Scirocco GT II

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 384
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: solarhh »

macie pany na rozwianie wątpliwości - od 90 do 110 oktanów --> http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG

ja do gazu nic nie mam, śmigałem kupę czasu, dupowóz mam na gaz, ze Sciro jednak gaz wywaliłem bo po pierwsze więcej w nim grzebie niż jeżdżę ;) a po drugie to musiałbym założyć sekwencję a to mi się z powodu punktu pierwszego nie pyka ;) no i ten bezcenny zapach benzyny :D

wymieniłem dziś wałek na ten od ABFa, ustawienie go na znaki z wydechowym to istna masakra bo po przykręceniu wałek się "przekręcą" trochę i go 4 razy przykręcałem i odkręcałem przesuwając o jeden ząbek na łańcuchu) ustawiłem rozrząd bo go wczoraj niechcący przestawiłem :D W następnej kolejności będzie montaż kolektora fi 50, wymiana uszczelnień wszelakich bo przez zimę z silnika zrobiło się istne sito i najprawdopodobniej przez aparat zapłonowy olej poszedł na sprzęgło i składanie wszystkiego do kupy wraz z reorganizacją dolotu bo po wywaleniu gazu trochę miejsca sie zwolniło ;) Może w marcu uda się pojechać na strojenie i hamownię, zobaczy się wtedy co tam w trawie piszczy.

Obrazek

Obrazek


Z racji zakupu nowego członka rodziny (Sciro mk1 :side: ) silnik zostanie w całości (dołożony wałek od ABFa i kolektor fi 50) bo ma do jedyneczki wskoczyć kiedyś :D, docelowy 9A+KR zbuduje od podstaw i włożę go jak będzie gotowy ;)

Updejt ;)

Wreszcie udało się go wczoraj odpalić, niestety klekotał jak zajechany diesel - szybka diagnoza - jednak nie udało się wałka od ABFa ustawić - lekkie bluzgi poszły, klucze w łapki i heja odkręcać wszystko od nowa i poprawić.

Ostatecznie mody są następujące:
- dół i góra ori KR
- kolektor dolotowy fi50
- wałek ABF
- gaz out, AIRBOX jest teraz dużo bliżej przepustnicy niż poprzednio.
- przy okazji wymieniłem wszystkie simmeringi, uszczelki i oringi bo olej lał się ze wszystkich stron

Powiem tyle - zapitala teraz jak oszalały, różnicę w porównaniu do poprzedniego setupu czuć wyraźnie, co prawda wskazówka od paliwa schodzi w oczach ale banan z mordy nie schodzi, dzięki krótszemu dolotowi i być może większemu kolektorowi ssącemu wyraźnie poprawił się dół. Doszedłem do wniosku że nie ma co pchać się na zmianę softu i hamownię bez wymiany wydechu, bo jest narazie słomka z JH :roll:
Może uda się to ogarnąć w maju i narazie zakończę grzebanie w mechanice i wezmę sie za zaspawanie dziur po gazie i heble bo rozpędza się szybko ale po paru hamowaniach zaczyna walić dym z przednich hebli :twisted:
Naprawdę jestem ciekaw ile wypluję na rolkach z większym wydechem i softem pod 16V, mam taką cichą nadzieję na 150 KM z lekkim plusikiem ale życie pokaże :)
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
mietqs
Początkujący
Początkujący
Posty: 93
Rejestracja: 07 lis 2012, 12:03
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BYTÓW

Re: Scirocco GT II

Post autor: mietqs »

wrzuc zdjęcie jedynki :) pochwal się :P
Scirocco VR5 limited;)
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2504
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Scirocco GT II

Post autor: atosss007 »

Z softem 16V, wydechem i tym wałkiem, 150 to żadna łaska. Myślę że na miękko zakręci się koło 160-170 :wink:
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4461
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: obar »

A czemu nie wrzuciłeś kompletu wałków od ABFa? Każdy z tych wałków ma lepsza charakterystykę niż te z PL/KR/9A/6A.

solarhh pisze:dzięki krótszemu dolotowi i być może większemu kolektorowi ssącemu wyraźnie poprawił się dół.
Wbrew pozorom często dłuższy dolot (licząc od przepustnicy) ma pozytywne znaczenie na charakterystykę. Dół zapewne poprawia czteropalczasty grubas :wink: .
solarhh pisze: Doszedłem do wniosku że nie ma co pchać się na zmianę softu i hamownię bez wymiany wydechu, bo jest narazie słomka z JH :roll:
I bardzo słusznie, bo nawet minimalne zmiany niosą ze sobą potrzebę zmiany mapy dla w pełni poprawnej pracy silnika, aczkolwiek da się jeździć nawet na uniwersalnym sofcie, tylko co to z jazda :wink: .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 384
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: solarhh »

@mietqs
jak będę znowu w miejscu jego obecnego spoczynku to strzelę jakieś foty ale uprzedzam - obraz nędzy i rozpaczy - w skrócie to niekompletna buda jest ;)

@atosss007
no to żeś mnie teraz pocieszył :D

@obar
z tego co mi wiadomo to wszystkie wałki wydechowe w 16V VW są takie same, więc zmiana nic raczej nie wnosi, a co do dolotu to jego długość wynosiła od przepustnicy do filtra ponad metr, teraz to około 40 cm :D

no i oczywiście obroty na wolnych szaleją, myślę że to wina krokowca, cena nowego nie jest zbyt zachęcająca, orientuję się może ktoś czy jest możliwość regeneracji tego ustrojstwa ? Bo albo skaczą obroty albo zatrzymują się mniej więcej na 1300 obr/min :/
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
lehu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 869
Rejestracja: 27 kwie 2012, 19:49
Model: Scirocco II
Numer GG: 526724
Lokalizacja: Tomaszów Maz. / Pruszków

Re: Scirocco GT II

Post autor: lehu »

Wypnij krokowca, co niektórzy jeżdżą bez i silnik normalnie pracuje im.
Obrazek
mój srok http://scirocco.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=65753
VW Scirocoo BLOS 16V KR
Ford Mondeo MK3 2.2 TDCI
Opel Corsa B 1.5 TD
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 384
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: solarhh »

ale ja lubię jak wszystko gra jak Wolfsburg przykazał ;)
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4461
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: obar »

solarhh pisze: z tego co mi wiadomo to wszystkie wałki wydechowe w 16V VW są takie same, więc zmiana nic raczej nie wnosi,
Nie są:

Obrazek
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 384
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: solarhh »

ha ! to teraz żeś mnie zadziwił, ciekawe tylko czy zmiana wydechowego na ten z ABFa pomoże czy zaszkodzi ... teoretycznie powinna pomóc lepiej wyrzucać spaliny bo ma dłuższy czas otwarcia i większy wznios, muszę zgłębić temat :D
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2411
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Scirocco GT II

Post autor: Mowad »

O fajna tabelka, wychodzi na to ze w 6A/9A sa identyczne jak w PL :)

ALE to ze ma dluzszy czas otwarcia i wiekszy wznios zaworow to owszem pomoze ale bardziej na max moc kosztem momentu dolem. Seryjne 6A w czarnym sciro pieknie od dolu jechalo, po wymianie na naostrzejsze jakie pasowaly na hydro od swiatka sprawily ze w dolnym zakresie auto bylo cienkie jak dupa weza, za to w gornym zakresie obrotow zrobilo sie szybsze, ale tamto do tego bylo przeznaczone. No i walki tez byly dosc hardcorowe, nie pamietam charakterystyki, ale na bank byly to wieksze roznice niz ABF/6A ;)
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4461
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: obar »

Dokładnie tak. Wałki z ABFa dają kiepski dół, ale kręcą ładnie w wyższych partiach. No ale wiadomo, że liczy się nie tylko wznios i czas otwarcia, ale też i moment, w którym zaczynają się otwierać, względem położenia tłoków. Może dlatego KR idzie ładnie od dołu.
solarhh pisze: ciekawe tylko czy zmiana wydechowego na ten z ABFa pomoże czy zaszkodzi
Wszystko zależy jak kręcisz auto i jaką masz skrzynię, bo do normalnego przemieszczania się to te wałki są wystarczające, natomiast w górze robią kawał roboty, ale na długiej skrzyni do ścigania raczej nie bardzo. Musisz potestować, bo ciężko coś obiektywnie w tym temacie doradzić. Dużo zależy też od tego czy masz obrobioną głowicę, jaki wydech i jaki dolot.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 384
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: solarhh »

no dobra dalej się dzieje chociaż dzisiejszy dzień nie był zbyt udany :/

udało mi się ożywić nawiew, po męczarniach z wyciągnięciem wentylatora okazało się że kręci (nie wiem dlaczego go nie sprawdziłem przed wyciąganiem, kupa niepotrzebnej roboty). Zniknęła masa, nie chciało mi się szukać przyczyny, pociągnąłem nową z innego miejsca ;)

no i zaczęły się schody - nie wiedzieć czemu nagle zaczął ciec jeden wtryskiwacz. Szybka rozbiórka, wyczyszczenie i wcisnięcie uszczelki miało załatwić sprawę. Niestety po odpaleniu strasznie nierówno zaczął pracować, okazało się że łapie lewizne na pierwszym wtrysku :/ No nic docisnąłem odpowiednio dokręciłem chodzi równo i nie cieknie. Szybka rundka, powrót i uj znowu cieknie. Wyszło na to że listwa (miała być tymczasowa a jest już rok czasu) jest za krótka do grubego kolektora i nie idzie jej docisnąć porządnie. No nic jutro kupię nowe uszczelki i spróbuję zrobić to chociaż tymczasowo. No ale trzeba będzie się wziąć za budowę porządnej listwy żeby raz na zawsze pozbyć się tego problemu.
A taką ochotę miałem dziś pośmigać :(
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4461
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: obar »

solarhh pisze:No ale trzeba będzie się wziąć za budowę porządnej listwy żeby raz na zawsze pozbyć się tego problemu.
Listwę chcesz przerabiać czy wystarczy dać dłuższe przedłużki?
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 384
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: solarhh »

http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-a3-v ... 31462.html

pod wpływem negatywnych emocji kupiłem taką ;) mam nadzieję że wystarczą przedłużki, ale jak dojdzie to się okaże, grunt że grosze kosztowała :D

no i jeździ ale... przy tankowaniu smutna przygoda - leje sobie paliwko do pełna (a co tam niech się Sciro poczuję jak w kraju urodzenia :D), poszedłem umyć przednią szybę a tu nagle pan krzyczy że wacha się leje naokoło - patrzę kurna faktycznie niezłe jezioro się zrobiło. Niestety zbiornik gdzieś ma dziurę na samej górze. Później trochę kapało, jak wyjeździłem 1/4 baku już jest ok nic nie kapie. Będziem tankować do połowy na razie, zimą wzorem Obara zdemontuję cały tył i zajmę się tym tematem konkretnie.

Niepokoi mnie trochę praca silnika na wałku ABF jakoś tak dziwnie jest. Mam nadzieję że nic się nie stanie z głowicą...

Trzymajcie kciuki jutro czeka mnie jakieś 200 km trasy z panną, mam nadzieję że Srol mi wstydu nie przyniesie :D


updejt

wiele się nie dzieje narazie z powodu chronicznego braku czasu ale wreszcie ogarnąłem listwę wtryskową z prawdziwego zdarzenia i umyłem Srola. Mam nadzieję że zimą będę miał więcej czasu na grzebanie ;) bo niestety podczas ostatniej mało brakowało do pożaru z powodu starej listwy która wyskoczyła i zalała gorący silnik benzyną :/

Obrazek
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
Awatar użytkownika
solarhh
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 384
Rejestracja: 04 paź 2009, 20:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1347806
Lokalizacja: Słupsk

Re: Scirocco GT II

Post autor: solarhh »

pisząc w tym wątku czuję się jakbym wszedł do zasnutej pajęczynami, starej piwnicy :)

widzę że forum już lekko przygasło bo i tych pięknych aut coraz mniej i ludzi którzy mają czas, energię i pieniądze aby o nie dbać.

Ostatnio szukałem drugiego samochodu bo małżonka mi zabiera coraz częściej i nagle sobie przypomniałem że przecież mam drugie auto ! Od pomysłu do realizacji więc spakowałem niezbędne narzędzia i pojechałem do sarkofagu w którym spoczywało zapieczętowane Sciro.
Scirocco GT II 1.8 16v DF 1 LC6V ---> docelowo KR+9a+dolot ITB a wszystko pod kontrolą DIGI I :D
Moje GTII
BMW E36 318i ROST :D - dupowóz ;) <-- na żyletki :)
Skoda Octavia 2.0 SLX <-- jest :D
VW T3 PartyBus Black&White --> budowa in progress :D
VW T2 --> czeka na remont ;)
ODPOWIEDZ