Scirocco na szeroko :)
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Odp: Scirocco na szeroko :)
w mk1 nawet tylna klapa przerobiona i nawet ladnie to wyszlo, dwojka natomiast jakas taka niedopracowana, takie wrazenie sprawia.
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- maryca78
- Zaawansowany
- Posty: 455
- Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:41
- Lokalizacja: Głubczyce woj.opolskie
Odp: Scirocco na szeroko :)
identyczna mk1 w koch tuningu mam na komorce jak sie sciga z mk2 Filmik nagralem w nocy na ulicach Budapesztu Niesamowite wrazenie Niestety za hu hu nie moge tego filmiku z komorki na internet wrzucic juz pare razy prubowalem
- scirorider
- Maniak
- Posty: 1503
- Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
- Model: Scirocco II
Odp: Scirocco na szeroko :)
o kurde... ale ekstra postaraj się proszę albo prześlij mi mailem, to ja go wrzucę :)
- maryca78
- Zaawansowany
- Posty: 455
- Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:41
- Lokalizacja: Głubczyce woj.opolskie
Odp: Scirocco na szeroko :)
ok sprubuje to zrobic Jak sie nie uda to wyslij mi nr tel na maila to moze bezposrednio na komorke Ci to przesle jutro
- maryca78
- Zaawansowany
- Posty: 455
- Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:41
- Lokalizacja: Głubczyce woj.opolskie
Odp: Scirocco na szeroko :)
i co scirorider da rady to jakos sformatowac zeby bylo ok??
Odp: Scirocco na szeroko :)
witam wszystkich.
Scirorider.. mam nadzieje, że nie będziesz miał nic przeciwko jeśli wrzucę kilka zdjęć ze zlotu w Boekel :)
cena była kosmiczna..
tak jak i te BBS\'y B)
nie widziałem piękniejszej mk1
pozdravwiam.
Scirorider.. mam nadzieje, że nie będziesz miał nic przeciwko jeśli wrzucę kilka zdjęć ze zlotu w Boekel :)
cena była kosmiczna..
tak jak i te BBS\'y B)
nie widziałem piękniejszej mk1
pozdravwiam.
365 dni obsesyjnie.
- Maniuusssss
- Zaawansowany
- Posty: 540
- Rejestracja: 12 lut 2008, 17:52
- Numer GG: 10251551
- Lokalizacja: Rzeszów
Odp: Scirocco na szeroko :)
czemu temat umarl...?
VW Scirocco Scala 1988 - było...
VW Corrado 2.0 16V 1992 - było..
VW Scirocco 1.8 GT II 1990 - było...ale wciżż żyje na forum...
VW Corrado 2.0 8V było..
VW Corrado 1.8 G60 było...
Scirocco GT II było…
VW Corrado 2.0 16V 1992 - było..
VW Scirocco 1.8 GT II 1990 - było...ale wciżż żyje na forum...
VW Corrado 2.0 8V było..
VW Corrado 1.8 G60 było...
Scirocco GT II było…
-
- Pisarz
- Posty: 1408
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1219647
- Lokalizacja: Przemyśl
Odp: Scirocco na szeroko :)
Temat arcy ciekawy!! a te ATS classic na sciro RSS w rozmiarze 11J et -5 chyba sa MASAKRA!!!! :)
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/
- scirorider
- Maniak
- Posty: 1503
- Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
- Model: Scirocco II
Odp: Scirocco na szeroko :)
Mam jeszcze dla was kilka innych przebudów więc temat niebawem wróci, zwłaszcza że robi się coraz brzydziej na dworzu i jest więcej czasu przed kompem zamiast w garażu
-- czwartek, 27 mar 2014, 00:25 --
PAMIĘTACIE TEN TEMAT ???
Wczoraj na spocie Daniel (Blowjob) mi o nim przypomniał
i tak pomyślałem że w sumie nie jest dokończony i warto go chyba kontynuaować, wszytkim którzy nie pamiętają albo nie czytali, życzę udanej lektury, a w weekend wrzuce kolejne przeróbki
Zdjęcia wszystkie zlinkowałem na nowo i tym razem już trwale
Pozdro
-- czwartek, 27 mar 2014, 00:25 --
PAMIĘTACIE TEN TEMAT ???
Wczoraj na spocie Daniel (Blowjob) mi o nim przypomniał
i tak pomyślałem że w sumie nie jest dokończony i warto go chyba kontynuaować, wszytkim którzy nie pamiętają albo nie czytali, życzę udanej lektury, a w weekend wrzuce kolejne przeróbki
Zdjęcia wszystkie zlinkowałem na nowo i tym razem już trwale
Pozdro
Re: Scirocco na szeroko :)
Bardzo fajny temacik, przeczytałam od deski do deski i będę czekać na więcej....
http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/ ... 64585.html
http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/ ... 64585.html
Scirocco mkII 1,8 DX 1987r. - R.I.P
- BlowJob
- Początkujący
- Posty: 55
- Rejestracja: 17 paź 2013, 23:02
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 10006765
- Lokalizacja: Rzgów (łódzkie)
Re: Scirocco na szeroko :)
haha to samo Sciro dzisiaj oglądałem jak przeglądałem mobile.de a temat na prawdę Super
Re: Scirocco na szeroko :)
No Kostrzyk to już chyba zapomniał że mu kabrio obiecałeś...tak jak i nam wszytskim...ale poślizg 5 lat to nie poślizg;]
- scirorider
- Maniak
- Posty: 1503
- Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
- Model: Scirocco II
Re: Scirocco na szeroko :)
Witam,
tak jak obiecałem pare lat temu przedstawie wam dziś wersje kabrio i nie tylko
1. Bieber
chyba obecnie najbardziej znana przebudowa, która nawet w POlsce doczekała się kilku egzemplarze. Firma Bieber mieszcząca się w miejscowości Borken w NIemczech oprócz licznych samochodów typu, Garbus, Golf2, Kadett D, Seat Ibiza itp. przebudowywała również Scirocco 1 i Scirocco 2 na kabrio. Oto jak wyglądają :
MK 1
Mk2
Należy zauważyć , że była to najtańsza przebudowa scirocco na kabrio i z tego powodu jest również najbardziej powszechna, poniżej oryginalny cennik :
Jak widać, w przypadku scirocco 1 przebudowa kosztowała ok. 1/3 samochodu a w przypadku scirocco 2 1/4 lub 1/5 w zależności od wersji pierwotnej.
Co ciekawe były również dwie opcje. Można było zakupić sam Bodykit z instrukcją i przebudować sobie auto samemu i potem kombinować z niemieckim TUV albo można było zlecić przebudowę firmie Bieber, która normalnie przebudowywała auto w tydzień, ale jak mówi reklama istniała również możliwość przebudowy w jeden dzień wraz z odbiorem przez TUV !!! Dziś nie do pomyślenia !
Z powodu możliwości kupna samego Bodykitu nie ma dokłądnych informacji ile sztuk zostało przebudowanych. Szacuje się że całość MK1 i MK2 nie przekroczyła 100 sztuk, przy czym tak naprawdę 80 % to dwójki !
2. Hornstein
również niemiecka firma z tej samej epoki, która też już nie istnieje. Według wielu najładaniejsza przebudowa i również najdroższa. W porównaniu do firmy Bieber, w firmie Hornstein nie można było kupić Bodykitu tylko wykonać przebudowę firmowo, kolejną różnicą jest iż Hornstein skoncentrował się wyłącznie na scirocco 2.
A oto kilka fotek :
różinice między SC2 Bieber a SC2 Hornstein to :
1. Bieber jest tak naprawdę tylko dwumiejscowy, ponieważ dach się składa pionow na tylne siedzenie, przypadku Hornsteina składa się na tylną klape i dzięki temu są cztery miejsca siedzące.
2. Hornstein nie posiada zawiasów na tylnej klapie i klapa jak i cały tył jestbardziej zaokrąglony
3. Dach w Hornsteinei posiada również boczne szybki. Reszta , jeżeli chodzi o wzmocnienia itp. praktycznie się nie różni.
Z powodu tych zalet oraz faktu że przebudowa Hornsteina kosztowała prawie drugie Scirocco, została przebudowana tylko garstka aut, Szacuje się że ok. 25 sztuk. Hornstein był również jakościowo najlepiej wykonany.
3. Speedstar
Podobnie jak Hornstein firma koncentrowała się tylko na scirocco 2 i podobnie jak dwie powyższe firmy już nie istnieje.
Oto oficjalny katalog do wglądu :
Od swojej konkurencji projekt różnił się kompletnie, charakterystyczne dla tej konstrukcji jest zupełnie inna konstrukcja dachu, która w momencie rozłożenia chowana jet pod pokrowiec. Oprócz tego tylna nakładka przypominająca kabriolety ze stajni Ferarri. Jak widać w koszt przebudowy był wyższy od Biebera ale niższy od Hornsteina. Szacuje się że zostało przebudowanych 30-40 samochodów, przy czym na dzień dzisiejszy znanych jest zaledwie 10-15 sztuk.
Może też dlatego że niektóre egzemplarze tak kończą :
był plan aby odkupić ten samochód od pana ze szrotu, ale ten niestety nie chciał się zgodzić...
4. Ostermann-Germer
Bardzo nietypowe kabrio i tm samym bardzo rzadko spotykane. Tak rzadko że aż trudno o zdjęcia. Firma Ostermann przebudowywała zarówno scirocco 1 jak i 2, charakterystyczne dla tej konstrukcji jest budowa czy też osadzenie dachu jak w Golfach 1 kabrio, czyli tak naprawde dach kończy się wraz z końcem tylnej klapy. Dla wielu najbrzydsze kabrio ze wszystkich i chyba dlatego i tak mało zostało wykonanych...mówi się dosłownie o kilku sztukach.
Auto jest tak rzadkie, że niestety posiadam tylko zdjęcia dwójki bardzo kiepskiej jakości oraz skan reklamy firmy Jedynke widziałem kiedyś na żywo, ale nie mogę znaleźć zdjęć a w necie również nic nie ma
Oprócz pełnych kabrioletów był jeszcze szereg innych ciekawych i zarówno rzadkich przebudów
1. Scirocco Targa
Niektórzy z was mieli okazję zobaczyć ten ciekawy egzemplarz na żywo a nawet w nim siedzieć Jest to prototyp wykonany przez Karmana na zlecenie VW. Niestety projekt nie został zaakceptowany a szkoda, ponieważ zastosowano bardzo ciekawe rozwiązania jak chociaż by unoszący się dach podczas otwierania drzwi (system linek) co miało ułatwić wsiadanie i wysiadanie.
Jest to jeden jedyny egzemplarz i stoi w muzeum Volkwagena w Wolfsburgu.
2. Wambach Rocco
kolejną ciekawostką jest tzw. Wambach Targa, oficjalnie nazwany przez firmę Wambach po prostu Rocco. Tył zaprojektowany kompletnie od podstaw. Najbardziej skomplikowana przebudowa ze wszystkich. Prototyp na zdjęciach pochodzi z 1985 roku. Pan Wambach planował sprzedaż na poziomie ok. 20 aut rocznie.
Konstrukcja była typowo dwuosobowa, za przednimi siedzeniami była ścianka z blachy, przez co bagażnik posiadał prawie 1,2 m głębokości i był olbrzymi. Dach wpinało się od góry na zatrzaski.
Głównie planowana była sprzedaż nowych gotowych aut, koszt takiego Rocco, to prawie 50.000 Marek niemieckich!! Istniała również możliwość oddania swojego auta, ale mogło one mieć maksymalnie dwa lata i musiało być koniecznie bezwypadkowe.
Pomysł chyba nie wypalił, ale na pewno był za drogi i tym samym powstały tylko dwa widoczne egzemplarze z czego wiadomo tylko że czarny jest w prywatnych rękach i stał swojego czasu w Berlinie w muzeum jako eksponat, ale jak dopytywałem, będąc w tym muzeum , właściciel już go jakiś czas temu zabrał, a nazwiska nie chcieli mi zdradzić..
3. Scirocco Safari
kolejną ciekawostką jest Scirocco Safari. Zaprojektowane przez firmę w Kolonii o nazwie Britax. Przebudowa dotyczyła wyłącznie scirocco 1. Firma instalowała panoramiczny dach skórzany, który można było otworzyć na całą długość samochodu. Według informacji zbudowana tylko 7 sztuk takiego auta.
Auto niby bardzo rzadkie, ale sam osobiście widziałem dwa egzemplarze na sprzedaż, o kwotę nie pytajcie..
Pozdrowienia
tak jak obiecałem pare lat temu przedstawie wam dziś wersje kabrio i nie tylko
1. Bieber
chyba obecnie najbardziej znana przebudowa, która nawet w POlsce doczekała się kilku egzemplarze. Firma Bieber mieszcząca się w miejscowości Borken w NIemczech oprócz licznych samochodów typu, Garbus, Golf2, Kadett D, Seat Ibiza itp. przebudowywała również Scirocco 1 i Scirocco 2 na kabrio. Oto jak wyglądają :
MK 1
Mk2
Należy zauważyć , że była to najtańsza przebudowa scirocco na kabrio i z tego powodu jest również najbardziej powszechna, poniżej oryginalny cennik :
Jak widać, w przypadku scirocco 1 przebudowa kosztowała ok. 1/3 samochodu a w przypadku scirocco 2 1/4 lub 1/5 w zależności od wersji pierwotnej.
Co ciekawe były również dwie opcje. Można było zakupić sam Bodykit z instrukcją i przebudować sobie auto samemu i potem kombinować z niemieckim TUV albo można było zlecić przebudowę firmie Bieber, która normalnie przebudowywała auto w tydzień, ale jak mówi reklama istniała również możliwość przebudowy w jeden dzień wraz z odbiorem przez TUV !!! Dziś nie do pomyślenia !
Z powodu możliwości kupna samego Bodykitu nie ma dokłądnych informacji ile sztuk zostało przebudowanych. Szacuje się że całość MK1 i MK2 nie przekroczyła 100 sztuk, przy czym tak naprawdę 80 % to dwójki !
2. Hornstein
również niemiecka firma z tej samej epoki, która też już nie istnieje. Według wielu najładaniejsza przebudowa i również najdroższa. W porównaniu do firmy Bieber, w firmie Hornstein nie można było kupić Bodykitu tylko wykonać przebudowę firmowo, kolejną różnicą jest iż Hornstein skoncentrował się wyłącznie na scirocco 2.
A oto kilka fotek :
różinice między SC2 Bieber a SC2 Hornstein to :
1. Bieber jest tak naprawdę tylko dwumiejscowy, ponieważ dach się składa pionow na tylne siedzenie, przypadku Hornsteina składa się na tylną klape i dzięki temu są cztery miejsca siedzące.
2. Hornstein nie posiada zawiasów na tylnej klapie i klapa jak i cały tył jestbardziej zaokrąglony
3. Dach w Hornsteinei posiada również boczne szybki. Reszta , jeżeli chodzi o wzmocnienia itp. praktycznie się nie różni.
Z powodu tych zalet oraz faktu że przebudowa Hornsteina kosztowała prawie drugie Scirocco, została przebudowana tylko garstka aut, Szacuje się że ok. 25 sztuk. Hornstein był również jakościowo najlepiej wykonany.
3. Speedstar
Podobnie jak Hornstein firma koncentrowała się tylko na scirocco 2 i podobnie jak dwie powyższe firmy już nie istnieje.
Oto oficjalny katalog do wglądu :
Od swojej konkurencji projekt różnił się kompletnie, charakterystyczne dla tej konstrukcji jest zupełnie inna konstrukcja dachu, która w momencie rozłożenia chowana jet pod pokrowiec. Oprócz tego tylna nakładka przypominająca kabriolety ze stajni Ferarri. Jak widać w koszt przebudowy był wyższy od Biebera ale niższy od Hornsteina. Szacuje się że zostało przebudowanych 30-40 samochodów, przy czym na dzień dzisiejszy znanych jest zaledwie 10-15 sztuk.
Może też dlatego że niektóre egzemplarze tak kończą :
był plan aby odkupić ten samochód od pana ze szrotu, ale ten niestety nie chciał się zgodzić...
4. Ostermann-Germer
Bardzo nietypowe kabrio i tm samym bardzo rzadko spotykane. Tak rzadko że aż trudno o zdjęcia. Firma Ostermann przebudowywała zarówno scirocco 1 jak i 2, charakterystyczne dla tej konstrukcji jest budowa czy też osadzenie dachu jak w Golfach 1 kabrio, czyli tak naprawde dach kończy się wraz z końcem tylnej klapy. Dla wielu najbrzydsze kabrio ze wszystkich i chyba dlatego i tak mało zostało wykonanych...mówi się dosłownie o kilku sztukach.
Auto jest tak rzadkie, że niestety posiadam tylko zdjęcia dwójki bardzo kiepskiej jakości oraz skan reklamy firmy Jedynke widziałem kiedyś na żywo, ale nie mogę znaleźć zdjęć a w necie również nic nie ma
Oprócz pełnych kabrioletów był jeszcze szereg innych ciekawych i zarówno rzadkich przebudów
1. Scirocco Targa
Niektórzy z was mieli okazję zobaczyć ten ciekawy egzemplarz na żywo a nawet w nim siedzieć Jest to prototyp wykonany przez Karmana na zlecenie VW. Niestety projekt nie został zaakceptowany a szkoda, ponieważ zastosowano bardzo ciekawe rozwiązania jak chociaż by unoszący się dach podczas otwierania drzwi (system linek) co miało ułatwić wsiadanie i wysiadanie.
Jest to jeden jedyny egzemplarz i stoi w muzeum Volkwagena w Wolfsburgu.
2. Wambach Rocco
kolejną ciekawostką jest tzw. Wambach Targa, oficjalnie nazwany przez firmę Wambach po prostu Rocco. Tył zaprojektowany kompletnie od podstaw. Najbardziej skomplikowana przebudowa ze wszystkich. Prototyp na zdjęciach pochodzi z 1985 roku. Pan Wambach planował sprzedaż na poziomie ok. 20 aut rocznie.
Konstrukcja była typowo dwuosobowa, za przednimi siedzeniami była ścianka z blachy, przez co bagażnik posiadał prawie 1,2 m głębokości i był olbrzymi. Dach wpinało się od góry na zatrzaski.
Głównie planowana była sprzedaż nowych gotowych aut, koszt takiego Rocco, to prawie 50.000 Marek niemieckich!! Istniała również możliwość oddania swojego auta, ale mogło one mieć maksymalnie dwa lata i musiało być koniecznie bezwypadkowe.
Pomysł chyba nie wypalił, ale na pewno był za drogi i tym samym powstały tylko dwa widoczne egzemplarze z czego wiadomo tylko że czarny jest w prywatnych rękach i stał swojego czasu w Berlinie w muzeum jako eksponat, ale jak dopytywałem, będąc w tym muzeum , właściciel już go jakiś czas temu zabrał, a nazwiska nie chcieli mi zdradzić..
3. Scirocco Safari
kolejną ciekawostką jest Scirocco Safari. Zaprojektowane przez firmę w Kolonii o nazwie Britax. Przebudowa dotyczyła wyłącznie scirocco 1. Firma instalowała panoramiczny dach skórzany, który można było otworzyć na całą długość samochodu. Według informacji zbudowana tylko 7 sztuk takiego auta.
Auto niby bardzo rzadkie, ale sam osobiście widziałem dwa egzemplarze na sprzedaż, o kwotę nie pytajcie..
Pozdrowienia
- PiotrekMk2
- Zaawansowany
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:55
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Łowicz
Re: Scirocco na szeroko :)
Bardzo ciekawe. Osobiście dowiedziałem sie kilku rzeczy o których nigdy nie słyszałem
-
- Początkujący
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:30
- Model: Scirocco I
Re: Scirocco na szeroko :)
Lubię to !!!!