[JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
- vip22
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:54
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Strzegom/ Dolny Śląsk
[JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Witam
Wczoraj chyba niepotrzebnie zacząłem kręciś przy zapłonie i dawce paliwa i chcę doregulować
Sytuacja przed wczorajszą regulacją:
Skład spali - 1,2 % CO (wg wiedzy z forum 0,3-1,2% jest OK. Było w górnym zakresie na bogato)
Zapłon - koło pasowe z przodu silnika mniej więcej na środku znacznika (strzałki) na obudowie rozrządu - sprawdzane lamą bez regulacji kąta
Obroty - 1000-1050.
Zacząłem kręcić zapłonem bo silnik jak był ciepły ciężko odpalał - tak jakby go cofało. Musiał przełamać jakby opór sprężania.
Sytuacja po regulacji:
Skład spalin 0,7 CO
Zapłon - koło pasowe - znak na kole jakieś 1-1,5cm przesunięty w stronę przodu samochodu względem strzałki na obudowie rozrządu
Obroty - doregulowałem żeby był 1000.
Wynik jakby trochę lepiej odpalał ale samochód jakby słabszy.
Chcę to wszystko doregulować zgodnie z moimi potrzebami. Cel samochód mocny na górze obrotów i brak cofania silnika przy zapalaniu.
Wiem że niepotrzebnie kręciłem imbusem 3 na rozdzielaczy. Trzeba było zostawić więcej paliwa i też chcę to poprawić.
Poczytałem dzisiaj i coś tam wiem. Ale napiszcie mi w jakiej kolejnoścu kręcić zapłonem, składem (imbus 3) i obrotami. Co najpierw - zapon czy skład. Chcę mu dać wiecej paliwa - wrócić do tych 1,2% CO żeby był mocniejszy i zapłon chcę ksiązkowy na +6.
Wczoraj chyba niepotrzebnie zacząłem kręciś przy zapłonie i dawce paliwa i chcę doregulować
Sytuacja przed wczorajszą regulacją:
Skład spali - 1,2 % CO (wg wiedzy z forum 0,3-1,2% jest OK. Było w górnym zakresie na bogato)
Zapłon - koło pasowe z przodu silnika mniej więcej na środku znacznika (strzałki) na obudowie rozrządu - sprawdzane lamą bez regulacji kąta
Obroty - 1000-1050.
Zacząłem kręcić zapłonem bo silnik jak był ciepły ciężko odpalał - tak jakby go cofało. Musiał przełamać jakby opór sprężania.
Sytuacja po regulacji:
Skład spalin 0,7 CO
Zapłon - koło pasowe - znak na kole jakieś 1-1,5cm przesunięty w stronę przodu samochodu względem strzałki na obudowie rozrządu
Obroty - doregulowałem żeby był 1000.
Wynik jakby trochę lepiej odpalał ale samochód jakby słabszy.
Chcę to wszystko doregulować zgodnie z moimi potrzebami. Cel samochód mocny na górze obrotów i brak cofania silnika przy zapalaniu.
Wiem że niepotrzebnie kręciłem imbusem 3 na rozdzielaczy. Trzeba było zostawić więcej paliwa i też chcę to poprawić.
Poczytałem dzisiaj i coś tam wiem. Ale napiszcie mi w jakiej kolejnoścu kręcić zapłonem, składem (imbus 3) i obrotami. Co najpierw - zapon czy skład. Chcę mu dać wiecej paliwa - wrócić do tych 1,2% CO żeby był mocniejszy i zapłon chcę ksiązkowy na +6.
VW scirocco WRC 1.8JH 89'
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Witaj.
Jeżeli nie wiesz,nie pamiętasz kiedy wymieniany był filtr paliwa-wymień.
Jeżeli nie wiesz,nie pamiętasz kiedy wymieniany był filtr powietrza-wymień.
Jeżeli jest dość "świeży" oczyść-odmuchaj.
Stacja diagnostyczna Cie nie ominie-analizator.
Zaczynasz od :
Zapłon-"w książkę"za pomocą stroboskopu.
Regulacja biegu jałowego 950 obr/min(jeżeli będziesz na stacji podepnij się żeby precyzyjnie obserwować obroty lub
MFA tryb serwis pozycja 3- około 960-1020.
Potem korekta składu mieszanki delikatnie + korekta wolnych obrotów.
I tak do uzyskania zadowalających parametrów.
Miłej zabawy
Jeżeli nie wiesz,nie pamiętasz kiedy wymieniany był filtr paliwa-wymień.
Jeżeli nie wiesz,nie pamiętasz kiedy wymieniany był filtr powietrza-wymień.
Jeżeli jest dość "świeży" oczyść-odmuchaj.
Stacja diagnostyczna Cie nie ominie-analizator.
Zaczynasz od :
Zapłon-"w książkę"za pomocą stroboskopu.
Regulacja biegu jałowego 950 obr/min(jeżeli będziesz na stacji podepnij się żeby precyzyjnie obserwować obroty lub
MFA tryb serwis pozycja 3- około 960-1020.
Potem korekta składu mieszanki delikatnie + korekta wolnych obrotów.
I tak do uzyskania zadowalających parametrów.
Miłej zabawy
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- vip22
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:54
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Strzegom/ Dolny Śląsk
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Jestem po zabawach.
Regulacja zapłonu. Tym razem na znak do kole zamachowym. Wydaje się że trafiłem w punkt - bawiłem się dobrych kilka minut i przestawiałem aparat z aptekarską dokładnością. Po tej regulacji zapłonu CO w spalinach 1,18. Wydawało się że wszystko super.
Mimo tego po zgaszeniu i próbie odpalenia po 5 minutach jest ten opór sprężania. Jak samochód postoi dłużej to to ciśnienie w cylindrach "rozchodzi" się i samochód kręci i odpala.
Dalej kręcić zapłonem, bo za bardzo przyśpieszony?
Filtr paliwa, powietrza wymienione
Regulacja zapłonu. Tym razem na znak do kole zamachowym. Wydaje się że trafiłem w punkt - bawiłem się dobrych kilka minut i przestawiałem aparat z aptekarską dokładnością. Po tej regulacji zapłonu CO w spalinach 1,18. Wydawało się że wszystko super.
Mimo tego po zgaszeniu i próbie odpalenia po 5 minutach jest ten opór sprężania. Jak samochód postoi dłużej to to ciśnienie w cylindrach "rozchodzi" się i samochód kręci i odpala.
Dalej kręcić zapłonem, bo za bardzo przyśpieszony?
Filtr paliwa, powietrza wymienione
VW scirocco WRC 1.8JH 89'
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Jedź na lampę ustawić ten zapłon
Wiele to nie kosztuje a jedną rzecz będziesz już miał na 100 % pewną.
Pozdrawiam Tomek.
Wiele to nie kosztuje a jedną rzecz będziesz już miał na 100 % pewną.
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- vip22
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:54
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Strzegom/ Dolny Śląsk
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Ale ja cały czas na lampę ustawiam.
VW scirocco WRC 1.8JH 89'
- Gółek
- Maniak
- Posty: 1608
- Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 4967939
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Aaaaa to przepraszam,nie dopisałeś lub.....ja nie zauważyłem
Jeżeli jest na lampę to raczej powinien być ok.
Rozrząd na 100 % ok?
Pozdrawiam Tomek.
Jeżeli jest na lampę to raczej powinien być ok.
Rozrząd na 100 % ok?
Pozdrawiam Tomek.
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
- vip_22
- Początkujący
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 wrz 2011, 13:37
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Strzegom/Dolny Śląsk
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Jest nowy trop, podejrzenie. To co uznawałem za cofanie silnika ten opór to może być problem z rozrusznikiem. Wczoraj przy próbie odpalenia po tym jak samochod stał 2 dni bylo to samo. Możliwe ze tulejki w rozruszniku wywalone i przez to problem z kręceniem. Dam znać jak przejże rozrusznik.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
VW scirocco WRC 1.8JH 89'
- jerzy72
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 lut 2013, 20:04
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Z doświadczenia z mojego Scirocco wiem , że ten opór przy zapalaniu to 100 % zapłon. Ładnie chodzi po ustawieniu na słuch, ładnie się zbiera, ale po wyłączeniu silnika są problemy z zapaleniem. Diagnoza za wczesny zapłon. należny przestawić aparat o kilka stopni, obroty trochę spadną , ale tak ma być.
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Rozrzad na znaki ( tu chyba wszystko jasne). Wyjmujesz aparat zaplonowy. Ustawiasz pompe oleju rownolegle do bloku silnika. Zakladasz aparat tak aby palec byl skierowany prostopadle do bocznej plaszczyzny glowicy. Odpalasz auto i nagrzewasz go do optymalnej temperatury. Ustawiasz obroty na przepustnicy - 900. Nastepnie lampa regulujesz kat zaplonu na 6 stopni. Przykrecasz aparat. Kilka razy musisz dodac gazu po czym znowu regulujesz obroty na przepustnicy aby mial 900. Nastepnie regulujesz dawke paliwa - 2% co2 to max poziom.
Co do palenia to nie zaden opor sprezania tylko zbyt niskie cisnienie w ukladzie paliwowym.
Co do palenia to nie zaden opor sprezania tylko zbyt niskie cisnienie w ukladzie paliwowym.
- vip22
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:54
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Strzegom/ Dolny Śląsk
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Zbyt niskie ciśnienie paliwa powoduje, że rozrusznik nie ma siły zakręcić silnikiem przy sprawnym akumulatorze?Co do palenia to nie zaden opor sprezania tylko zbyt niskie cisnienie w ukladzie paliwowym
Czy to jakiś skrót myślowy, którego nie zrozumiałem?
VW scirocco WRC 1.8JH 89'
- Sławek
- Maniak
- Posty: 1552
- Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 6229661
- Lokalizacja: Kraśnik Lub.
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Nawiązałem do twoich poprzednich tematów gdzie poruszałes ten problem i łączyłes to z ciśnieniem sprężania.
- vip22
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:54
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Strzegom/ Dolny Śląsk
Re: [JH] regulacja zapłon, dawka, obroty - kolejność
Aha. A tak przy okazji chciałem podziękować za to info o tej śrubce na akumulatorze paliwa. Mam dwa problemy z odpalaniem ale ta śrubka pomogła chyba na jeden.
VW scirocco WRC 1.8JH 89'