'86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
vega
Pisarz
Pisarz
Posty: 1011
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:28
Model: Scirocco I
Numer GG: 24919081

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: vega »

Miałam ten sam problem z głośnością. To,że nie ma środkowego tłumika,czy jest, nic nie zmienia. Ważna jest końcówka wydechu.Jak się ma dwie, to ryczy głośniej i one muszę się wypalić odpowiednio po przejechaniu "kilku" kilometrów.
U Atosa i Obara tak się właśnie stało, bo kilometrów zrobili sporo w tym roku. :)
Wydech sam cichnie jak go dobrze potraktujesz, czyli rura i ogień :mrgreen: :wink:
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2504
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: atosss007 »

vega8 pisze:To,że nie ma środkowego tłumika,czy jest, nic nie zmienia. Ważna jest końcówka wydechu.
a jesteś pewna ?
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
vega
Pisarz
Pisarz
Posty: 1011
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:28
Model: Scirocco I
Numer GG: 24919081

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: vega »

atosss007 pisze:
vega8 pisze:To,że nie ma środkowego tłumika,czy jest, nic nie zmienia. Ważna jest końcówka wydechu.
a jesteś pewna ?
Nie pamiętam dokładnie jak to było w moim przypadku,ale środkowy nic mi nie zmieniał w głośności wydechu. Może jest to jakaś indywidualna sprawa uzależniona od modelu silnika , nie wiem. Ale jestem pewna,że wydech końcowy posiadający dwie końcówki daje dużo głośniejszy dźwięk niż wydech z jedną końcówką. Jestem też pewna,że trzeba przejechać sporo km,aby wydech się przepalił i tym samym wyciszył.Nie mówię tu o 200 km,ale około 1000 km. Jeżeli się mylę,to mnie Michał popraw.
Jest:
Scirocco mk1 1978
Ford Ka 1999 (dupowozik )
Były:
Oldsmobile F85 Cutlass 1978 V8
Marcedes w111 22OS 1961
Opel Manta A 1975
Ford Granada 1978
Chevrolet Camaro 1988 v8 5.OL
Pontiac Fiero 1988 v6
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4461
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: obar »

U Ciebie nic sie nie zmienilo bo mialas koncowy wytlymiajacy. A na "sportowym" i tak bedzie glosno jak jest srodkowy, ale po usunieciu bedzie roznica. Przeciez ja mam srodkowy na koncu, a nie chcialabys wiedziec jakby bylo na samej rurze :wink: .
Po tysiacu km wydech sie uspokoil i tylko jak sie mocniej depnie to go konkretnie slychac.
Roznica przy pojedynczej lub podwojnej koncowce jest odczuwalna jak jest np przelotowy uklad.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: amel83 »

Jeśli chodzi o mój wydech to też miałem środkowy (przelotowy z RM Motors) i końcowy z Mk2 GTi 16V.
Przejechałęm na tym ok 1000KM i nic się nie wypaliło, Scirocco darło mordę jak złe.
Jedynie po uruchomieniu po nocnym postoju przez ok 5min było w miarę cicho, dopóki się wydech nie rozgrzał.
Wcześniej był założony środkowy z mazdy 626 i końcowy z Cordoby z jedną końcówką, średnica rur 50mm i też było głośno.

Teraz jest tak jak pisałem środkowy z RM + ostatni z C4 2.5TDi na średnicy 2,25" i jest cicho,
przy czym barwa dźwięku wydechu jest taka jak na ostatnim z GTi 16V.
Tak jak by ściszyć radio, gra to samo tylko nie tak głośno :)

Co do mocy to nie mam wrażenia żeby czegoś ubyło, w końcu końcowy dedykowany jest do 5cylindrowego 140konnego auta więc nie wydaje mi się żeby nie mógł sobie poradzić z 4cylindrowym 139konnym.

Jak będę miał możliwość to postawię 16czkę jeszcze raz na hamowni bo sam jestem ciekaw czy ten CAŁY wydech mu nie zaszkodził. Na setupie 50mm środkowy z 626 ostatni z Cordoby Scirocco dysponowało 135KM i 142Nm. Ciekaw jestem jak jest teraz. Na golfowskim tłumiku go nie mierzyłem.
są:
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :D
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4461
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: obar »

Ok, ale wiarygodne porównanie to przykładowo taki sam układ/rozmiar i zmiana końcowego wydechu, albo środkowego. Wtedy można mówić o różnicach. W momencie, gdy zmieniasz średnicę rur, potem końcowy, potem obydwa, to niezbyt obiektywna opinia :wink: .
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: amel83 »

obar pisze:...W momencie, gdy zmieniasz średnicę rur, potem końcowy, potem obydwa, to niezbyt obiektywna opinia :wink: .
Dlatego napisałem, że jeśli chodzi o moc
to nie odczuwam różnicy pomiędzy końcowym z 2.5TDi czy GTi16V (oba na 2,25")
czy starym układem na 50mm.
Jedynie co tu porównuję to dźwięk i obecny set up zapewnia najlepszy komfort akustyczny spośród ww wymienionych.

Z wydechem o średnicy 50mm auto było hamowane wiec wiem jakie ma parametry.
Jak jest z nowym wydechem na 2,25" (57,2mm) - nie mam pojęcia.
Sam jestem ciekaw ile to ma KM i mam nadzieję że nie mniej niż na 50mm, tyle.
są:
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :D
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4461
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: obar »

amel83 pisze:Jak jest z nowym wydechem na 2,25" (57,2mm) - nie mam pojęcia.
Sam jestem ciekaw ile to ma KM i mam nadzieję że nie mniej niż na 50mm, tyle.
Raczej nie tyle moc co moment może się poprawić.
Ja jak zmieniłem w dłubanym JH oryginalną słomkę na 50mm to od razu zaczął inaczej oddychać, no i temperatura się nieznacznie zmieniła.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: amel83 »

Jeśli moment by ruszył w górę to bym się ucieszył,
bo na 50mm namierzyliśmy 142Nm a w katalogu jest 168Nm.
Koni brakowało tylko 4:)
Temperaturę czego masz na myśli (oleju, spalin)?

-- czwartek, 6 mar 2014, 15:10 --

Właśnie mijają 2 lata od kiedy jadąc pociągiem z Białegostoku wylądowałem w Lublińcu celem obejrzenia pewnego Scirocco. Po kilku godzinach oglądania i wymyślania doszedłem do wniosku, że skoro są 3 spośród 4 znaczków '16V' to trzeba go brać i od tego momentu stałem się szczęśliwym posiadaczem swojej 16czki :)
.. po powrocie do domu (450km) okazało się że mam w 1/3 pęknięty pasek rozrządu :evil: ,
na szczęście z tą i innymi wymianami zdążyłem na czas dzięki czemu Scirocco ma się lepiej, a ja mam frajdę z jazdy :mrgreen:
są:
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :D
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: amel83 »

Szesnasteczka bezawaryjnie pokonała 1650km w ciągu 5 dni uczestnicząc w 8 międzynarodówce,
w tym czasie też licznik przebił 300 000 kilometrów, więc w nagrodę dziś dostała kilka gadżetów:
- Po dwóch latach kompletowania części, a raczej zabierania się do tematu, w końcu zamontowałem podświetlenie schowka pasażera
('atosss' dziękuję za lampkę, którą mi odstąpiłeś na 6tej międzynarodówce i 'spirit' za podpowiedź gdzie szukać przewodów do podłączenia).
Pewnie jej za często (w ogóle :?: ) nie będę używał, ale radość z posiadania podświetlanego schowka jak w GTXie i to na oryginalnych częściach jest bezcenna.
- Po za tym wymieniłem, zamocowałem listewki progowe, dzięki temu lewa zewnętrzna nie jest już pęknięta a prawa wewnętrzna się trzyma jak trzeba.

Jeszcze tylko regenerum rozrusznika bo zaczął kaprysić, przegonienie oleju z kopułki i będę dalej spokojnie pokonywać kolejne kilometry 8)
są:
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :D
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2504
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: atosss007 »

Na zdrówko ;)
Niech świeci i wstydu nie narobi :D
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: amel83 »

Kilka nowych zakupów:
Załączniki
Nowe 'stare' świece z DE. Fajnie, że są miejsca na świecie gdzie można kupić takie zabawki :)
Nowe 'stare' świece z DE. Fajnie, że są miejsca na świecie gdzie można kupić takie zabawki :)
53B spark.jpg (120,01 KiB) Przejrzano 5858 razy
Doszła też przesyłka z USA. 'Sławek' dzięki za info jaki akumulator powinien być przy KR'ce
Doszła też przesyłka z USA. 'Sławek' dzięki za info jaki akumulator powinien być przy KR'ce
53B aku.jpg (102,85 KiB) Przejrzano 5858 razy
... po kilkunastu k#rw@ch i urwaną końcówką przewodu paliwowego w końcu w aucie. Najważniejsze, że po dwóch latach podchodów, czajenia się w końcu jest na miejscu i dzięki niemu rozwiązał się problem odpalania na ciepło ! !
... po kilkunastu k#rw@ch i urwaną końcówką przewodu paliwowego w końcu w aucie. Najważniejsze, że po dwóch latach podchodów, czajenia się w końcu jest na miejscu i dzięki niemu rozwiązał się problem odpalania na ciepło ! !
53B aku zamontowany.jpg (100,53 KiB) Przejrzano 5858 razy
są:
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :D
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: amel83 »

Dzisiaj zupełnie przypadkowo w 9tą rocznicę zakupu 16czki,
zabrałem ją na pierwszą wiosenną przejażdżkę.
Po doładowaniu baterii zapaliła z półobrotu.
Tęskniłem za tym zachrypniętym dźwiękiem na wolnych obrotach,
przechodzącym w ryk w zakresie 5000-7000RPM.
Do tego żadnych elektronicznych wspomagaczy i innych asystentów jazdy,
zapach spalin bez kata - stara dobra motoryzacja w najczystszej pierwotniej postaci.
Niechcący dookoła płota nakręciłem 65km :)
Załączniki
16V 20210306_161100.jpg
(287,1 KiB) Nie pobierany
są:
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :D
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4461
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: obar »

Nie kuś, bo zaraz Swojego wyprowadzę :wink: . A tak już mi dzisiaj po głowie przejażdżka chodziła.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2377
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: '86 GT 16V w oryginale (zaczęło się od '90 GT2)

Post autor: kostrzyk »

Też już sobie zrobiłem przejażdżkę w weekend, przy okazji wiosennego przeglądu.
Obrazek
ODPOWIEDZ