Scirocco 1.8 GTX LTI
- Michał 1.8 GTX
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 kwie 2013, 20:57
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Annopol
Scirocco 1.8 GTX LTI
Witam.
Na początku mojego pierwszego posta chciałem pozdrowić całą ekipę na forum.
Jestem posiadaczem sroki od ponad roku, kupiłem je za 980zł (było jedynie do poprawy sprzęgło). Jest to wersja GTX, posiada licznik do 260, MFA, skórzaną kierownice, podtlenek LPG. Dlaczego napisałem że jest to silnik 1.8 LTI? (nazwę wymyślił mój kolega To dowiecie sie z podpisu.
Jak to w przypadkach silników JH zatarta pompa paliwa (i niemożliwość ustawienia rozdzielacza paliwa) zmusiła mnie do jazdy na LPG.Lecz mocy brakowało.
Dwa miesiące temu założyłem sie z kolegą o całe 10zł że założę turbinę lub kompresor (ten od nazwy LTI). Obliczając koszta turbina okazała się tańsza (u mnie koszt całej operacji wyniósł 500zł jak na razie).Jak zwykle na całym internecie nigdzie nie mogłem znaleźć takiego projektu każdy pisał że się nie opłaca. Choć ja nie żałuje ani jednej złotówki.
Na razie jest w fazach testów na parowniku BRC tecno do 136km, zapowiada się naprawde imponująco. Nie wiem czy was będzie to interesowało ale napisze troche danych:
-turbina od golfa GTD k24
-Intercooler jak narazie od freelandera td4
-parownik napisałem jak wyżej (w planach jest parownik BRC AT90E do 190 km brakuje gazu na wyższych obrotach
-i kilka innych rzeczy o których zapomniałem.
Ogólnie wszystkie części pasowały z vw, jedynie trzeba było przerobić kolektor ssący i parownik, reszta części jest oryginalna z pochodnych vw.(pozdrowienia dla jetty bez której mi by się nie udało ).
Sroka jest do poprawek lakierniczych szczególnie z tyłu.(Więc się nie śmiać z stanu lakieru).
Jeśli o czymś zapomniałem to pytajcie
Przesyłam kilka fotek niestety (jak ja mogłem do tego dopuścić ) sroka jest brudna.
Silnik jest w fazach testu więc się nie śmiać (szczególnie z rur PCV, choć spełnia swoją role każdy sie z tego nabija).
Jak na pierwszy post chyba nie było tak źle. Pozdrawiam Michał
http://w197.wrzuta.pl/obraz/403n6rzpriV ... 8_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/60QQeTT3JTb ... 6_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/4VPI2iDydOp ... 0_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/6ohZjDMQEf7 ... 5_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/6IXOwwEyUE9 ... 2_scirocco
Na początku mojego pierwszego posta chciałem pozdrowić całą ekipę na forum.
Jestem posiadaczem sroki od ponad roku, kupiłem je za 980zł (było jedynie do poprawy sprzęgło). Jest to wersja GTX, posiada licznik do 260, MFA, skórzaną kierownice, podtlenek LPG. Dlaczego napisałem że jest to silnik 1.8 LTI? (nazwę wymyślił mój kolega To dowiecie sie z podpisu.
Jak to w przypadkach silników JH zatarta pompa paliwa (i niemożliwość ustawienia rozdzielacza paliwa) zmusiła mnie do jazdy na LPG.Lecz mocy brakowało.
Dwa miesiące temu założyłem sie z kolegą o całe 10zł że założę turbinę lub kompresor (ten od nazwy LTI). Obliczając koszta turbina okazała się tańsza (u mnie koszt całej operacji wyniósł 500zł jak na razie).Jak zwykle na całym internecie nigdzie nie mogłem znaleźć takiego projektu każdy pisał że się nie opłaca. Choć ja nie żałuje ani jednej złotówki.
Na razie jest w fazach testów na parowniku BRC tecno do 136km, zapowiada się naprawde imponująco. Nie wiem czy was będzie to interesowało ale napisze troche danych:
-turbina od golfa GTD k24
-Intercooler jak narazie od freelandera td4
-parownik napisałem jak wyżej (w planach jest parownik BRC AT90E do 190 km brakuje gazu na wyższych obrotach
-i kilka innych rzeczy o których zapomniałem.
Ogólnie wszystkie części pasowały z vw, jedynie trzeba było przerobić kolektor ssący i parownik, reszta części jest oryginalna z pochodnych vw.(pozdrowienia dla jetty bez której mi by się nie udało ).
Sroka jest do poprawek lakierniczych szczególnie z tyłu.(Więc się nie śmiać z stanu lakieru).
Jeśli o czymś zapomniałem to pytajcie
Przesyłam kilka fotek niestety (jak ja mogłem do tego dopuścić ) sroka jest brudna.
Silnik jest w fazach testu więc się nie śmiać (szczególnie z rur PCV, choć spełnia swoją role każdy sie z tego nabija).
Jak na pierwszy post chyba nie było tak źle. Pozdrawiam Michał
http://w197.wrzuta.pl/obraz/403n6rzpriV ... 8_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/60QQeTT3JTb ... 6_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/4VPI2iDydOp ... 0_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/6ohZjDMQEf7 ... 5_scirocco
http://w197.wrzuta.pl/obraz/6IXOwwEyUE9 ... 2_scirocco
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2013, 18:45 przez Michał 1.8 GTX, łącznie zmieniany 1 raz.
Scirocco 1.8 LTI - w fazie testów
LTI- LPG Turbo Intercooler
LTI- LPG Turbo Intercooler
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
Auto całkiem dobrze się prezentuje, ale JH i turbina to raczej zła kombinacja. Silnik nie ma natrysku oleju na dna tłoków, co raczej wróży stopieniem tłoka.
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
... rozklekotany staroć, z nietuningowalnym silnikiem pod maska, z dołożonym turbo poskręcanym na rury od kibla i izolację za 500 zł, jeżdżący na ubogo ustawionym gazie? Dobrze widzę to, co wkleiłeś na zdjęciach i napisałeś?
Nieee no... ekstraklasa
Nieee no... ekstraklasa
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- spirit
- Fanatyk
- Posty: 2764
- Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 8805675
- Lokalizacja: WOR
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
Kamil po co się czepiasz ?, chłopak zainwestował 500 zł tylko po to żeby wygrać zakład o 10 zł.
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
Deal życia
Nic to... pojeździ sobie ze 2-3 miesiące zanim to jh klęknie chyba, ze nadmuchane tam jest 0,00... bara, to wtedy z pół roku .
Nic to... pojeździ sobie ze 2-3 miesiące zanim to jh klęknie chyba, ze nadmuchane tam jest 0,00... bara, to wtedy z pół roku .
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- Sołtys
- Fanatyk
- Posty: 3289
- Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1978368
- Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
- Kontakt:
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
Ale zachęcacie nowego do pisania ... ja tam bym poczytał chętnie o dalszych losach oraz o tym co i jak było robione z tą turbiną.
Michał 1.8 GTX - może szczegółowiej opisz i obfotografuj ten wynalazek
Michał 1.8 GTX - może szczegółowiej opisz i obfotografuj ten wynalazek
Było sobie JH - teraz 16V gra ................ Moje SCIROCCO na STP
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
Michał chetnie obejrze ten wynalazek heh Fajnie ze coraz wiecej srok w Kraśniku....
- amel83
- Zaawansowany
- Posty: 417
- Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: BiałystO.K.
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
Witaj na forum.
Może jeszcze wrzuć fotki środka.
Powodzenia w projekcie
Może jeszcze wrzuć fotki środka.
Powodzenia w projekcie
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d
były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
- Michał 1.8 GTX
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 kwie 2013, 20:57
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Annopol
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
Założyłem się o dychę tylko dlatego by sprawdzić czy się da założyć turbinę do sroki, byłem po prostu ciekaw.(Kamil czepiasz się detali). Prawda że rury są od kibla ale takie miałem w garażu (swoją funkcje jak na razie spełnia w 100%). To że silnik kiedyś padnie to wie każdy, ja mu tylko skróciłem czas eksploatacyjny. Jak na razie zrobiłem nim 450km w tym niezłą kite przeżywał silnik i trzyma się na prawdę dobrze. Przyśpiesza bardzo ładnie i równomiernie więc jak na razie jestem zadowolony. Sławek będę w Kraśniku w poniedziałek gdyż muszę oddać obiegówkę w szkole jak będziesz chciał to możemy się spotkać (o ile silnik nie pęknie ).
Fotki środka wrzucę jutro i może kilka fotek przeróbki.
Fotki środka wrzucę jutro i może kilka fotek przeróbki.
Scirocco 1.8 LTI - w fazie testów
LTI- LPG Turbo Intercooler
LTI- LPG Turbo Intercooler
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
i ile tam dmuchasz? lpg masz podlaczone przed turbo na mikserze?
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- Michał 1.8 GTX
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 kwie 2013, 20:57
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Annopol
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
Suszarka dmucha 0,3 Bara, silnik zasila zwykły mikser umieszczony za turbiną.
Scirocco 1.8 LTI - w fazie testów
LTI- LPG Turbo Intercooler
LTI- LPG Turbo Intercooler
- Rezi
- Zaawansowany
- Posty: 626
- Rejestracja: 18 gru 2008, 17:19
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 1084101
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
Zgodzę się z sołtysem.. hejt na dzień dobry. Swoją drogą ta sroka jeździ i nawet mogłaby zrobić psst po założeniu blow-offa to i tak już plus patrząc na to co jest na allegro itp
Michał, słabo szukałeś scirocco callaway turbo były to uturbiane 1.8 8v z zewnętrznym WG
http://www.not2fast.com/vw/stuff/callaway_a1turbo.gif
oby tam zagościło chociaż 1.8t jak padnie ten JH
50% zdjęć nie działa..
Michał, słabo szukałeś scirocco callaway turbo były to uturbiane 1.8 8v z zewnętrznym WG
http://www.not2fast.com/vw/stuff/callaway_a1turbo.gif
oby tam zagościło chociaż 1.8t jak padnie ten JH
50% zdjęć nie działa..
- BossFazer
- Zaawansowany
- Posty: 372
- Rejestracja: 13 cze 2009, 01:41
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
osobiscie po takim hejcie juz bym na forum wiecej nie zawital...
a projekt ciekawy, mialem usmiech na twarzy czytajac opis i podejrzewam ze usmiech towazyszyl tez Tobie podczas montazu tego "potfora" i o to wlasnie chodzi !
pozdrawiam
a projekt ciekawy, mialem usmiech na twarzy czytajac opis i podejrzewam ze usmiech towazyszyl tez Tobie podczas montazu tego "potfora" i o to wlasnie chodzi !
pozdrawiam
mówi mi wewnetrzny głos.. że tu nie chodzi o siłe, nie chodzi o moc...
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
Mnie tez się podoba:) Znajomy zrobił coś podobnego, nie w sciro, tylko z kompresorem ( boost 0.35b) ale u niego nie skończyło się to dobrze. Po przytrzymaniu na wysokich obrotach potopił tłoki. Wsadził dol z pg i dalej śmiga.
Ale Ty na pewno z biegiem czasu będziesz ten projekt modernizował, bo co jak co, ale niedosyt zostaje:P
btw: Polecam lovato major turbo ma kompensacje. Jest drogi ale warto.
Ale Ty na pewno z biegiem czasu będziesz ten projekt modernizował, bo co jak co, ale niedosyt zostaje:P
btw: Polecam lovato major turbo ma kompensacje. Jest drogi ale warto.
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Scirocco 1.8 GTX LTI
zwykly mikser umieszczony ZA turbina? co znaczy "za"? filtr-mikser-turbo-IC-silnik, czy filtr-turbo-mikser/IC (lub IC/mikser)-silnik? Bo wg mojej wiedzy w drugiej opcji mikser nie ma prawa dzialac, ale czlowiek uczy sie cale zycie...
Ja tez zaczynalem zabawe z turbo od marnego 0,45bar. Teraz mam 1.5bar
Ja tez zaczynalem zabawe z turbo od marnego 0,45bar. Teraz mam 1.5bar
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013