Hej,
Wydaje mi sie ze mam luz na kierownicy, dalem dzisiaj auto do znajomego warsztatu zeby mi sprawdizli i ewnetualnie podregulowali srube na maglownicy...
objaw, ktory zauwazylem wracajac ze zlotu, to taki ze jadac prosto moge ruszac kierownica w prawo i lewo - szybkimi ruchami i dopiero pod jakims kontem odchylenia 5-10 stopni zaczyna sie to przekladac na tor jazdy... czy slusznym jest stwierdzenie ze mam luzy??
Z gory dziekuje za odpowiedz
pozdro,
Tomek
luz kierownicy? jak poznac?
luz kierownicy? jak poznac?
VW SCIROCCO GT2 '92 ABF -LHD
VW SCIROCCO GTX '84 ABF -RHD
VW SCIROCCO MK1 '78 -LHD
VW SCIROCCO Scala '91 -RHD
VW SCIROCCO GT2 '89 RHD
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 '87 -LHD
AUDI A8 4.2 Quattro '96 -RHD
PORSCHE 924 '81 - LHD
PORSCHE 944 '84 - RHD
Były:
BMW 320 Coupe E36 '94
BMW 325 Coupe E36 '94
JAGUAR XJ6 3.2 '93
JAGUAR XKR 4.0 '98
VW CORRADO 16V '91
JAGUAR XJ6 2.9 '87
VW SCIROCCO Scala '91
VW GOLF MK3 GTI 16v
Audi A4 Avant 2.8 '98
VW SCIROCCO GTX '84 ABF -RHD
VW SCIROCCO MK1 '78 -LHD
VW SCIROCCO Scala '91 -RHD
VW SCIROCCO GT2 '89 RHD
HONDA ACCORD AERODECK 2.0 '87 -LHD
AUDI A8 4.2 Quattro '96 -RHD
PORSCHE 924 '81 - LHD
PORSCHE 944 '84 - RHD
Były:
BMW 320 Coupe E36 '94
BMW 325 Coupe E36 '94
JAGUAR XJ6 3.2 '93
JAGUAR XKR 4.0 '98
VW CORRADO 16V '91
JAGUAR XJ6 2.9 '87
VW SCIROCCO Scala '91
VW GOLF MK3 GTI 16v
Audi A4 Avant 2.8 '98
Re: luz kierownicy? jak poznac?
Gdzieś tam ten luz w takim razie siedzi.
Masz scirko ze wspomą, czy bez?
Ja np jak jeszcze miałem scirko (bez wspomy) to miałem też tego rodzaju problem, luz był na ślimaku(diagnosta powiedział, że w takim stadium można było kręcąc pojechać na wprost) - przekładnia była wyrobiona bo miałem uszkodzoną osłonę uszczelniającą - przekładnię wymieniłem zapobiegawczo razem z końcówkami i luz zniknął.
Taki luz możesz wyłapać sprawdzając, czy drążek kierowniczy nie ma luzu w przekładni szarpiąc go góra-dół(blisko przekładni - nie końcówki drążka przy kole).
Możesz jeszcze na postoju sprawdzić - poproś kogoś żeby delikatnie pokręcił kierą prawo-lewo-prawo od skrajnego do skrajnego położenia luzu.
Z resztą jak oddałeś na warsztat to Ci zdiagnozują co jest niehalo.
Pozdrawiam - Łukasz
Masz scirko ze wspomą, czy bez?
Ja np jak jeszcze miałem scirko (bez wspomy) to miałem też tego rodzaju problem, luz był na ślimaku(diagnosta powiedział, że w takim stadium można było kręcąc pojechać na wprost) - przekładnia była wyrobiona bo miałem uszkodzoną osłonę uszczelniającą - przekładnię wymieniłem zapobiegawczo razem z końcówkami i luz zniknął.
Taki luz możesz wyłapać sprawdzając, czy drążek kierowniczy nie ma luzu w przekładni szarpiąc go góra-dół(blisko przekładni - nie końcówki drążka przy kole).
Możesz jeszcze na postoju sprawdzić - poproś kogoś żeby delikatnie pokręcił kierą prawo-lewo-prawo od skrajnego do skrajnego położenia luzu.
Z resztą jak oddałeś na warsztat to Ci zdiagnozują co jest niehalo.
Pozdrawiam - Łukasz
- wlodar
- Zaawansowany
- Posty: 808
- Rejestracja: 12 gru 2007, 18:18
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6449937
- Lokalizacja: Rychtal woj. wlkp
Re: luz kierownicy? jak poznac?
sprawdz czy nie masz luzu na krzyzaku, pozdro
szukasz części do sroki??? dzwoń tel 791997865