk benzyny ładnie zrobiony
dopracowane konkretnie :)
to nie Kjet (ewidentnie brak rozdzielacza wtrysku i przewodów w oplocie stalowym do wtryskiwaczy)
wiec jakis elektroniczny wtrysk benzyny ładnie zrobiony
dopracowane konkretnie :)
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Mi sie wydaje że to jest silniczek krokowy. I zobaczcie że filterek taki mały ma chyba jeszcze jeden (nad chłodnicą wystaje)
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Na tym foto to pewnie ABF na digi, do 9a stożka niezałożysz;)
Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Fenri napisał:
załorze:P wkrótce.....Na tym foto to pewnie ABF na digi, do 9a stożka niezałożysz;)
- lion_rapid
- Zaawansowany
- Posty: 704
- Rejestracja: 22 gru 2007, 10:08
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Kraków
Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap
Sołtys napisał:
ten \"filterek\" to korek chłodnicy :)I zobaczcie że filterek taki mały ma chyba jeszcze jeden (nad chłodnicą wystaje)
- sparki83
- Pisarz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 01 gru 2007, 14:49
- Numer GG: 10144102
- Lokalizacja: NOWA SÓL [FNW]
Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap
lion_rapid napisał:
nie korek jest pod alternatorek;)Sołtys napisał:ten \"filterek\" to korek chłodnicy :)I zobaczcie że filterek taki mały ma chyba jeszcze jeden (nad chłodnicą wystaje)
SCIROCCO GTX 1.8 mit LPG bylo
PASSAT B3 COMBI 2.8 VR6 mit LPG bylo
BMW 525 TDS :bylo
GOLF IV 1.9 TDI
PASSAT B3 COMBI 2.8 VR6 mit LPG bylo
BMW 525 TDS :bylo
GOLF IV 1.9 TDI
- obar
- Fanatyk
- Posty: 4496
- Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5123300
- Lokalizacja: Słupsk
Odp: 16v - rozpoznanie/remont/swap
to jest ABF bo tylko ABF ma taki jednoczęściowy kolektor, no chyba, że sam kolektor ktoś zaadoptował do 9A;).
No i to jest digi 1 bo nie ma przepływki.
A co do odmy to odma jest mniej więcej w miejscu gdzie wchodzi pod kolektor ten gumowy wąż od tej rury od chłodnicy.
A do czego ten filterek.... cholipka wie... trzeba by na żywo polukać.
No i to jest digi 1 bo nie ma przepływki.
A co do odmy to odma jest mniej więcej w miejscu gdzie wchodzi pod kolektor ten gumowy wąż od tej rury od chłodnicy.
A do czego ten filterek.... cholipka wie... trzeba by na żywo polukać.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!
Szeroki MKII 2.0 16V