Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
czy ktoś mógł by mi zmierzyć wielkość tej kulki na poniższym elemencie
poza tym chętnie kupie element nr 1 i 19.
poza tym chętnie kupie element nr 1 i 19.
- BWolf16V
- Zaawansowany
- Posty: 428
- Rejestracja: 19 sty 2017, 13:22
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: LDZ
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
Arka1 ma taki wybierak bo bral oddemnie zadzwon do niego napewno da rade
... jak go znajdzie
... jak go znajdzie
VW Scirocco Mk1 '75 1.5 -> 1.8EX // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było
--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
dawno tu nic nie pisałem, sporo się zmieniło, może zbiore się niedługo i to opisze, a teraz pytanie
potrzebuje pomocy w doborze parametrów opon
mam teraz kółka 7,5/16 et 30 przód, oraz 9/16 et15 tył, jakie na to oponki zapodać, aby dobrze to wyglądało oraz jak najbardziej zniwelować tarcie o nadkole?
myślałem o 195x45 na przód oraz 205x40 na tył, lub 185x50 przód i 195x45 tył
potrzebuje pomocy w doborze parametrów opon
mam teraz kółka 7,5/16 et 30 przód, oraz 9/16 et15 tył, jakie na to oponki zapodać, aby dobrze to wyglądało oraz jak najbardziej zniwelować tarcie o nadkole?
myślałem o 195x45 na przód oraz 205x40 na tył, lub 185x50 przód i 195x45 tył
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
Zniwelować tarcie o nadkole? Sposoby są trzy, wg mnie:
a) zawieszenie typu koza;
b) zawieszenie typu beton;
c) nadkola plastikowe out, ranty błotników out (albo zgrabnie zaklepać/zawinąć), zawieszenie średnio twarde.
W opcji a) samochód wygląda jak gówno, w wersji b) samochodem nie da się jeździć, w wersji c) jest fajnie, ale jak zagniesz lub wytniesz nadkola, to już jest nieodwracalne.
Co do opon, ja bym szedł w 195/40 i ~205/40, może 45, żeby się to dało na 9 cali naciągnąć. Na tyrestretch można pooglądać efekty.
a) zawieszenie typu koza;
b) zawieszenie typu beton;
c) nadkola plastikowe out, ranty błotników out (albo zgrabnie zaklepać/zawinąć), zawieszenie średnio twarde.
W opcji a) samochód wygląda jak gówno, w wersji b) samochodem nie da się jeździć, w wersji c) jest fajnie, ale jak zagniesz lub wytniesz nadkola, to już jest nieodwracalne.
Co do opon, ja bym szedł w 195/40 i ~205/40, może 45, żeby się to dało na 9 cali naciągnąć. Na tyrestretch można pooglądać efekty.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
moje propozycje dobierałem tak żeby wysokość opony pokrywała się w miarę z oryginalnym zestawem.
jak kupiłem srokę to miałem 205 na 15 calach i przycierało czasami, tylko nie pamiętam jakie parametry miały felgi były to ATS cup chyba 7 cali, ale na pewno nie 9 calowe.
jak kupiłem srokę to miałem 205 na 15 calach i przycierało czasami, tylko nie pamiętam jakie parametry miały felgi były to ATS cup chyba 7 cali, ale na pewno nie 9 calowe.
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
Cóż, czasem trzeba zrezygnować ze wskazań licznika, żeby nie tarło .
Ale akurat od fabrycznego 185/60/14 różnice w tych oponach są w sumie kosmetyczne. 195/40/16 to -2,7% średnicy koła, a 195/45/16 to +0,7%, czyli damski ch... . Od 195/50/15 różnice są nawet jeszcze trochę bardziej wyrównane.
ATS-y w 7 calach szerokości mogłeś mieć z et 20 albo 28, były dwa rodzaje. Myślę, że przy odrobinie szczęścia powinno, przynajmniej z przodu, wszystko zagrać.
Z tyłem chyba też powinno być ok, jak założysz coś pokroju 205. Tu pewnie więcej powiedziałby Ci voo, z osób, które zaglądają na forum. Ma 9/15 z tyłu.
Ale akurat od fabrycznego 185/60/14 różnice w tych oponach są w sumie kosmetyczne. 195/40/16 to -2,7% średnicy koła, a 195/45/16 to +0,7%, czyli damski ch... . Od 195/50/15 różnice są nawet jeszcze trochę bardziej wyrównane.
ATS-y w 7 calach szerokości mogłeś mieć z et 20 albo 28, były dwa rodzaje. Myślę, że przy odrobinie szczęścia powinno, przynajmniej z przodu, wszystko zagrać.
Z tyłem chyba też powinno być ok, jak założysz coś pokroju 205. Tu pewnie więcej powiedziałby Ci voo, z osób, które zaglądają na forum. Ma 9/15 z tyłu.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
Jest kilka rzeczy na których można próbować przecież oszczędzać
Jedną z nich są opony - na rynku jest całkiem duży wybór z tego zakresu opon z kategorii budżetowych, średniej klasy i klasy premium.
Zwykle przy zakupie przeważa czynnik ceny. Patrząc na popularną rozmiarówkę jaką jest 195/50 R15 widełki cenowe są niezwykle szerokie. Proponuję tutaj jeszcze sprawdzić: https://www.sklepopon.com/opony/195/50/r15
Jedną z nich są opony - na rynku jest całkiem duży wybór z tego zakresu opon z kategorii budżetowych, średniej klasy i klasy premium.
Zwykle przy zakupie przeważa czynnik ceny. Patrząc na popularną rozmiarówkę jaką jest 195/50 R15 widełki cenowe są niezwykle szerokie. Proponuję tutaj jeszcze sprawdzić: https://www.sklepopon.com/opony/195/50/r15
Ostatnio zmieniony 30 maja 2019, 11:54 przez resti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
zmieniła się koncepcja na koła, felgi już są teraz tylko jakie opony na felgi 7,5j r16 et 37 (4szt) 195/45 czy 205/45, co nie będzie tarło z seryjnymi nadkolami, naciąg nie wchodzi w grę, to ma być bezpieczna w zakrętach oponka?
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
Nie wiem co byś musiał mieć na 7,5 cala, żeby stworzył się niebezpieczny w zakrętach naciąg... 165/45?
Na 7,5 cala wszystko co ma przynajmniej 195 szerokości i nie mniej niż 45 profilu nie będzie nawet zbliżało się do naciągu. 195/40 się trochę opina, ale 195/45 wygląda jak balon. Jak bardzo balon zależy od producenta opony, bo wiadomo, że te rozmiary są teoretyczne jak państwo polskie wg ministra Sienkiewicza https://tyrestretch.com/results.php?Rim ... n=&Credit=
Na 7,5 cala wszystko co ma przynajmniej 195 szerokości i nie mniej niż 45 profilu nie będzie nawet zbliżało się do naciągu. 195/40 się trochę opina, ale 195/45 wygląda jak balon. Jak bardzo balon zależy od producenta opony, bo wiadomo, że te rozmiary są teoretyczne jak państwo polskie wg ministra Sienkiewicza https://tyrestretch.com/results.php?Rim ... n=&Credit=
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
Ja mam w Sroce III 2008 205/50 Nokian WR snowproof i nigdy bym nie zamineił na inne lp
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Białe 16v wraca do życia, czyli skarbonka bez dna.
Ale na jakiej feldze, chyba nie na 16 calach?