Szara Sroczka OEM+

Pochwal się swoim Scirocco.
brosvw
Początkujący
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2019, 08:05
Model: Scirocco III

Szara Sroczka OEM+

Post autor: brosvw »

Szanowni forumowicze, pragnę krótko zaprezentować autko mojej partnerki :) - jako początkujący użytkownik Sirocco jestem otwarty na sugestie i konstruktywną krytykę, także zachęcam do dyskusji :)

Pacjent: VW SCIROCCO RM 2009
Silnik: 1.4 T+C 160 KM CAVD
Skrzynia: Manual
Przebieg: ~90000

Obrazek

Zanim przejdę do konkretów pozwolę sobie zacząć od historii:
Jakieś 6 miesięcy temu po opadach śniegu moja Pani powiedziała, że meczą ją już dojazdy autobusem itd itp i fajnie jak byśmy kupili dla niej samochodzik. Ustaliliśmy ze nie ma sensu szukać czegoś na siłę, a że jestem w trakcie odbudowy jednego auta, budowy drugiego - projektu od podstaw i generalnie krucho u mnie z czasem wstrzymamy się z decyzją, lepiej ją przemyślimy i jak skończę to co mnie wtedy absorbowało wrócimy do tematu....

Czas mijał i dzień po prima-aprilis matka mojej dziewczyny mówi, że kupują sobie z mężem samochód :D. Pytam - jaki? a ona "Scirocco" mówię - "ooo, ekstra to super samochodzik, ale przecież to zupełnie auto nie na wasze potrzeby" - a ona, że "ale to sprawdzone auto i ma taki piękny kolor, że doktorka sprzedaje, bezwypadkowe, salon PL, mają go od nowości" i w ogóle och i ach XD
Więc zacząłem drążyć temat - "ale jakie to scirocco?" a ona "piękne, takie szaroniebieskie" XD - dowiedziałem się jeszcze tylko tyle ze 1.4, nic więcej, w każdym razie powiedziała, że żartuje z tym kupnem dla siebie, ale jak coś to "jest sprawdzone auto z dobrych rąk na sprzedaż".

Przedyskutowaliśmy temat wewnętrznie we dwoje (:D) i w rezultacie doszliśmy do wniosku, że obydwojgu nam Sirocco od zawsze się podobało i takie auto jak na nasze potrzeby idealnie by się spisało, co więcej, przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podjechać i obejrzeć - tak tez się stało. W tak zwanym "międzyczasie" uruchomiłem kontakt do kolegi, który ma dość długo Srokę 1.4 T+C 160 km celem zaczerpnięcia opinii użytkownika (160 tys. km przebiegu) - i opinia była jednoznaczna - to czy te motory padają czy nie zależy tylko od użytkownika - jeśli przestrzega się ściśle określonych i zweryfikowanych użytkowaniem 1.4 T+C zasad to te motory są bezawaryjne.

20190403 pojechaliśmy o umówionej porze w umówione miejsce i jak to zwykle w takich sytuacjach bywa - wstępna gadka-szmatka, no i doszło do oględzin...Naszym oczom ukazało się niczym nie wyróżniające się z tłumu Scirocców Scirocco - seria zachowana w ori stanie (nie mam tu na myśli stanu idealnego, bo nie szukaliśmy używanego-nowego auta) - tu i tam jakaś obcierka parkingowa (zderzaki), złamana imitacja anteny dachowej przy wyjeżdżaniu z garażu (brama nie zdążyła się otworzyć), uszkodzone prawe lusterko tez przy wyjeżdżaniu z garażu, tylne hamulce do przeserwisowania (oryginalne od nowości, do wymiany raczej ze względów estetycznych niż funkcjonalnych) - ogólnie trzymało się cała historia całości.
Mechanicznie - dostaliśmy wgląd we wszystkie faktury za wszystkie wizyty w ASO w okresie gwarancji i późniejsze w niezależnym serwisie. Generalnie stan dużo lepszy niż wizualny, auto odwiedzało regularnie serwis - zawsze w lutym, ze względu na opinie o 1.4 T+C wymieniane wszystko zawsze wcześniej niż potrzeba, rozrząd pierwszy raz zmieniony po 45 tys. km. Dodatkowo właściciel zaczął tłumaczyć, ze bezwzględnie w tym silniku trzeba powstrzymywać się od pałowania na zimnym silniku, bo nad tłokiem w tym silniku jest 2 bar, przez to jest denko grubsze, a jak grubsze denko to większe naprężenia termiczne przy szybkim rozgrzewaniu (szczerze, to własnie to zdanie mnie ostatecznie przekonało do zakupu ;) ). Dodatkowo, głównie ze względów bezpieczeństwa założony został BLOW-OFF FORGE, bo nie wieży w te elektroniczne super-rozwiązania, które konkurencję na szybkość reakcji i gwarancję skuteczności z definicji przegrywają z mechaniką - jako inżynierowi mechaniki trudno było mi się z tym nie zgodzić.

Nie szukaliśmy konkretnego auta z konkretnym wyposażeniem, najsilniejszym argumentem w podejmowaniu tej decyzji było sprawdzone źródło pochodzenia, udokumentowana historia napraw serwisowych i przeglądów oraz bezwypadkowy stan pojazdu. Wątpliwości związane z silnikiem rozwiane zostały przez opinie znajomego oraz podejście aktualnego właściciela. Nie szukaliśmy aktywnie auta, jak już powiedziałem wyposażenie było w przypadku tego zakupu drugoplanowym czynnikiem. Podsumowując - pojechaliśmy obejrzeć, a wróciliśmy Scirocco :)

Zdjęcie od razu po zakupie (po pierwszej drodze do domu):
Obrazek

Auto z perspektywy wyposażenia to zdecydowanie dające szerokie pole do popisu dla potencjalnego właściciela zainteresowanego doposażaniem, czyli po prostu "bieda edition", w każdym razie z seryjnego wyposażenia miało:
- elektryczne szyby przód;
- halogeny;
- przyciemniane szyby tylne;
- elektryczne, podgrzewane lusterka;
- multifunkcja;
- autoalarm;
- komputer pokladowy (duzy FIS);
- climatronic;
- aux IN;
- chlapacze;
- dywaniki gumowe przod (XD)
- bluetooth (który nigdy z niczym się nie połączył);
- dostaliśmy dwa komplety opon z rocznikiem odpowiadającym rocznikowi produkcji auta.

Zdjęcia w świetle dziennym następnego ranka po zakupie:

Obrazek
Obrazek

Generalnie najpierw miała być seria, a na chwilę obecną, mimo już kilku przeprowadzonych, poniżej wymienionych modów lista nie chce się skrócić :P:
- Blow-off Forge (modyfikacja zrobiona przez poprzedniego właściciela);
- czarna podsufitka - czyli mod z którego jestem najbardziej zadowolony 💪👌;
- gałka zmiany biegów z perforowanej skory;
- nakładki na pedały + podstopnica;
- dywaniki welurowe P+T;
- tempomat;
- felgi aluminiowe SKODA RS / SUPERB 3.6 - 7,5j18 et 51+dystanse 17mm;
- demontaż chlapaczy 😎;
- lotka tylnej klapy R;
- tylna wycieraczka usunięta mechanicznie i programowo (brak błędów w systemie diagnozy);
- PDC przód+tył (ładny=praktycznie niewidoczny 😉);
- oświetlenie LED wewnątrz w kolorze białym neutralnym (5000K);

Lakierowanie obu zderzaków + delikatne poprawki fabryki:
- Przód: Pakiet Piano Black + customowe lakierowanie kratki środkowej; LED w światełka do jazdy dziennej; nowe halogeny, regeneracja DRL + oklejenie czarną, przezroczystą folią;
- Tyl: dyfuzor oklejony w Piano Black, oświetlenie tablicy LED.

VT Z KOLORAMI FELG (felgi leżaly w garażu - zostały mi ze Skody Superb, która kupiłem jako dawce narządów do innego projektu - fajne lekkie, trzeba było z zimy zmieniać na lato - mówię "bez sensu żeby się w garażu marnowały" :) )
Obrazek

Felgi po renowacji (chemiczne zdejmowanie lakieru, lakier proszek, nowe dekielki) i felgi na aucie (jeszcze bez dystansu)
Obrazek
W trakcie zmiany
ObrazekObrazek
I pierwsze zdjęcia po zmianie
ObrazekObrazek

Kolejny krok to montaż dystansów - Sroka ma duże nadkola i kola z OII RS po prostu w nich zginęły, wpadły 17mm dystanse i zrobiło się znacznie lepiej ;)
Obrazek

Jak to mówią w PL "dzwon podstawą tuningu" :D , na okoliczność porysowanych zderzaków - oczywiste było, że trzeba to poprawić, ale jako że główną użytkowniczka samochodu jest kobieta, uznałem że rozsądny będzie montaż układu PDC - najlepiej przód i tył no i najlepiej OEM. Niestety po rozeznaniu tematu okazało się ze w przedliftowym Sciro nie było PDC z przodu a te montowane oryginalnie z tylu wyglądają co najmniej nieestetycznie. Zderzaki do lakieru, OEM pdc brzydki i nie było z przodu - konkluzja była prosta - montuje aftermarketowy zestaw typu "flush" - nawet możliwość diagnozy PDC przez VCDS-a mnie nie przekonała.

Skoro już i tak taki zabieg powoduje unieruchomienie auta na kilka dni - postanowiłem poprawić coś, co od samego początku chodziło mi po głowie - customowe lakierowanie kratek przedniego zderzaka w czarny połysk/kolor nadwozia. Jako ze nie narzekam na nadmiar wolnego czasu celowałem tak, żeby całość modyfikacji, przynajmniej mechanicznie zamknąć w dwa, max 3 pierwsze dni weekendu majowego. Jak postanowiłem tak zrobiłem, a poniżej fotorelacja ze stosownym komentarzem :)

Decyzja zapadła, graty zaczęły spływać, tuning zaczął zachodzić:

1. +10 KM :D - Nakładki na pedały i podstopnica - przed/po
Obrazek

2. Lotka R - niby mała różnica, a jednak cieszy bardzo :)
Obrazek

3. Zderzaki - na górze przedni w trakcie trasowania pozycji i po nawiercie, na dole po lewo tylny po nawiercie i po prawo tylny z gniazdami OEM pod PDC
Obrazek

W temacie lakierowania kratek były dwie opcje - lewa wg mnie fajniejsza, ale ze względu na budowę kratek w Sroce zdecydowanie bardziej pracochłonna, za prawą przemawiała prostota rozwiązania - taki polsrodek... - wygrała opcja lewa :D
Obrazek

Później natknąłem się w internecie na poniższe zdjęcia i już nie pozostało żadnych wątpliwości, w która stronę iść ;)
Obrazek
Obrazek

Przedni zderzak - po odbiorze od lakiernika, w trakcie składania i złożony
Obrazek

Porównanie antenek, DRL przed/po, gril po polerce i jeszcze raz lotka :)
Obrazek

Tylny zderzak - w trakcie i po oklejeniu dyfuzora oraz tyl przed zmianami i w trakcie
Obrazek

Tyl - lotka zmieniona, wycieraczka usunięta zderzak zamontowany, porównanie lamp tylnych przed/po polerce, miejsce montażu modułu PDC, prawie koniec :)
Obrazek

Tyl w całej okazałości
Obrazek

Przód w całej okazałości
Obrazek

Wymiana podsufitki
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak Sroczka się prezentuje obecnie (oświetlenie wnętrza ciepłe LED i zaciski polakierowane na czerwono - zawsze chciałem mieć takie coś, a nigdy nie starczało mi w projektach na to czasu XD)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na chwilę obecną tylko tyle :)
Dalsze plany oczywiście są, ale żelazną zasadą która zawsze się kieruje to prezentacja efektów, dyskusja o zamiarach, nigdy odwrotnie ✌️
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, 16:45 przez brosvw, łącznie zmieniany 7 razy.
mskostek
Początkujący
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: 08 lis 2016, 09:08

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: mskostek »

Zmień felgi na coś z palety audi i koniecznie gleba
brosvw
Początkujący
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2019, 08:05
Model: Scirocco III

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: brosvw »

mskostek pisze: 26 maja 2019, 12:18 Zmień felgi na coś z palety audi i koniecznie gleba
Faktycznie kilka cm gleby dobrze by zrobiło temu autku, musimy pamiętać że auto użytkowane jest przez kobietę, a i tak jestem pełen podziwu, ze zgodziła się na 18 calowe felgi i żadna z nich nie została jeszcze obrysowana - dobrze to wróży na przyszłość ;). Szczerze mówiąc standardowy prześwit w rocco już skutecznie uniemożliwia parkowanie nad niektórymi krawężnikami, mimo to swego czasu myślałem intensywnie nad sprężynami (tak -30), dodatkowo charakterystyka oryginalnych amortyzatorów w Scirocco jest fatalna, zero tłumienia na odciąganie, auto odbija sie jak pilka, amortyzatory powinny byc inaczej zestrojone, ale wymiana spręzyn na sportowe dodatkow spotęguje to zjawisko...

Jak dotąd w każdym aucie, którym jeździłem jeśli było "sportowe" zawieszenie, to zawsze to był gwint KW i ze względu na powyższe, o ile tylko coś będzie modyfikowane w tym zakresie, to tylko i wyłącznie będzie to gwint i tylko i wyłącznie KW.

Także jestem świadomy wielu (nie tylko estetycznych) plusów jakie są związane z wymianą zawieszenie na sportowe, w każdym razie ze względu na minusy o ile w ogóle dojdzie do jakiejś zmiany to aspektem przeważającym będzie zmiana charakterystyki zawieszenia (tak, zeby auto jechalo bardziej "po ziemi" - wieksza sila odbicia) - a jak juz wpadnie to pewnie będzie ustawione na jakies 20,30 mm gleby - więc jest nadzieja ;)

Odnośnie felg to nie uważam, że "zmiana felg na takie od audi" cokolwiek tu poprawi - są felgi audi ladne i nieladne - w kazdym razie na temat zmiany felg nie mówie "nie" obecne felgi akurat "były w garazu" i na pewno i tak jest duzo lepiej niz na ori 17 :) - jesli moja luba przejeździ sezon bez obcierki to pomyslimy nad zmiana ;)
brosvw
Początkujący
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2019, 08:05
Model: Scirocco III

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: brosvw »

Choose your weapon!

Obrazek
Obrazek

:D

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, 17:01 przez brosvw, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4461
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: obar »

No no, kawał dobrej roboty. Każdy szczegół dobrze przemyślany nawet seryjnemu autku doda temperamentu i charakteru.
Oby tak dalej. :)
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
brosvw
Początkujący
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2019, 08:05
Model: Scirocco III

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: brosvw »

No Panowie, coś tam się dzieje się ;)

Od początku:
1. Lampy tył zostały sprzedane

Wpadł klient białym rocco 2.0 tfsi w pakiecie R z dodatkami piano black na przeróbkę przedniego migacza zgodnie ze specyfikacją w Rki (migacz w DRL zamiast w zderzaku - fajnie to wygląda, nabrałem chęci na ori xenon i taką samą przeróbkę :D - ale jest to melodia przyszłości)

Efekt finalny:
[video]https://youtu.be/ZYkeE_pm2eQ[/video]

W trakcie (porównanie):
[video]https://youtu.be/xcB0GmBxcqc[/video]


Co trzeba przyznać - dużo ładniej im w białym ;) - nie żałuję decyzji, niech służą nowemu użytkownikowi jak najdłużej ;)
Obrazek
Obrazek


2. Lusterka piano-black (jak to mówią "dzwon podstawą tuningu") - prawe lusterko było pęknięte (uszkodzona obudowa i migacz), a doły lusterek były bez lampeczek doświetlających - na tą okoliczność kupiłem dwa nowe doły lusterek z oświetleniem, prawe lusterko z połamaną podstawa i migaczem (jako dawce przewodów z zarobionymi pinami i pękniętej obudowy).

Uszkodzona obudowa + kierunek:
Obrazek

Jako że podstawy lusterek są naturalną kontynuacją linii szyb - to jeśli chodzi o lakierowanie lusterek w czarny połysk to jedyną opcją wchodzącą w grę było polakierowanie ich w czarny połysk jak niżej:
Obrazek

Lusterko po montażu:
Obrazek
Obrazek

3. Pakiecik ambient light - lampki ostrzegawcze w drzwiach, lusterka, klamki (jak zwykle nie mogło być za łatwo XD)

Dolne obudowy z podświetleniem i migaczami kupiłem nowe na allegro, do tego jako kontynuacje pakietu LED kupiłem na allegro chińskie lampeczki, a w pakiecie z zakupami od Prolumo kupiłem później moduły do podświetlenia kupionego z obudowami (od lewej - (na dole) przezroczyste lampki kupione w kpl z obudowami, chińskie mleczne lampki LED, moduły od Prolumo):
Obrazek

Po przymiarce chińskich lampek do nowych, polakierowany obudów ukazał się taki oto zonk XD:
Obrazek

Dla higieny psychicznej musiałem poprawic to "po swojemu" :P i w związku z tym z 2 kompletów lampeczek finalnie powstał jeden LED idealnie pasujący:
Obrazek
Obrazek

I efekt finalny:
Obrazek

Wiązka z lusterka-dawcy:
Obrazek

W trakcie przeciągania przewodów:
Obrazek

W trakcie izolowania (niestety zapomniałem zrobić foteczkę efektu finalnego, ale generalnie na pierwszy rzut oka efekt jest nie do odróżnienia od ori):
Obrazek

Podłączone oczywiście tak jak oryginalnie należy i zakodowane VCDS-em ;)

Kolejny temat to lampki ostrzegawcze drzwi - temat znany i lubiany, nie ma co pisać wypracowań. Miałem komplet z wiązkami z tego samego Superba z którego pochodzą felgi (kocham takie darmowe tuningi :D ), doposażone zostały o neutralnie białe moduły Prolumo, podłączone w ori miejsca, zakodowane VCDS-em ;)

Obrazek
Obrazek

Oświetlenie klamek - ori wiązki z superba (miałem tez z niego oryginalne moduły białego podświetlenia), decyzja jednak zapadła, ze podczas jazdy jedyne co ewentualnie będzie białe to wyświetlacze, należało mi zatem zmienić kolor podświetlenia na czerwony, a co za tym idzie nierozbieralne moduły z superba nie mogły zostać wykorzystane - co natomiast mogło zostać wykorzystane to wiązki i złącza do oświetlenia klamek (musi być możliwość demontażu boczka).

Jako ze oryginalnie w scirocco nie było podświetlanych klamek, trzeba było coś "przyrzeźbic" ;) - do podświetlenia wykorzystałem 12V 3mm czerwone diody no i zaczęły się eksperymenty z pozycją diody (z jednej strony chciałem uzyskać równomierne oświetlenie, z drugiej chciałem aby nie było możliwości świecenia w oczy kierowcy/pasażerowi, a z trzecie strony (:) ) żeby nie było możliwości zahaczenia palcami w trakcie używania klamki.

Z góry:
Obrazek

Z dołu:
Obrazek

Z rogu (zgodnie z kierunkiem jazdy):
Obrazek

Ze względu na wszystkie powyżej wymienione względy wybór padł na opcje nr 3 i zaczęła się "rzeźba" :)

Kawałki wiązki z modułami od Superba:
Obrazek

Elementy składowe
Obrazek

Zbliżenie na pozycje diód i jedna juz "obuta" w przyłącze
Obrazek

Gotowe klamki:
Obrazek

Drzwi z rozprowadzonymi wiązkami do dołożonych elementów wyposażenia:
Obrazek

Efekt:
Obrazek
Obrazek


4. Uzupełniony tuning ze zmianą lotki tylnej - listwy przy szybie w zależności od lotki są różne - dowiedziałem się o tym dopiero po zmianie mojej starej lotki na nową :D, w każdym razie udało się kupić parę listew do lotki, która mam u siebie zamontowaną (okazało się ze jest to ostatni lift 2015+ a nie Rka jak wcześniej myślałem, ale i tak jest bardzo ładna i rzadko spotykana :) )

Było:
Obrazek

Porównanie:
Obrazek

Jest (oczywiście tutaj przymiarka, zanim zamontowałem listwy zostały wypolerowane więc są jak nowe :P ):
Obrazek

5. Jeden z grubszych modów - zmiana środka na półskóre z alkantara i zagłówki z haftem "R" (tego moda obawiałem się najbardziej, bo symbolicznie została przekroczona granica, która kiedyś sobie wyznaczyłem, tj "nie robię tego auta na R/Rline" :D )

Oczywiście z fotelami też nie było tak prosto jakby to mogło być, czyli kupie, zmienię i mam :D - mianowicie aby uzyskać efekt finalny kupiłem dwie tapicerki :D

Jeden kpl z Katowic z dziurą w tapicerce siedziska kierowcy - 2x fotel przód, kanapa tył, 4x boczek ;)
Drugi z Gdyni też z dziura w tapicerce siedziska kierowcy, de facto 3/4 kompletu, ale przednie stołki grzane, podłokietnik 3 boczki + tapicerka z 4-tego, tylna kanapa bez stelaża no i najważniejsze - zagłówki z haftowanym "R" :D :D (tak naprawdę to ta literka i podgrzewanie przesądziły o zakupie, a że znajomy często jeździ Gdynia-Wawa to mi to przywiózł)

Początkowo był pomysł przełożyć samo poszycie siedziska z lewego na prawe, ale okazało się że tapicerki się różnią - od strony tunelu jest zwykła tkanina, a od strony zewnętrznej eko-skóra. Szybka kmina co by tu wykombinować, nie było wyjścia - trzeba to oddać do tapicera (temat na książkę) - tak przekładałem te tapicerki z kąta w kąt, coś mnie natknęło i przymierzyłem poszycie tylnej kanapy na siedzisko przedniego fotela... Ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu, okazało się, że "poddupia" są takie same, a jaki że jak to zwykle bywa tapicerka tylnej kanapy jest w najlepszym stanie - długo nie musiałem się zastanawiać w którym kierunku iść :D

I tak oto z dwóch kompletów skleiłem (a w zasadzie dalej sklejam, bo jeszcze przednie fotele nie są "wrzucone") sobie idealny komplet z zagłówkami z bardzo ważna literka :D :D

To co tygryski lubią najbardziej, czyli trochę fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rozebrane? to czyszczonko! :)
Obrazek
Obrazek

Efekt (narazie tylko tył, bo przód "się składa" i czeka na resztę klocków)
Obrazek

6. Pakiecik oświetlenia LED od Prolumo - wewnątrz biały neutralny - jestem bardzo zadowolony :) - zostało jeszcze zrobić oświetlenie na nogi, ale to dopiero jak zajmę się wymiana przednich foteli, podłokietnika i kilku drobiazgów, które przyjdzie czas opisać jak zgromadzę wszystkie potrzebne części i znów zrobię za jednym podejściem kilka tunigów :)

Obrazek

Z zewnątrz są LED "zimne" wewnątrz "neutralne" - jedyne co bym teraz poprawił to temperaturę lampek ostrzegawczych - jako, że świeca razem z oświetleniem zewnętrznym - kupiłbym barwę biała zimną (może kiedyś :P )
Obrazek

7. Nowe halogeny - prawie się udalo, ale ze względu na inne gniazdo żarówki się nie udało - w każdym razie na pewno się uda :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zawieszenia leżą i kuszą :D
Obrazek

Na zakończenie zdjęcie całości z - co najważniejsze - zadowoloną użytkowniczką :)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, 21:53 przez brosvw, łącznie zmieniany 3 razy.
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2377
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: kostrzyk »

nieźle działasz, jak dla mnie to z tymi czarnymi lampami wyglądała najlepiej.
Obrazek
brosvw
Początkujący
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2019, 08:05
Model: Scirocco III

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: brosvw »

kostrzyk pisze: 14 cze 2019, 13:22 nieźle działasz, jak dla mnie to z tymi czarnymi lampami wyglądała najlepiej.
A dziękuję bardzo - kolejna porcja motywacji do działania ;)
Odnośnie lamp to nie twierdze, że lampy czarne wyglądały źle, białemu było w nich lepiej, a ja mam jeszcze coś w zanadrzu, także proszę o cierpliwość - mam nadzieję, że będzie jeszcze lepiej :)

To teraz troszkę konkretów:

Przednie fotele "siedzą na swoim miejscu"
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I kilka rzeczy nieplanowanych:

Licznik Premium (kolor) z golfa VI GTI, menu PL, needle sweep + obudowa Sciro 2015+ (ostatni polift - tuby zamiast szybki)
Obrazek

Progi R/Rline :)
Obrazek
Obrazek

Oryginalne nowe znaczki w felgi - wcześniej były też nowe ale jakieś chińczyki i przy wkładaniu w każdym pękał co najmniej jeden element zatrzaskujący, ostatnio jeden dekielek poleciał gdzieś w siną dal i była motywacja do zakupów :D
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, 22:10 przez brosvw, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1588
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: Gółek »

Pięknie Ci to idzie. Nabiera charakteru i indywidualizmu. Tak trzymać. Pozdrawiam Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 24 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
brosvw
Początkujący
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2019, 08:05
Model: Scirocco III

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: brosvw »

Gółek pisze: 22 cze 2019, 07:27 Pięknie Ci to idzie. Nabiera charakteru i indywidualizmu. Tak trzymać. Pozdrawiam Tomek
Bardzo dziękuję, a żeby nie obniżać poprzeczki kolejna odcinek telenoweli pt. "To auto to dupowóz, nigdy nie będzie projektem" :D :D

Historia tego konkretnego przypadku jest idealnym potwierdzeniem tezy, że tuning to choroba psychiczna - miała być seria, a wyszło jak zwykle - kojenymi, dużymi i niebezpiecznymi krokami zbliżamy sie do granicy dupowóż/projekt :D :D

Apropos:
Obrazek
Obrazek

- kierownica R 2015+ z wiązką i poduszka z plastrem miodu, modułem pod kierownice
Obrazek
Obrazek

- galka R 2015+
Obrazek

- komplet przełączników R (?) 2015+ (dodatkowo ze składaniem luster - miało nie być, ale teraz już będę musiał :D)
Obrazek

- uchwyt na napoje podłokietnika + tunel z zasuwanym schowkiem (brak fotki)
Obrazek

A tak na wszelki wypadek, jakby mnie EWENTUALNIE, kiedyś naszło na zmianę zawieszenia:

- zwrotnice przednie S3 alu (tylne sa alu)
Obrazek

- wahacze S3 alu
Obrazek

- amomrtyzatory KONI z regulacją twardości (tłoczyska w idealnym stanie, regulacja działa, obiecuje że jeśli miałoby dojść do montażu to je wypiaskuję i polakieruję ;) )
Obrazek
Obrazek
c.d.n :-D :-D
p.s. DSG NIE DOKŁADAM (ale leży i kusi :D)
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, 22:18 przez brosvw, łącznie zmieniany 2 razy.
brosvw
Początkujący
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2019, 08:05
Model: Scirocco III

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: brosvw »

Najszybciej się kupuje, montaż i uruchomienie jest dużo bardziej czasochłonne :-P ale "powoli do celu" :-D

Mój wzór do naśladowania, w którym zakochałem się od pierwszego wejrzenia, to coś takiego (oczywiście z kilkoma drobnymi poprawkami, np poliftowym xenonem, ale nie jest to taki prosty temat - w każdym razie o tym zupełnie kiedy indziej):
Obrazek

Apropos zakupów:
1. Pakiet "zima" is loading - spryskiwacze na reflektory, zaślepki, podstawy spryskiwaczy, grzane spryskiwacze przedniej szyby (kupiłem z wiązką schodząca do zawiasu maski), czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Już jakiś czas temu (jak byłem na etapie organizowania tapicerki) wpadł przedliftowy panel klimatyzacji ze sterowaniem grzaniem foteli
Obrazek

A ostatnio udało się kupic polifcik :)
Obrazek

2. Jak już będą spryskiwacze - to jedziemy z xenonem :D

Praktycznie nowy przedni xenon (po 3 tys km)
Obrazek

Poziomiczka przednia, tylna i sterownik xenonu (oczywiście kostkę też już mam)
Obrazek


3. Schowki pod fotele z EOSa- trzeba będzie troszkę "przyrzeźbić" zobaczymy co z tego wyjdzie ;)
Obrazek


4. Jak już wcześniej mówiłem - przełącznik ze składanymi lustrami kupiony, to trzeba "iść za ciosem" no i wpadły również poliftowe sterowniki drzwi do składanych lusterek (wszystko wskazuje na to, że są to te z nowszym softem - możliwością ustawienia składania luster za pomocą pilota z funkcją komfortu i rozkładaniem przy otworzeniu drzwi kierowcy - zobaczymy)
Obrazek

A tutaj jakaś połamana prawa podstawa z silniczkiem składania i wiązki - coś na pewno z tego wyjdzie ;)
Obrazek

5. Obudowa akumulatora - tak dla higieny psychicznej oryginalnie była "bieda edition" szmatka
Obrazek

6. I "w oczekiwaniu na kamyczek" - czarne lusterko wsteczne pod fotochrom...
Obrazek

Troszkę klocków jeszcze brakuje, jeszcze więcej pracy, ale ze tak powiem "tuning is in progress" - jak wszystkie "gwiazdy na niebie" znów ustawią się w sprzyjających okolicznościach to na pewno będę prezentował postępy z prac na bieżąco :)

Stay Tuned!
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, 22:26 przez brosvw, łącznie zmieniany 2 razy.
brosvw
Początkujący
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2019, 08:05
Model: Scirocco III

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: brosvw »

"Dzień bez zakupów to dzień stracony" i tak oto mam przyjemność zaprezentować Państwu najnowsze fanty:

1. "Cos ładnego i niedrogo" czyli tzw. "tani-ng" - czyli zderzak Rline, który nie był sprzedawany jako Rline (całe 100 zl - LUBIE TO! :) ) - idealny pod wszystkie graty, które wcześniej zgromadziłem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Prawy przedni ksenon polift - kupiony celem eksperymentów czy w przedlifcie na bordnetz+module komfortu zamiast BCM da sie uruchomic AFS - więc nie mógł być drogi - stan troszkę lepszy niż wskazywałaby na to cena - konkluzja prosta - mozna (a nawet trzeba) zaryzykowac :D
Obrazek

3. I tak dla sportu - dwie wiązki PDC na zderzaki :)
Obrazek
Obrazek

Zastanawiam sie co zrobic z tyłem. I tutaj należy pochylic się nad dwoma sprawami, które muszą ze sobą współgrać:
1. Wydech
2. Zderzak

Ten zderzak Rline przedlift w ogóle mi sie nie podoba, seryjny jest bardzo fajny i początkowy plan zakładał wydech na dwie strony, seryjnego kształtu i wielkości, cały z kwasówki, ale na bazie oryginalnych końcówek, coś w ten deseń:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i tak sobie kompletowałem fanty z wizją finalna, w tzw miedzyczasie wpadł jeszcze wydech od Rki i pierwszy plan (jeszcze jak nie było zagłowków R) był taki, żeby wywalić ori puszkę, zwęzic wydech o ok 15cm na stronę i wyciąc dodatkową wnęke w standardowym, przedliftowym zderzaku...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ale jako, że "tylko krowa nie zmienia zdania" to i plany się pozmieniały :-D w związku z tym poszukiwania idealnego rozwiązania biorącego w rozwagę wszystkie okoliczności trwają w najlepsze :P i na tą okoliczność proszę Was jako specjalistów o nienagannym guście o porady w tym temacie :)

Tutaj widać, że brak tylnego zderzaka Rline wcale nie gryzie się z obecnością progów
Obrazek

A tutaj porównanie zderzaków - na górze przedlift, na dole polift, od lewej STD/RLINE/R (Rline od Rki rózni się tylko dyfuzorem wpinanym w zderzak - Rka ma wydech na dwie strony - a to co jest w przedlifcie na srodku to aranzacja dokladki z golfa GTI/R20/R32 czy czegos tam :P ):
Obrazek
Obrazek

BANG!
Obrazek

EDIT

no to sie wyjasnilo, zeby wrzucic tylny zderzak polift to trzeba go troszke popiescic :D
Obrazek

Zatem sprawa się sama rozwiązala - ze wzgledu na to ze mam wydech to jesli wpadnie zderzak R/Rline w dobrych pieniadzach to bedzie, jesli taki nie wpadnie - zostanie ten lub taki jak jest ;)
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2019, 08:01 przez brosvw, łącznie zmieniany 3 razy.
brosvw
Początkujący
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2019, 08:05
Model: Scirocco III

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: brosvw »

Jedziemy dalej z tematem :)

1. Wiązka do poziomieczek przód, tył, reflektorów, czujnika poziomu płynu, sterownika bixów, grzania foteli, podgrzewania spryskiwaczy, podswietlenia przestrzeni nóg pasażerów tylnej kanapy - i czego tam jeszcze dusza zapragnie ;)
Obrazek
Obrazek

2. Dopóki nie wpadła magiczna literka "R" na zgłowkach przednich foteli i nie zakupiłem listew progowych R/Rline - boczne standardowe oddałem razem z lusterkami do lakiernika, przed weekendem odebrałem, w związku z zakupem listew R/Rline wystawiłem listwy standardowe na sprzedaż za cenę lakierowania, ale jak już ktoś chciał kupić to za przyslowiowe 5zl, wiec postanowiłem je zamontować, niech przynajmniej pocieszą trochę oko do czasu lakierowania i montażu docelowych, więc wczoraj zamontowałem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

3. Jeszcze jeden sterownik bixów celem experymentu - powinien on pomóc uruchomić poliftowy bixenon i AFS w aucie z bordnetzem i modułem komfortu i taka wisienka na torcie sygnatura "R" w grill :D
Obrazek
Obrazek

4. Zaniepokojony opinią, że montaż progów to ciężki temat, że nie pasują i w ogole najlepiej to od razu je wyrzucić nieomieszkałem przed lakierowaniem zweryfikować owy fakt -przymiarka progów obaliła kolejny mit - montaż jest dziecinnie prosty...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

5. Dla ciekawskich - różnice między przedliftowym zderzakiem std i Rline z bliska
Obrazek
Obrazek

No i mniej-więcej tak to się będzie prezentować w całości ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Stay Tuned!
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2019, 08:38 przez brosvw, łącznie zmieniany 1 raz.
brosvw
Początkujący
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2019, 08:05
Model: Scirocco III

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: brosvw »

:)

W zeszłym tygodniu troszkę przystopowałem z zakupami, ale tylko od poniedziałku do piątku :-D, a w zasadzie do środy :-D

1. We czwarteczek odebrałem komplet do montażu Bluetooth Audio (IOS/Android), wiązka, mikrofon, modul z literka D na koncu no i nowiutki i pachnący styropianik z ASO :D
Obrazek
Obrazek


2. W piąteczek odebrałem paczuszkę z serwisu :)
Obrazek
Obrazek

Sa i listwy drzwi do progów R/Rline :-)
Obrazek

Swego czasu kupiłem tunel z zasuwanym schowkiem, brakowało w nim gumowych wykładzinek, zamówiłem wg rekomendacji sprzedawcy - cześć która przyszła została przeszyta zszywka, a drugiej brakuje - pełen sukces specjalistów z ASO :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nr brakującej części juz zindentyfikowany i została zamówiona
Obrazek


3. A w niedzielke rano pojawiło się ogłoszenie radia Composition Media z aktywnym CarApp i Bluetooth i zainstalowanym patch - wiec Plug&Play - technologicznie jak Discovery, jedyna różnica to taka, ze nawi będzie po podłączeniu telefonu przez USB - szybkie rozeznanie, lista plusów i minusów i zapadła decyzja o zakupie ;) - uprzedzając komentarze, tak wiem że teraz panel klimy wyglada jak z poprzedniego stulecia, ale na szczescie lezy juz i czeka na montaż panel z ostatniego lifta - jedyny brakujący komponent to ramka wokół radia, na która poluje, ale jest to bardzo deficytowy towar :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przed
Obrazek

Przejscióweczka
Obrazek

Po
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To radio, niczym literka R na zagłowkach, całkowicie zmieniło okoliczności :D de facto te okoliczności z każdym krokiem się zmieniały, a radio jest kropką nad "i" :P i teraz, żeby wykorzystać możliwości jakie daje Composition Media trzeba samochód doposażyc w protokoł komunikacji BAP i jeszcze nie wiem, czy uda się to zorganizować na bordnetz (na pewno nie na tym, który obecnie mam w aucie) - także pożyjemy, zobaczymy ;) - w każdym razie jest to kolejny argument żeby przelutować wszystkie wtyki, wywalic modul komfortu i zamontowac w aucie BCM :P

Stay Tuned! :)
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2019, 08:53 przez brosvw, łącznie zmieniany 1 raz.
kostrzyk
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2377
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
Model: Scirocco II
Numer GG: 2257011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szara Sroczka OEM+

Post autor: kostrzyk »

Powoli dochodzę do wniosku, że bardziej by ci się opłacało kupić nową r-ke niż grzebać w tym aucie :D
Obrazek
ODPOWIEDZ