Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
vega
Pisarz
Pisarz
Posty: 1011
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:28
Model: Scirocco I
Numer GG: 24919081

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: vega »

ozi pisze:
scirorider pisze:Ja powiem tylko jeszcze jedno !!!

Vega, jak nie zrobisz żółtych tablic to ja bym się bał w ogóle wyjechać tym autem poza brame....

Powodzenia w dalszych pracach :)
osobiście wstydziłbym się zeswapowanym mk1 na żółtych jeździć :?
Aby uzyskać żółte tablice, auto musi mieć 75 procent oryginału.
Przesadziłam z silnikiem i z polerka ? Trudno. Jak tak, to sroka będzie miała tablice jakie miała wcześniej i tyle. Nie zależy mi szczególnie na żółtych blachach.... Wszystko oceni Rzeczoznawca.

Poza tym już ponad trzech lat planowałam swap i nikt się nie odezwał w tej kwestii, a na forum pisałam.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2015, 23:06 przez vega, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Awatar użytkownika
scirorider
Pisarz
Pisarz
Posty: 1470
Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
Model: Scirocco II

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: scirorider »

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

a co ma polerka do oryginalności ??? No co ty Magda....dostaniesz bez problemu....
Obrazek
Awatar użytkownika
L.W!z
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2101
Rejestracja: 02 gru 2007, 15:56
Model: Scirocco II

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: L.W!z »

Akurat Krzyś wie coś w temacie i z tego co pamietam to rzeczywiście bezproblemowo dostaniesz :)
...dobra sroka nie jest zła :D
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
scirorider
Pisarz
Pisarz
Posty: 1470
Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
Model: Scirocco II

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: scirorider »

a jaki silnik chcesz wsadzić ??
Obrazek
Awatar użytkownika
tomivwsc
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 633
Rejestracja: 30 lis 2007, 19:34
Model: Scirocco II
Numer GG: 2051791
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Dalachów

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: tomivwsc »

2l 16v Bi-Turbo :mrgreen: no i żółte tablice nie pasują Krzysiu :D
ObrazekObrazekObrazekObrazek
MKI-82r 1,6 FR było
MKII-90r 1,8 JH SCALA było
MKII-89r 1,8 JH GT II było
MKII-92r 1,8 JH+DX+turbo GT II jest
silnik 2l 16v ABF + TURBO robi się
MKI-74r 1,6 jest
MK III R - 2011 2L TURBO jest
Awatar użytkownika
scirorider
Pisarz
Pisarz
Posty: 1470
Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
Model: Scirocco II

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: scirorider »

HEHEHE :)

to zależy od diagnosty, zawsze mu można wmówić że jest to 1,5 tylko w przebraniu żeby na parkingu siał postrach ;)

BTW sposób jest i na to , ale nie będę mówił, bo to niezgodne z prawem by było ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
tomivwsc
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 633
Rejestracja: 30 lis 2007, 19:34
Model: Scirocco II
Numer GG: 2051791
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Dalachów

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: tomivwsc »

Krzyś powiedz co zyskujesz mając żółte tablice jakie są plusy tego bo ja się nie orientuje
ObrazekObrazekObrazekObrazek
MKI-82r 1,6 FR było
MKII-90r 1,8 JH SCALA było
MKII-89r 1,8 JH GT II było
MKII-92r 1,8 JH+DX+turbo GT II jest
silnik 2l 16v ABF + TURBO robi się
MKI-74r 1,6 jest
MK III R - 2011 2L TURBO jest
Awatar użytkownika
scirorider
Pisarz
Pisarz
Posty: 1470
Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
Model: Scirocco II

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: scirorider »

brak przeglądu...
brak ekostref (które mają wprowadzić na stare samochody)
tańsze OC - brak konieczności ubezpieczania auta na cały rok !

ale najważniejsze nie ma czegoś takiego jak szkoda całkowita !!! A w przypadku scirocco to jest dość częste bo wartość rynkowa tych aut dla ubezpieczalni jest na poziomie 2-3 tyś.

Więc na przykładzie na przykład VEGI która włożyła w swoje auto niesamowite pieniądze i czas, wyjeżdża na ulicę i jakiś niedzielny kierowca wjeżdża jej w tyłek....reszte możemy sobie sami dopowiedzieć, w przypadku żółtych blach naprawa może kosztować nawet 50 tyś PLN i muszą być pokryte koszty ! (główny powód dlaczego ja zrobiłem żółte blachy)

:)
Obrazek
Awatar użytkownika
ozi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3326
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:36
Model: Scirocco II
Numer GG: 3194420

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: ozi »

ja nie twierdzę, że się nie da bo się da :side: Moje zdanie jest takie, że żółte blachy zoobowiązują właściciela do utrzymywania auta w stanie jak najbardziej zbliżonym do oryginału - nawet jeśli otrzyma ktoś żółte blaszki to wg mnie nadal powinien dążyć do pełnej oryginalności. Przykładem może być chociażby Twoje auto Krzyśku - jak dla mnie Twoje mk1 wyglądało by bosko na ori stalówce bądź alufeldze 8-spok (chyba taką dorzucali w opcji) niz na chrom alu feldze.
Obrazek
Awatar użytkownika
vega
Pisarz
Pisarz
Posty: 1011
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:28
Model: Scirocco I
Numer GG: 24919081

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: vega »

tomivwsc pisze:Pięknie kolektor wygląda z napisem, ale jak się pobrudzi napis to będzie to lepiej wyczyścić, prysnąć podkładem do aluminium i prysnąć cienką warstwę lakieru :D

Mój nick został wypiaskowany po polerce, więc struktura może się faktycznie z czasem pobrudzić, ale na razie nie lakieruję tego na czarno, bo wyglądałoby jak naklejka. Z resztą i tak teraz tak wygląda na zdjęciu, jakby było coś naklejone :wink: .Ale na żywo jest tak,ze pod każdym kątem go widać i są takie złote drobinki piasku, które sie pięknie w słońcu mienią. :)

Kanarka jest naznaczona i po otwarciu maski będzie wiadomo,że jest to auto Vegi, tym bardziej,ze Sari ma zielona i jeszcze ktos też będzie miał zieloną mk1...Wszystkie pewnie na innym setupie , ale jednak zielone... :roll: Trzy sroki w pl w tym samym kolorze, no no.. :wink: . Byłam pierwsza,ale to nic nie znaczy, nie mam patentu na kolor jak i inne rzeczy, choć byłoby mi miło, aby moja Kanarka była tą jedyną i niepowtarzalną. :)

Co do tablic, to nie zależy mi aż tak na żółtych blachach. Najważniejsze jest dla mnie, aby w końcu zrobić auto do końca i pojechać wreszcie gdzieś w siną dal... :)
Po prostu przed siebie .
Ale Krzychu ma rację, bo jak ktoś mi srokę uszkodzi to będzie bolało, jak przyjdzie mi robić auto po jakiejś stłuczce... Ale tfu,tfu,tfu, odpukać. :shock:
scirorider pisze:a jaki silnik chcesz wsadzić ??
vega pisze:Tak, zostaje 2.0 2E. Myślę,że wszystko do niego zostało skompletowane, tj komputer digi, wiązka digi, przepływka, kolektor wydechowy z dwururką, układ elektroniczny inwertera,kompletne łapy silnika.
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Awatar użytkownika
scirorider
Pisarz
Pisarz
Posty: 1470
Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
Model: Scirocco II

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: scirorider »

ozi pisze:ja nie twierdzę, że się nie da bo się da :side: Moje zdanie jest takie, że żółte blachy zoobowiązują właściciela do utrzymywania auta w stanie jak najbardziej zbliżonym do oryginału - nawet jeśli otrzyma ktoś żółte blaszki to wg mnie nadal powinien dążyć do pełnej oryginalności. Przykładem może być chociażby Twoje auto Krzyśku - jak dla mnie Twoje mk1 wyglądało by bosko na ori stalówce bądź alufeldze 8-spok (chyba taką dorzucali w opcji) niz na chrom alu feldze.
No to jest już kwestia gustu Ozi...żółte tablice nie oznaczają 100% oryginału , tuning z danej epoki jest również przez rzeczoznawców jak najbardziej akceptowany....ale nie mówię że nie masz racji że na oryginalnych felgach by wyglądał źle...

może i kiedyś powrócę do oryginału :) felgi leżą w garażu i odpoczywają ;)
Obrazek
Nex@pl
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 589
Rejestracja: 12 wrz 2011, 00:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1417863
Lokalizacja: Szczecin

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: Nex@pl »

nie no, nie dajmy się zwariować, oryginał oryginałem ale personalizacja auta nadaje mu duszę właściciela. Seryjnych aut może być nieskończenie wiele, ale Twój tylko ten jeden, różniący się czy to felgą czy innym drobiazgiem. I wg mnie o to najbardziej w tym chodzi.
Black Monster ;-)
Awatar użytkownika
Ruszowy
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2048
Rejestracja: 17 sty 2008, 23:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: Ruszowy »

Nex@pl pisze:nie no, nie dajmy się zwariować, oryginał oryginałem ale personalizacja auta nadaje mu duszę właściciela. Seryjnych aut może być nieskończenie wiele.
Napiszę jak najdelikatniej aby nikogo nie urazić tym bardziej w temacie Vegi.
Nex, to o czym piszesz to tuning, nie mylić z yountimerem na żółtych blachach.
Seryjnych aut nie skundlonych przez 30lat tuningowania przez kolejnych właścicieli wbrew pozorom nie jest dużo. Zawieszenie, felga, wnętrze można personalizować, ale czyż nie patrzy się z przyjemnością jak engela MKI na oryginalnym 1,6L pracuje? Gdyby wszystkie mkI miały zmienione silniki kto by pamiętał auto jeździło te 30lat temu?
Proponuję konkurs ile aut, np. mkI przyjedzie z nudnym bardzo popularnym wyposażeniem.
Nex@pl
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 589
Rejestracja: 12 wrz 2011, 00:01
Model: Scirocco II
Numer GG: 1417863
Lokalizacja: Szczecin

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: Nex@pl »

Ruszowy pisze:
Nex@pl pisze:nie no, nie dajmy się zwariować, oryginał oryginałem ale personalizacja auta nadaje mu duszę właściciela. Seryjnych aut może być nieskończenie wiele.
Napiszę jak najdelikatniej aby nikogo nie urazić tym bardziej w temacie Vegi.
Nex, to o czym piszesz to tuning, nie mylić z yountimerem na żółtych blachach.
Seryjnych aut nie skundlonych przez 30lat tuningowania przez kolejnych właścicieli wbrew pozorom nie jest dużo. Zawieszenie, felga, wnętrze można personalizować, ale czyż nie patrzy się z przyjemnością jak engela MKI na oryginalnym 1,6L pracuje? Gdyby wszystkie mkI miały zmienione silniki kto by pamiętał auto jeździło te 30lat temu?
Proponuję konkurs ile aut, np. mkI przyjedzie z nudnym bardzo popularnym wyposażeniem.
Ja się podpisuję pod tym o czym mówisz, ale w jednym przypadku, kiedy auto od początku jest w oryginalnym stanie, włącznie z lakierem. Auto, które jest odrestaurowane nie posiada takiej samej wartości jak auto zachowane w stanie "fabrycznym", to raczej oczywiste. Jeżeli miałbym wpakować kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy w odrestaurowanie auta to jednak chciałbym, żeby to było zrobione po mojemu - nie każde rozwiązanie fabryczne było dobre w końcu a samochodu do grobu ze soba nie zabiore raczej ;-) ktoś inny będzie się martwił czy przywracać ew. oryginał czy nie. Oczywiście uderzamy tutaj do tematu czy przede wszystkim ktoś chce odrestaurować auto do stanu fabrycznego czy po prostu odnowić swój samochód i dalej się nim cieszyć przez naście lat. Sam mam ten problem, jedynymi nie oryginalnymi rzeczami u mnie w tej chwili są tłumiki, pompa wody i klocki hamulcowe :) Miałem ciągoty do alufelg, ale fabryczne kołpaki z polerowanej stali nierdzewnej nadają niepowtarzalny urok.
Black Monster ;-)
Awatar użytkownika
L.W!z
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2101
Rejestracja: 02 gru 2007, 15:56
Model: Scirocco II

Re: Moja kochana kanarkowa MK I :-)

Post autor: L.W!z »

Tanio sprzedam oryginalne klocki... trochę mają przejechane km ale to ori ;] niemiec płakał jak sprzedawał ;]
...dobra sroka nie jest zła :D
ObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ