Strona 5 z 9

Re: GT II

: 02 lis 2016, 17:50
autor: Gółek
Zmiany muszą być :)
Na napęd subbasu wróci mój ukochany PZI 325.2.
Emphaser jakiś taki hm......za delikatny doszedłem do wniosku :)
Na razie rozgrzebane na ile starczyło sił:
Obrazek
Pozdrawiam.

Re: GT II

: 06 lis 2016, 09:14
autor: Gółek
Heh :)
Wygrzebałem stare płyty i oto co tam znalazłem.............
1996 rok znalazłem pod Holandią ,moje wymarzone "cacuszko z Niemiec"
Nie bite,nikt na niego nie krzyczał i wogóle nie jeździł no.............chyba,że do kościoła :)
Czyli tak zwane moje "poczatki" z GT II :)
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam.

Re: GT II

: 13 lis 2016, 10:42
autor: Gółek
Psia mać :(
Znowu wyciek spod podstawy filtra oleju.
Coś musiałem ostatnio źle zrobić :(
A niby taka prosta robota a jednak....spartolić można.
A ja nie cierpię "kręcić się w koło" :(
Do poprawki.

Re: GT II

: 13 lis 2016, 13:57
autor: Mowad
Sprawdź ciśnienie oleju, jednemu z forumowiczy na zlocie wywalało właśnie tą uszczelke notorycznie i okazało się, że zawór zwrotny w pompie się zawiesił przez co dawała za duże ciśnienie i wywalało tą uszczelke jako najsłabszy punkt w całym układzie.

Re: GT II

: 13 lis 2016, 16:27
autor: Gółek
Teraz podstawę przykręcę używając dynamometru.
Możliwe,że przedtem dokręciłem to po prostu mało równomiernie siłowo :(.
A zacięty zawór na pompie objawia się jeszcze jakoś?
Bo nic niepokojącego nie zauważyłem ale spokój mój...........zachwiałeś :(
Pozdrawiam Tomek.

Re: GT II

: 13 lis 2016, 18:55
autor: Mowad
No objawi się tym, że zacznie wywalać gdzieś indziej gdzie sobie znajdzie najsłabszy punkt. Wkręć gdzieś miernik i sprawdź czy nie ma za dużo, nie powinno być to ani drogie ani czasochłonne. Z tym, że u niego ten olej wywalało praktycznie cały w jedną chwilę, u Ciebie jak rozumiem tylko cieknie, więc może być to faktycznie jakieś nierównomierne dokręcenie. Albo zawór zwrotny tylko częściowo się zwiesił ;)

Re: GT II

: 13 lis 2016, 19:18
autor: Gółek
Nawet nie cieknie.
Można powiedzieć że hm....poci sie wokoło podstawy.
To ciśnienie oleju mierzy się w miejscu czujnika tego w głowicy po prawej stronie?
Jakie powinny być wartości w JH?
Pozdrawiam Tomek.

Re: GT II

: 13 lis 2016, 21:52
autor: dziobak66
Miałem podobnie, zmieniłem wszystkie uszczelki i dalej się lało. Winowajcą okazał się czujnik, jakaś mikroszczelina się zrobiła między plastikiem, a pinem :P

Re: GT II

: 15 lis 2016, 14:42
autor: Gółek
Przyjrzę się temu dokładniej jak zdejmę chłodnice.
Ale wydaje mi się,że gdyby to leciało czujnikiem to pod "kapturkiem" byłoby coś widać.
Dziś mając wolną chwilkę w pracy wykonałem oto takie coś :) :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przyłącze 10x1,manometr do 1 MPa także teoretycznie powinno coś z tego być :)
Teraz pytanie:
Gdzie mierzyć i jakie powinny być wartości ciśnienia oleju?
Pozdrawiam Tomek.

Re: GT II

: 15 lis 2016, 15:41
autor: voo
temp robocza 2bar przy 2000obr, k 1bar na jałowym, centralne wyjście na podstawie filtra.

Re: GT II

: 15 lis 2016, 19:07
autor: Gółek
Nie kręcić go wyżej?
próba na 2 bary przy 2 k obr wystarczy,żeby wykluczyć zacinanie się-problemy pompy oleju?
Pozdrawiam Tomek.

Re: GT II

: 15 lis 2016, 22:46
autor: Sławek
Śruby mocujące podstawę filtra oleju - 25 Nm

Re: GT II

: 16 lis 2016, 15:04
autor: voo
Tomek pozostaje Ci wrzucić manometr za wycieraczkę szyby i jeździć albo próbuj na postoju.

Re: GT II

: 17 lis 2016, 14:33
autor: Gółek
Ok w sobote go wygrzeje.
Wepnę się w miejsce na środku podstawy-u mnie czujnik temp.oleju.
I bede sprawdzał po prostu czy ze wzrostem obrotów cisnienie rośnie
a potem ze spadkiem obrotów maleje.
Bo rozumiem,że to jest sedno problemu jakie może powodować zacinający się zawór zwrotny w pompie oleju.
Pozdrawiam Tomek.

Re: GT II

: 18 lis 2016, 16:45
autor: Gółek
Zestaw "pierwszej pomocy" odebrany.
Można walczyć :)
Obrazek
Pozdrawiam Tomek.