Turbo Experyment by Anavel & Atos

Pochwal się swoim Scirocco.
wesyl
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 643
Rejestracja: 09 paź 2011, 08:04
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: wesyl »

Lazer pisze:Akurat to jest zaleta Ledów, że wcale nie muszą być wielkie.

Twój cyrk, twoje małpy, myślałem, że czasy wiejskich tuningów już minęły jak widać nie.
To celowy zamysł... na światłach masz beke ale start i zdajesz sobie sprawę objechało Cie auto tuningowane w 1996roku...
Jednak wg mnie też nie tędy droga, ale jak Lazer napisal kazdy ma swoją drogę.... wolę inną.
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2504
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: atosss007 »

Ledy zostają temat zamknięty. Choć tak na prawdę dokładka przednia już swoje przeszła. Spotkanie z progiem zwalniającym zaowocowało oberwaniem i lekkim uszkodzeniem. Została zdemontowana i tak się trochę zastanawiam czy nie wrócić do stanu poprzedniego, czyli totalnie bez żadnego pakietu.

Zbliża się sezon więc przyszedł czas na zaplanowany wcześniej remont skrzyni. Skrzynia miała jeden podstawowy problem. Była za krótka. Przy okazji remontu miała zostać wymieniona piątka na pochodzącą z diesla. Jednak po obliczeniach okazało się że dostępna piątka będzie za długa i efekt będzie taki jak po zmianie z czwórki na szóstkę. Trochę słaba opcja, więc za namową chłopaków z SLG postawiłem na zmianę przełożenia głównego na dłuższe. Teraz zamiast max. 221 km/h na piątce będzie 267 km/h I to mi się podoba. Każdy bieg będzie teraz dłuższy więc powinno być nieco lepiej.
Wymienione zostały wszystkie łożyska plus synchronizator drugiego biegu. Zlikwidowane zostały luzy wybieraka i wymieniony został ślizg pod mechanizmem zmiany biegów. Poprawiony został równiez nieco sam drążek zmiany biegów, tak aby odsunąć go od konsoli środkowej. W rezultacie biegi wchodzą teraz jak marzenie. Skrzynia chodzi płynnie jak w nowym aucie :)

Wcześniejsze postanowienie odnośnie nie zwiększania mocy pozostaje utrzymane. Jednak aby lepiej przenosić tą moc która już jest na asfalt przybyło trochę nowych systemów. Założony został VSS i dołożona kontrola trakcji. Będzie obsługiwana za pomocą siedmiostopniowego potencjometru z opcją ON/OFF umieszczonego na konsoli środkowej obok popielniczki, w miejscu dodatkowego zegara temp. płynu chłodniczego. Musiałem zrezygnować ze standardowego licznika na rzecz tabletu, ale jakoś mi to nie przeszkadza, biorąc pod uwagę dodatkowe możliwości które daje tablet. Koniec z wieszaniem pod szybą nawigacji czy telefonu i ciągnących się do tego przewodów zasilających. Teraz navi będzie wyświetlana na monitorze 7 calowego tabletu. Wyciągnięte zostaną dodatkowe zegary VDO z konsoli środkowej. Wszystkie wskaźniki będą wyświetlane na tablecie, razem z prędkościomierzem i obrotomierzem. Dodatkowo dojdzie opcja szybkich logów co może być przydatne.

Dodatkowo dołożony został flat shift do zmiany biegów bez puszczania gazu. Jestem ciekaw jak to się będzie sprawowało. Do tego trzeba będzie się przyzwyczaić :D

Cały czas próbuję utrzymać kompromis pomiędzy szybkim autem do startów na ćwiartkę i bezawaryjnym pojazdem do długich tras. Między innymi dlatego zdecydowałem się na dłuższą skrzynię. Do tej pory 100 km.h było przy 3000 RPM. Było to trochę uciążliwe ze względu na dość spory hałas w środku i spore spalanie przy prędkościach przelotowych w granicach 160-180 km/h. Pełny przelot nie byłby też do zaakceptowania przez diagnostę podczas przeglądu, dlatego zdecydowałem się na przepustnicę wydechu. Sterowanie przepustnicą będzie się odbywać za pomocą EMU. Jeżdżąc spokojnie będzie w miarę cicho a przy pełnym bucie będzie tak jak do tej pory, czyli głośno :D Dodatkowa opcja zablokowania sterowania pozwoli na pozostawienie przepustnicy otwartej cały czas.

Ostatnim dołożonym systemem jest lunch control. Oprócz fajnych dźwięków ma on odpowiadać za możliwie najbardziej efektywne wykorzystanie mocy przy starcie. Powinno to dość znacznie wpłynąć na poprawę czasów przy starcie na ćwiartkę.

Usunięta została też usterka powodująca over boosty, które to podczas wyścigów skutecznie pogarszały mi czasy. Do uzupełnienia nowego setupu pozostały jeszcze tylko lepsze opony np. Toyo R888. 13.400 na ćwiartkę było już w zeszłym roku z kilkoma problemami technicznymi, więc teraz odważny atak na 12.000 :twisted:

W przyszłym tygodniu drobna korekta programu i sezon uważam za rozpoczęty.
Następna przewidziana modyfikacja to skrzynia 6 biegowa ze szperą ale to już na pewno nie na ten rok. W tym roku chciałbym jeszcze zrobić zabezpieczenie antykorozyjne spodu i dokończyć to co zaplanowałem wcześniej. No i w końcu trochę pojeździć bo na razie ciągle coś ulepszam :D
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
BWolf16V
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 428
Rejestracja: 19 sty 2017, 13:22
Model: Scirocco II
Lokalizacja: LDZ

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: BWolf16V »

Tak czytam czytam i sie nie chce wierzyc ze to wszystko w scirocco ;)))))))))))))))
Jesli przed smiercia nie zobacze na zywo Twojego Experymentu to nie warto zyc ;))
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2017, 06:58 przez BWolf16V, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Scirocco Mk1 '75 1.5 -> 1.8EX // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było

--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest :twisted:
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1549
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: Sławek »

Michal przez Lublin tez jest dobra droga do Warszawy ;)
Obrazek
luckash
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:26
Lokalizacja: Bartniczka

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: luckash »

No to ładnie się dzieje :) ćwiartek w tym roku trochę będzie, może się gdzieś spotkamy na starcie ;)
atosss007
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2504
Rejestracja: 04 cze 2010, 01:58
Model: Scirocco II
Numer GG: 5067333
Lokalizacja: Austevoll Norway

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: atosss007 »

luckash pisze: 17 kwie 2017, 13:06 No to ładnie się dzieje :) ćwiartek w tym roku trochę będzie, może się gdzieś spotkamy na starcie ;)
No jeśli tylko czas dopisze to są takie szanse. Fajnie by było stanąć z jakąś sroką. A jak tam Twój projekt ?
Sławek pisze: 16 kwie 2017, 20:48 Michal przez Lublin tez jest dobra droga do Warszawy ;)
Nie przeczę, tylko trochę nie po drodze. Zawsze możesz odwiedzić stolicę ;)
BWolf16V pisze: 15 kwie 2017, 08:01
Jesli przed smiercia nie zobacze na zywo Twojego Experymentu to nie warto zyc ;))
No akurat my to dość blisko do siebie mamy ;)
Było :
Scirocco GL - R.I.P
Scirocco GTX kamei x1
Jest :
Scirocco GT 2 1989 Experyment 1.8T
Scirocco GTX 1984 16V Czarnuch
Scirocco Mk1 1976 Rieger
Awatar użytkownika
BWolf16V
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 428
Rejestracja: 19 sty 2017, 13:22
Model: Scirocco II
Lokalizacja: LDZ

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: BWolf16V »

atosss007 pisze: 17 kwie 2017, 18:42
BWolf16V pisze: 15 kwie 2017, 08:01
Jesli przed smiercia nie zobacze na zywo Twojego Experymentu to nie warto zyc ;))
No akurat my to dość blisko do siebie mamy ;)
prawda ... blisko a daleko tak ;)
tak jak na spota do McDonaldsa w lodzi co wtorek rzut beretem a nigdy nie ma czasu :(
... ale wiem ze sie uda ;)))

pozdr
VW Scirocco Mk1 '75 1.5 -> 1.8EX // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 DX LPG // było
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V US // było

--
VW Scirocco Mk2 '88 1.8 16V (projekt #ClassicCup) // jest :twisted:
luckash
Początkujący
Początkujący
Posty: 194
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:26
Lokalizacja: Bartniczka

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: luckash »

A poprawiam tak samo drobiazgi z poprzedniego sezonu jak brak trakcji, remont skrzyni bo biegi nie wchodziły, do tego short shift lub inny drążek jak ogarnę.
Awatar użytkownika
tomek_vw
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 426
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:57
Model: Scirocco II
Numer GG: 1824196

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: tomek_vw »

"Stare hamulce wyleciały a na ich miejsce trafił nowy komplet. Na przód trafiły kompletne zwrotnice z zaciskami od Omegi. Rozstaw śrub 4x100 lub 5x100."
Całe zwrotnice wsadziłeś i pasuje wszystko??
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2723
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: spirit »

tomek_vw pisze: 07 sty 2018, 21:18
"Stare hamulce wyleciały a na ich miejsce trafił nowy komplet. Na przód trafiły kompletne zwrotnice z zaciskami od Omegi. Rozstaw śrub 4x100 lub 5x100."
Całe zwrotnice wsadziłeś i pasuje wszystko??
Jest temat na forum a nawet jesteś w nim wymieniony, wystarczy przeczytać.

http://scirocco.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=35589
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
tomek_vw
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 426
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:57
Model: Scirocco II
Numer GG: 1824196

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: tomek_vw »

Dzięki za przypomnienie posta faktyczie człowiek zapomina co kiedyś tworzył ale pytanie ponawiam " Na przód trafiły kompletne zwrotnice z zaciskami od Omegi" nie chodzi mi o zaciski tylko o zwrotnice????
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2723
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: Turbo Experyment by Anavel & Atos

Post autor: spirit »

Zwrotnice są oryginalne, nic z nimi nie było modzone z tego co wiem.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ