Strona 17 z 20

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 22 lut 2012, 22:00
autor: spirit
kostrzyk pisze:a sterownie z ABF-a podejdzie do KR-ki?
ABF ma czujnik położenia wału, lepiej wsadzić kompletnego ABF-a w miejsce KR-a. 16V na wysokim bloku jest bardziej wytrzymałe pod względem zużywania się bloku od tych starszych generacji 16V 1.8 i 2.0.

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 23 lut 2012, 09:40
autor: solarhh
spirit pisze:
Coś mi się obiło o oczy na forum golfa że Digi I jest łatwiej przerobić niż Digi II, ale dotyczy to podobno I generacji Digi II z kompem 25 pinowym. Digi II z Golfa III i pokrewne na nowszym kompie niby jest sporo łatwiej przeprogramować od starszych kompów.
I DIGI II już zostało zremapowane :wink: GTO to zrobił choć pisał że zajęło mu to pół roku :)

@kostrzyk
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=672

Poczytaj ten temat i pokrewne wszystkiego się dowiesz ja się już prawie na pamięć nauczyłem :D

Panowie jak wkładaliście swój silnik ? da się go włożyć razem ze skrzynią i przykręconymi łapami ? Dysponuje kanałem jak i podnośnikiem do samochodu. Od dołu czy od góry go lepiej wkładać z tym wszystkim ?
pozdr

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 24 lut 2012, 10:25
autor: Kamil
silnik ze skrzynia sie da wsadzic, nawet chyba latwiej niz potem skrzynie wsadzac osobno... lapa od rozrzadu musi byc przykrecona, bo jest pod rozrzadem, natomiast pozostale przykrecic trzeba dopiero po wlozeniu, jak silnik bedzie wisial na zurawiu (bo rozumiem, ze takim sprzetem dysponujesz...), bo lapa od strony skrzyni bedzie utrudniala manewrowanie, juz nie wspomne o tej dolnej. a przedni odboj, to sobie przykrecisz na samym koncu. o ile pamietam, to jak wkladalismy moj silnik, to najwygodnie bylo go ustawic tak, zeby skrzynia celowala nieco w dol, najpierw ona wjezdzala, wchodzila pod mocowanie poduszki i wtedy mozna bylo sobie przykrecic poduche od strony rozrzadu.

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 24 lut 2012, 10:51
autor: solarhh
ok to już kumam o co kaman żuraw jest podnośnik jest kanał jest więc jakoś się to poradzi wszystko :D

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 02 mar 2012, 11:44
autor: amel83
Trochę z innej beczki
Czy da się do ABFa podłączyć oryginalne zegary od Scircco tak żeby wszystko działało?
W związku z tym czy ma znaczenie z jakiego auta pochodzi ABF:
golf Mk3, Passat B4, Toledo, Ibiza (może z np Mk3 jest łatwiej niż z Ibizy)?

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 02 mar 2012, 12:51
autor: Rezi
Nie ma :) obrotomierz bierze sygnał z cewki (w abf też jest) a prędkościomierz z linki i zegary działają, reszta czujników taka sama jest

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 02 mar 2012, 14:19
autor: amel83
Rezi pisze:Nie ma :) obrotomierz bierze sygnał z cewki (w abf też jest) a prędkościomierz z linki i zegary działają, reszta czujników taka sama jest
czyli bez magii i wiedzy tajemnej da się odpalić zegary i MFA :?:
Pocieszające :wink:

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 10 mar 2012, 16:06
autor: voo
witam. czy pompa wysokociśnieniowa z k-jeta nie jest za mocna do zasilania ABF'a ?

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 10 mar 2012, 17:12
autor: spirit
Nie, regulator ciśnienia na listwie zadba o obniżenie do wymaganego poziomu.

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 10 mar 2012, 21:14
autor: voo
regulator regulatorem ale w k-jecie przewód zasilający jest na śrubę przelotkę a w abfie na lichą plastikowa złączkę i o to połączenie się obawiam.

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 11 mar 2012, 11:07
autor: ozi
a widziales jak jest w k-jecie polaczony przewod metalowy z giętkim juz w komorze? :) bez żadnej złączki czy opaski i przewodu nie zrzuca

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 14 mar 2012, 11:11
autor: solarhh
Ozi pytanie do Ciebie - z tego co wyczytałem to wrzuciłeś DIGI I - zmieniałeś mapy w ecu czy jeździsz na ori mapach ? Jeśli tak to jak to jeździ (podejrzewam że padaka ale może masz inne zdanie ;) ) i jeśli zmieniałeś to gdzie i za ile ?

i pytanie ogólne - czy cewka zapłonowa z JH jest taka sama jak w KR ? Bo modułu zapłonowego w DIGI I o ile się nie mylę nie ma, jest w wbudowany w ECU tak ?
pozdr

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 14 mar 2012, 15:04
autor: ozi
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hahah nie do mnie takie pytania - ja się nie znam

cewka może być z JH

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 14 mar 2012, 17:02
autor: spirit
Solarhh skoro czytałeś tematy o swapie 16V na forum golfa, to powinieneś wiedzieć do kogo się zwrócić z remapem ECU.

Re: 16v - rozpoznanie/remont/swap

: 14 mar 2012, 21:30
autor: solarhh
Dużo osób to robi ale chodziło o to czy ktoś może ma sprawdzonego, bo z tego co tam czytam to co drugi maniane odwala, lipne softy na porządku dziennym są ;) w ogóle zauważyłem że mnóstwo krętaczów jest na tym forum, nie to co u nas :D

dostałem wreszcie mój zestaw DIGI oczywiście stan faktyczny nie pokrył się z opisem sprzedającego :( wiązka chamsko ujeb***, brak COpotu, wtyczek do wtrysków ogólnie syf za kupę kasy. Mam nadzieję że będzie chociaż działał.
Sorki za OT ale musiałem się wyżalić ;)

pozdr